جاباما
۵۷۳۸۶۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۰ توصیه برای مبارزه با اعتیاد به کار

کار بخش مهمی از هویت انسان است. کارکردن فقط وسیله امرار معاش نیست بلکه اغلب مردم تمایل دارند تمام مسائل دیگر زندگی را طبق کارشان برنامه ریزی کنند. براساس نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۵، ۴۰ درصد از آمریکایی ها بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می کنند.

مجله پنجره خلاقیت - غزاله رسول زاده: کار بخش مهمی از هویت انسان است. کارکردن فقط وسیله امرار معاش نیست بلکه اغلب مردم تمایل دارند تمام مسائل دیگر زندگی را طبق کارشان برنامه ریزی کنند. براساس نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۱۵، ۴۰ درصد از آمریکایی ها بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می کنند.

مخصوصا کارآفرینان به دلیل فشارهای مداوم ناشی از مدیریت یک کسب و کار، اغلب ساعت های زیادی را به کارکردن اختصاص می دهند. ساعت های کاری بالا (بدون در نظر گرفتن دلایل مختلف آن مانند علاقه، ترس یا...) تاثیرات مخربی بر زندگی دارد.

اگر شما فکر می کنید که ممکن است معتاد به پرکاری باشید و می خواهید دوباره اولویت هایتان را ارزیابی کنید، این توصیه های مشاوران فوربس را در نظر داشته باشید:
10 توصیه برای مبارزه با اعتیاد به کار

۱. با خود فکر کنید که آیا واقعا می خواهم تغییر کنم.

تعادل داشتن در زندگی فکر بسیار خوبی به نظر می رسد، همه دوست دارند تعادل زندگی شان را حفظ کنند اما حقیقت این است که ما اغلب چیزهایی را می خواهیم که در نظر همه خوب است اما آنقدر برایمان اهمیت ندارد که برایش تلاش کنیم. اولین قدم برای کارآفرینان معتاد به پرکاری این است که از خود پرسند: «آیا واقعا می خواهم در زندگی ام تعادل داشته باشم؟» و اگر جواب بله بود: «از چه چیزهایی می توانم برای رسیدن به تعادل صرف نظر کنم؟!»

2. برای تجدید قوا از دسترس خارج شوید

کارآفرینان عاشق کارشان هستند و می دانند تبدیل ایده هایشان به واقعیت نیازمند زمان طولانی و کار زیاد است. با این حال آنها نباید هدف اصلی شان را فراموش کنند، ای میل ها، تماس ها و نگرانی های فراوان این کار را بسیار سخت می کند. زمانی را به خودتان اختصاص دهید و از دسترس خارج شوید تا بتوانید به یاد بیاورید که هدف اصلی این کارها چه بوده است.

۳. توازن ایجاد کنید.

افراد زیادی با این مشکل مواجه می شوند و روش من بسیار ساده است. اولویت های زندگی تان (خودتان، خانواده، استراحت، سلامتی، کار) را یادداشت کنید و ببینید که بیشترین و کمترین وقت را به چه مواردی اختصاص داده اید. با این کار شما می توانید برای کارهایی که وقت کمی اختصاص داده اید، راهی پیدا کنید.
10 توصیه برای مبارزه با اعتیاد به کار

۴. زمان بندی کنید.

برای هر کاری، زمان خاصی در نظر بگیرید. به طور مثال فکر کنید که شما می خواهید 30 درصد وقتتان را به گسترش و توسعه اختصاص دهید. برای این کار دو ساعت زمان در هر روز در نظر بگیرید. حالا که فقط دو ساعت در روز برای گسترش و توسعه زمان دارید، چه کاری انجام خواهید داد؟ با زمان بندی دقیق شما می توانید آرامش بیشتری داشته باشید و از وقتتان به بهترین شکل استفاده کنید.

5. برنامه ریزی کنید.

برای کارآفرین شدن شما باید عاشق کارتان باشید. اغلب این علاقه زیاد منجر به اعتیاد به پرکاری می شود. کارکردن زیاد نه تنها برای شما مضر است، بلکه باعث آسیب رساندن به کسب و کارتان می شود. با استفاده از این سه راهکار کمتر کار کنید و سود بیشتری ببرید: الف) جملاتی را بخوانید که حاوی پیام هایی هستند که می گویند: استراحت کردن و اختصاص وقت به خانواده منجر به سوددهی بیشتر می شود. ب) زمانتان را مدیریت کنید. ج) با افرادی معاشرت کنید که تعادل کار و زندگی را حفظ کرده اند.

۶. هر روز طوری کار کنید که انگار در تعطیلات هستید.

شما باید هم به کارتان علاقه داشته باشید، هم تعادل کار و زندگی تان را حفظ کنید. قبل از انجام هر کاری از خودتان بپرسید: «اگر در تعطیلات بودم این کار را چگونه انجام می دادم؟» به موزیک مورد علاقه خود گوش بدهید، تای چی کار کنید. با این کار موفقیت شما از راهی ساده تر و قابل تحمل تر به دست می آید.
10 توصیه برای مبارزه با اعتیاد به کار

۷. آدرنالین خود را کنترل کنید.

کارآفرینان به ساعت های سودمند زیادی نیاز دارند اما استرس و خستگی ناشی از کار باعث کاهش سودمندی کار شما می شود. سلامتی مهم ترین دارایی شماست، چهره و بدن شما نماینده ای برای کسب و کارتان است. مراقب چیزهایی که باعث تحریک حس عصبانیت، اضطراب و خجالت شما می شود باشید. اگر این اتفاق افتاد به سرعت از ابزارهایی مانند یک لبخند ساده یا ریلکس کردن استفاده کنید تا از ترشح زیاد آدرنالین جلوگیری کنید.

8. به خاطر داشته باشید که چرا این کار را شروع کردید.

من به کارآفرینان جوانی که به کار زیاد اعتیاد پیدا کرده اند توصیه می کنم به دلایلی که کارشان را شروع کرده اند فکر کنند. این دلایل می تواند خواستن وقت، پول و اختیارات بیشتر باشند. کسب و کارتان را آن طور که تصور می کردید مدیریت کنید. زیرا اگر این کار را نکنید خسته و از کار افتاده خواهیدشد. وقت آزاد خود به خود به وجود نمی آید، این شما هستید که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

۹. انگیزه هایتان را ارزیابی کنید.

با بررسی ساعت های کاری خیلی از افراد متوجه می شویم که برچسب معتاد به پرکاری برای اکثر آنها قابل استفاده است. من از کارآفرینان می خواهم که ساعت های کاری شان را بررسی کنند و ببینند که این ساعت کاری طولانی ناشی از ترس از شکست است یا علاقه؟ از کارشان انرژی می گیرند یا خسته می شوند؟ با در نظر گرفتن پاسخ این پرسش ها می توانیم بفهمیم که آیا این فرد اعتیاد به پرکاری دارد یا به طور مثبتی در حال سرمایه گذاری در کسب و کارش است.

10. اولویت هایتان را درجه بندی کنید.

شخص معتاد به پرکاری کسی است که به اجبار کار می کند. اگر شما این طور هستید، بهترین توصیه من این است که اولویت های زندگی تان را درجه بندی کنید. عاقلانه و به طور موثر از وقتتان استفاده کنید. همیشه مطمئن شوید که کارتان را دوست دارید و به سلامت جسمی، روحی و احساسی تان توجه کنید. در این صورت من موفقیت شما را تضمین می کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای اعتیاد به تنبلی چی کار کنیم؟⁦⁦:-\⁩

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج