۵۷۶۷۴۹
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن

در تصاویر زیر یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی لوسرن را مشاهده می‌کنید. شما احتمالا آن را به عنوان «شیر لوسرن»، یک مجسمه نقش برجسته از یک شیر مجروح در یک صخره بزرگ می شناسید.

برترین ها: در تصاویر زیر یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی لوسرن را مشاهده می‌کنید. شما احتمالا آن را به عنوان «شیر لوسرن»، یک مجسمه نقش برجسته از یک شیر مجروح در یک صخره بزرگ در نزدیکی معدن سابق ماسه سنگ در نزدیکی لوسرن در سوئیس، می‌شناسید.

این مجسمه، یادبود نگهبانان سوئیسی است که در دفاع از کاخ Tuileries در پاریس در جریان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۹۲ جان خود را از دست دادند. شیر درحال مرگ نماد شجاعت، قدرت و اشتیاق سربازان به مرگ به جای خیانت به خدمتشان است. در دو قرن اخیر، صد‌ها میلیون گردشگر این یادبود را دیده اند که مارک تواین از آن به عنوان «محزون‌ترین و محرک‌ترین قطعه سنگی جهان» یاد می‌کند. اما افراد کمی هنگام دیدن این مونومان متوجه می‌شوند که دو حیوان مختلف در این صخره حکاکی شده است.

یکی از این نگهبانان سوئیسی پفیفر بود که پس از بازگشت به سوئیس تصمیم گرفت یادبودی به یاد و افتخار رفقایش که در پاریس کشته شده بودند بسازد. او مجبور بود طرح‌های خود را مخفی نگه دارد، زیرا سوئیس در آن زمان تحت حکومت فرانسه بود. پس از انقلاب فرانسه و استقلال سوئیس در سال ۱۸۱۵، پفیفر طرح هایش را به اجرا درآورد.

یک طرح از شیر که توسط مجسمه ساز برتل توروالدسن به اجرا درآمد. برتل تا آن لحظه شیر واقعی ندیده بود بنابراین از تصاویر استفاده کرد. پفیفر می‌خواست این هنرمند مشهور طرحش را بسازد، اما درواقع پول کافی برای این کار نداشت و عمدا این موضوع را از او پنهان کرد تا اینکه هنرمند ماکت مجسمه را تحویل داد. وقتی تورووالدسن فهمید پول کامل به او پرداخت نخواهد شد، خشمگین شد و حتی تصمیم گرفت در لحظات پایانی تغییراتی روی مجسمه اش انجام دهد. توروالدسن یک شیر درحال مرگ را به تصویر کشید که یک نیزه در بدن او فرو رفته و نماد نگهبانان سوئیس است. یکی از پنجه‌های شیر را سپری که نماد سلطنت فرانسه داشت پوشانده بود. در کنار او سپر دیگری نشان از سوئیس داشت. او به احترام سربازان خود مجسمه را تغییر نداد. بلکه شکل حفره‌ای که شیر در آن قرار می‌گرفت را تغییر داد و به شکل یک خوک در آورد. اگر دوباره به تصاویر زیر نگاه کنید آن را می‌بینید. ظاهرا هیچکس تا اتمام کار مجسمه متوجه خوک نشده است.
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
خوک پنهان در مجسمه شیر لوسرن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج