جاباما
۵۸۱۸۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وعده های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش می گوید: تا دو سال آینده ۲۰ درصد مدیران میانی را از بین بانوان انتخاب خواهم کرد.

روزنامه ایران:سید محمد بطحایی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش فردا در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود تا در برابر وکلای ملت از برنامه‌ها و طرح‌های خود برای دانش‌آموزان و معلمان دفاع کند. گفت و گوی او با روزنامه ایران را می خوانید.
- فکر می‌کنم یکی از مؤلفه‌هایی که رئیس جمهوری به بنده اعتماد داشتند و من را به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کردند این بود که من را متعلق به خانواده آموزش و پرورش می‌دانند و با توجه به پیشینه وتجربه‌ام در این وزارتخانه این اطمینان برای رئیس جمهوری حاصل شد که می‌توانم سکان این دستگاه مهم را در کشور برعهده بگیرم.
- برخلاف تصوری که همه دارند که می‌گویند در این وزارتخانه مشکل منابع و امکانات داریم می‌خواهم بگویم که این موضوع را قبول ندارم، مهم‌ترین مشکلی که ما در آموزش و پرورش داریم نگاه سنتی در اداره وزارتخانه است.
- هم در بعد معیشت(طرح رتبه‌بندی معلمان) و هم درباره خدمات رفاهی قدم‌های خوبی در این معاونت برداشته شد اما این را هم اضافه کنم این فعالیت‌ها به هیچ عنوان کافی نبود، امیدوارم اگر نمایندگان محترم اعتماد کنند و به من رأی دادند بتوانم با قدرت بیشتر به آن اقدامات ادامه بدهم تا بتوانیم آموزش و پرورش پویا و فعال را در کشور داشته باشیم.
- صراحتاً می‌گویم در 2 سالی که به‌عنوان عضو هیأت امنای صندوق بودم نه تنها هیچ حق الزحمه، حق الجلسه و هدیه‌ای دریافت نکردم بلکه از هیچ گونه وام، تسهیلات، ماشین لوکس و نظایر اینها هم استفاده نکردم. البته این موضوع مورد تأیید هیأت تحقیق و تفحص مجلس هم بوده که یکی از اعضا اعلام کرد بطحایی در بررسی ما هیچ تخلفی در صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته و همچنین گفته‌اند که من هیچ دستوری یا اقدامی که منجر به تخلف شده باشد را نداشتم.

- بنده به این نیت آمدم که اضطراب را از آموزش و پرورش محو کنم؛ استرسی که خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزانشان دارند، اضطرابی که معلمان و مدیران برای معیشت شان دارند. امیدوارم بتوانم این کار را انجام دهم.

- یکی از مشکلاتی که سال‌ها جلوی کیفیت کار معلمان را گرفته مسأله معیشت معلمان است. ما طرح‌هایی را در گذشته داشتیم که نصف کاره مانده است، در برنامه ششم توسعه هم برنامه‌هایی درباره معیشت معلمان نوشته شده است امیدوارم با همکاری با سازمان برنامه و بودجه و دلسوزی ای که آنها دارند بتوانیم به نحوی که ارتقای نظام پرداخت‌های ما منجر به ارتقای کیفیت بشود قدم هایی برداریم.
- هر تحولی در آموزش و پرورش از نیروی انسانی شروع می‌شود. لذا هرم سنی و تجربه کاری در آموزش و پرورش به نحوی است که طی سال های آینده نزدیک 400 هزار نفر شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند بنابراین امیدوارم با انگیزش‌های لازم همکارانی که در سن بازنشستگی قرار گرفتند اما شایستگی‌های قابل قبولی را دارند تا یکی دو سال خدمتشان را ادامه دهند و دیگر اینکه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهیم و از ظرفیت دیگر دانشگاه‌ها استفاده کنیم و بتوانیم این بحرانی راکه در سه یا چهار سالی که آموزش و پرورش با آن مواجه می‌شود حل کنیم.
- بسیار امیدوارم در دو سال آینده بتوانیم نیروهای مدیریت میانی را از بین خانم‌ها انتخاب کنیم. این کار باید با ظرافت صورت گیرد اگر این انتخاب هیجانی و شتابزده باشد به ضد خودش تبدیل می‌شود .یکی از ملاحظات این است که سلسله مراتب باید رعایت شود. مصمم هستم شاخص 20 درصدی مدیران میانی را از بین زنان تا دو سال آینده انتخاب کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج