۵۷۷۴۵۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

قهرمان WannaCry یک خلاف کار است!

Marcus Hutchins، محقق امنیتی ۲۳ ساله بریتانیایی که در وبلاگ خود "Malware Tech"، روشی موثر برای متوقف کردن باج افزار WannaCry ارائه کرد و ناجی هزاران سیستم و کاربر شناخته شد؛ توسط FBI دستگیر شد.

مجله سخت افزار: Marcus Hutchins، محقق امنیتی ۲۳ ساله بریتانیایی که در وبلاگ خود "Malware Tech"، روشی موثر برای متوقف کردن باج افزار WannaCry ارائه کرد و ناجی هزاران سیستم و کاربر شناخته شد؛ توسط FBI دستگیر شد. حمله های مخرب این قهرمان در روز چهارشنبه در یک کنفرانس امنیتی تحت نظارت FBI مشخص شد و این اقدامات قبل از قهرمان شدن او آغاز شده بود.
قهرمان WannaCry یک خلاف کار است!

طبق گزارشات منتشر شده، Hutchins به انتشار و توزیع یک نرم افزار مخرب به نام Kronos و یک تروجان در روسیه پرداخته است تا از طریق ارسال ایمیل به کاربران به اطلاعات بانکی دست پیدا کند و از حسابشان پول سرقت کند. بد افزار Kronos، قادر است تا نام کاربری و رمز عبور را در سایت های بانکداری بدست آورد و این نرم افزار مخرب در کشور های دیگری چون کانادا، آلمان، لهستان، فرانسه، انگستان و برخی کشور های دیگر استفاده شد. همچنین بررسی ها نشان میدهد که Hutchins، در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در ۶ مورد از حملات مخرب و انتشار تروجان در بانک ها نقش داشته است.
مارکوس هاچینز انگلیسی در ۲ اوت ۲۰۱۷ در لاس وگاس دستگیر شد و به دلیل شرکت در ۶ حمله ی مخرب و سرقت، در وزارت دادگستری ایالات متحده محکوم شده است. دستگیری هاچینز شوک بزرگی در دنیای سایبری بوده است. بد افزار او در اوایل سال ۲۰۱۴ منتشر شد، در فروشگاه اینترنتی AlphaBay در Dark Web عرضه شد و به فروش رسید؛ البته لازم به یاد آوری است که بازار AlphaBay نیز در ماه گذشته توسط مقامات بین المللی تعطیل شده است.
قهرمان WannaCry یک خلاف کار است!

Jake Williams، محقق محرمانه امنیت سایبری، با او تحقیقات علمی متعددی انجام داده بود، پروژه هایی در زمینه بهبود سیستم های آموزشی سطح بالا ارائه کردند و در قبال این فعالیت های علمی نیز پولی دریافت نکردند. با این حال برای Jake Williams بسیار سخت است که Hutchins را گناهکار بداند ولی در عین حال اشتباهات او را غیر قابل بخشش میداند.

او چند ساعت پس از بازداشت، به مرکز دیگری منتقل شد و کسی از بازداشتگاه جدید او خبری ندارد. سخنگوی ایالات متحده اعلام کرده است که Hutchins در بازداشتگاه FBI است و در بازداشت شهروندان ایالات متحده نیست. از سوی دیگر نیز کنسولگری انگلیس در نیویورک پیگیر کارهای او است و اعلام کرده است که از وضعیت Hutchins با خبر است و باید کارها به صورت قانونی طی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج