۵۷۶۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

منتخبان متفاوت انتخابات شوراهای چهارم

زمانی که ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستای کشور آغاز شد کمتر کسی فکر می‌کرد که در این دوره این تعداد افراد غیرسیاسی معروف برای ثبت‌نام اقدام کنند و برنامه‌های جالبی را هم ارائه دهند.

روزنامه همشهری: زمانی که ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستای کشور آغاز شد کمتر کسی فکر می‌کرد که در این دوره این تعداد افراد غیرسیاسی معروف برای ثبت‌نام اقدام کنند و برنامه‌های جالبی را هم ارائه دهند؛ افرادی که بسیاری از آنها هنرمند و ورزشکار بودند و نخستین برنامه‌هایشان را در جهت توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در حوزه انتخابیه خود اعلام می‌کردند.

پس از برگزاری انتخابات برخی از این چهره‌ها اتفاقا به شورای شهر هم راه پیدا کردند و حالا مردم منتظرند ببینند آیا این چهره‌های آشنا از توانایی‌های اجرایی لازم برای پیشبرد اهداف ضروری برخوردارند یا نه. باز شماری آرای انتخابات دوره چهارم شوراهای شهر و روستای کشور آغاز شده و این بازشماری در بعضی از مناطق به پایان رسیده است. در این میان نام افرادی دیده می‌شود که می‌تواند در نوع خود جالب به‌نظر برسد. علاوه بر این برخی از منتخبان هم حرف‌های جالبی در مورد تبلیغات خود و نحوه کسب آرای لازم به زبان آورده‌اند.

عجیب‌ترین نتیجه انتخابات شوراها در شوش

شاید عجیب‌ترین نتیجه انتخابات دوره چهارم شوراها متعلق به یکی از شهرهای شهرستان شوش باشد. اعضای اصلی شورای شهر فتح‌المبین این شهرستان همه نام خانوادگی یکسان دارند. بنابر اعلام فرمانداری شهرستان شوش، ناصرسرخه با ۸۰۰رای، رحیم سرخه با ۶۵۲رای، سلمان سرخه با ۶۱۹رای، کامل سرخه با ۵۰۴رای و رحیم سرخی با ۳۸۸رای به‌عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر فتح‌المبین انتخاب شده‌اند.

البته صرفا نفر آخر، از فامیلی سرخی برخوردار است که البته گفته می‌شود این موضوع برای ایجاد تفاوت با نفر دوم است زیرا اسم کوچک نفر دوم هم رحیم است. شهر فتح‌المبین پیش از این نامش شهر سرخه (صرخه) بود و بعدها به‌دلیل مجاورتش با یادمان شهدای عملیات فتح‌المبین، به فتح‌المبین تغییر نام داد.

بلال‌فروشی که نفر دوم مهاباد شد

محمد ابراهیمی ملقب به «ممد چکول» که دارای بساط بلال فروشی(دستفروشی) در میدان شهر مهاباد است توانست تنها با ۹رای فاصله از نفر اول و با کسب بیشترین آرا به‌عنوان منتخب دوم به شورای چهارم این شهر راه یابد. وی دارای مدرک لیسانس شیمی است و در میدان استقلال زندگی می‌کند که تقریبا منطقه فقیرنشین مهاباد محسوب می‌شود. یک‌خواهر و یک برادرش دچار مشکل ذهنی و تنفسی هستند.

ابراهیمی در پوستر تبلیغاتی، خودش را اینگونه معرفی کرده بود: «اینجانب ممد چکول کاندیدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مهاباد با دستانی خالی اما سرشار از امید به خدا اعلام می‌دارم حقیر بعد از چندین سال دستفروشی برای اثبات حسن نیت لیست اموال و دارایی منقول و غیرمنقولم را به مردم شریف اعلام می‌دارم.» وی با تأکید بر اینکه اگر به شورای دور چهارم راه یابد پس از ۴سال اتمام شورا حاضر است لیست اموالش را اعلام کند، دارایی خود را به شرح ذیل عنوان کرد: «دو دیگ دارم و یک فرغون و یک حساب بانکی ۲میلیون تومانی به همراه یک زمین قولنامه‌ای ۱۰متر در ۱۰متر.»

این دستفروش تحصیل کرده برنامه خاص تبلیغاتی برای ورود به شورا نداشته اما به‌دلیل محبوبیتش در سطح شهر به‌ویژه مناطق عشایرنشین توانست در انتخابات این دوره شورای شهر مهاباد که ۲۰۵نفر رقابت می‌کردند و با مشارکت ۸۰درصدی مردم هم انجام شد، با رأی بالا به‌عنوان منتخب دوم به شورای شهر مهاباد راه یابد.

مجید قصه‌ها وارد شورا شد

در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر اصفهان مهدی باقربیگی، بازیگر برجسته سریال قصه‌های مجید توانست به شورای اسلامی شهر اصفهان راه پیدا کند. وی با ایفای نقش نوجوانی پرشر و شور در سریال دیدنی «قصه‌های مجید» توانسته بود شهرتی در عرصه تلویزیون و سینما پیدا کند. باقربیگی متولد ۱۳۵۶ است و در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و کارمند سازمان فرهنگی - هنری اصفهان است. وی ازدواج کرده و دارای یک فرزند است. آنطور که خودش می‌گوید حداکثر ۷میلیون تومان برای تبلیغات خود هزینه کرده است.

محمدرضا ایرانمنش در شورای شهر کیش

محمدرضا ایرانمنش از چهره‌های شناخته شده تلویزیون و سینما و از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی عضو شورای شهر کیش شده است. در جزیره کیش از ۱۶هزار و ۴رأی مأخوذه در انتخابات شورای شهر علی یونسی‌پور با کسب ۳هزار و ۳۳۶رأی در جایگاه نخست قرار گرفت و محمدرضا ایرانمنش با ۳هزار و ۵۴رأی دوم شد.

ایرانمنش فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده تربیت معلم است. وی در عملیات والفجر ۸ به‌علت استشمام گاز خردل، جانباز شیمیایی شد و به گفته خودش حدود ۱۷باربه‌کما رفته است. وی در سال ۱۳۷۲ برای بازی در فیلم «سجاده‌آتش» نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. ایرانمنش متولد سال ۱۳۴۶ در جیرفت استان کرمان است.

بازیگری دیگر در شورای شهر

یوسف اسدی بازیگر سریال‌های طنز وکمدی شبکه استانی کردستان به‌عنوان عضو اصلی شورای شهر سنندج با کسب ۳۹هزار و ۸۲۳رأی از سوی مردم انتخاب شد. این هنرمند سنندجی در نقش غلام در سریال معروف نوروزی «روزهای خوش زندگی» ایفای نقش کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج