جاباما
۵۷۶۸۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

صادرات ال پی جی ایران رکورد شکست

صادرات ال پی جی ایران در ماه جولای با رشدی ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسید و رکورد قبلی یعنی صادرات ۳۶۰ هزار تنی در ماه ژانویه را شکست.

خبرگزاری تسنیم: منابع تجاری گفتند، صادرات ال پی جی ایران در ماه جولای با رشدی ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. این رقم بالاتر از صادرات ۲۷۴ هزار تنی ماه ژوئن است و رکورد قبلی یعنی صادرات ۳۶۰ هزار تنی در ماه ژانویه را نیز شکسته است.

آمارهای کشتیرانی نشان می دهد، صادرات ال پی جی ایران در طی بازه زمانی ژانویه تا جولای مجموعا به حدود ۱.۹۴ میلیون تن رسیده که ۹۶۸ هزار تن آن به چین و محموله هایی نیز به اندونزی ارسال شده است.

ارسال ال پی جی به اندونزی بعد از امضای قرارداد شرکت پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران در ماه می سال گذشته صورت می گیرد. بر اساس این قرارداد، ایران متعهد شده ۶۰۰ هزار تن ال پی جی در قالب ۱۴ محموله در طی سال ۱۷-۲۰۱۶ به اندونزی صادر کند.

در قالب این قرارداد، شرکت پرتامینا در اکتبر گذشته، اولین محموله ۴۴ هزار تنی ال پی جی خود را با یک سوپر تانکر از ایران دریافت کرد. پس از آن، پرتامینا محموله های دیگری در ماه های نوامبر، دسامبر، اواخر ژانویه/اوایل فوریه، مارس و می از ایران دریافت کرده است.

همه این محموله ها از بندر عسلویه ایران بارگیری شده اند.

پرتامینا بزرگترین محموله های خود را در ماه های ژوئن و جولای دریافت کرده است.

یک تانکر دیگر شرکت پرتامینا با ظرفیت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن در حال حاضر در بندر عسلویه پهلوگیری کرده و قرار است بعد از بارگیری به سمت سواحل اندونزی حرکت کند.

دیگر خریدار فعال ال پی جی از ایران ر سال جاری، شرکت اورینتال انرژی بوده که دارای دو مجتمع دی هیدروژنیشن در چین است.

آخرین تحویل این شرکت از ایران، یک محموله ۴۴ هزار تنی بوده که سوپرتانکر حامل این محموله هم اکنون در ساحل بندر هاینان در دریای چین جنوبی پهلو گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج