۵۷۶۱۱۶
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

رفع معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام از رفع مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون حاوی هندوانه صادراتی در مرز مهران خبر داد و گفت: گفت و گوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه ای خودداری کند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل گمرک استان ایلام از رفع مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون حاوی هندوانه صادراتی در مرز مهران خبر داد و گفت: گفت و گوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه ای خودداری کند.

به گزارش پنجشنبه شبکه پیام رسان گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: با رایزنی مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی، مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد.

«محسن مصطفایی» درباره دلایل معطلی هندوانه های صادراتی ایران در مرز افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می کند. از این رو، صادرکنندگان ایرانی به ویژه صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می شود.

مصطفایی ادامه داد: اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است.

وی افزود: مسوولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده اند از تکرار اینگونه قوانین و مقررات خودداری کنند.

مدیرکل گمرک استان ایلام افزود: اکنون تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می شود و با توجه به رایزنی های مسوولان گمرک و مقام های استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز به طور کامل برطرف شده است و تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بازار عراق پارسال 6 میلیارد و 111 میلیون دلار ارزش صادراتی داشت و در جایگاه سوم مقاصد صدور کالاهای ایرانی قرار گرفت.

سهم عراق از کل صادرات پارسال ایران، ۱۳.۹۱ درصد بود.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجموع صادرات و واردات ایران در چهارماهه نخست امسال به 29 میلیارد و 272 میلیون دلار رسید که 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 1395 است.

پارسال مجموع تجارت خارجی ایران ۲۷ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار بود.

مجموع صادرات غیر نفتی ایران در این مدت نیز به 13 میلیارد و 459 میلیون دلار رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه دست هایی در کار هست که به منافع ایران آسیب بزنه اما از اون بدتر بی عرضگی و کندی بخش دولتی و ضعف و ناتوانی بخش خصوصیه

    • محسن

      ما ایرانیا چیزایی خوبمونو باید صادر کنیم بیگانگان مصرف کنن و چیزای خرابمونو بدیم ملت بدبختمون بالعکس بقیه کشورهای جهان واقعا متاسفیم برا مسولا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج