۵۸۲۱۳۰
۹ نظر
۷۳۱۷
۹ نظر
۷۳۱۷
پ

مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد

برای طرفداران پرشور سریال های تلویزیونی بسیار سخت است که با برخی از شخصیت های سریال های محبوب خود همزادپنداری نکرده و به آن ها وابسته نشوند. به همین دلیل وقتی که یکی از شخصیت های محبوب داستان در سریال کشته می شود این طرفداران ممکن است درمانده شده و به شدت ناراحت شوند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی : برای طرفداران پرشور سریال های تلویزیونی بسیار سخت است که با برخی از شخصیت های سریال های محبوب خود همزادپنداری نکرده و به آن ها وابسته نشوند. به همین دلیل وقتی که یکی از شخصیت های محبوب داستان در سریال کشته می شود این طرفداران ممکن است درمانده شده و به شدت ناراحت شوند. شاید از نظر آن ها شخصیت مورد نظر نباید می مرد. دلیل حذف کردن شخصیت هر چه که باشد تماشاگران بدون شک دیوانه خواهند شد. بیایید نگاهی بیندازیم به مرگ بعضی از شخصیت ها در سریال های محبوب که تماشاگران را بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر قرار داده است.

1-شخصیت لکسا در سریال 100

در سریال درام پساآخرالزمانی «۱۰۰» (The ۱۰۰) وقتی که تماشاگران با مرگ شخصیت دوست داشتنی لکسا (Lexa) در اپیزود هفتم فصل سوم با عنوان «سیزده» مواجه شدند به شدت برآشفتند. وی علاوه بر این که شخصیت محبوب تماشاگران سریال بود بلکه سعی زیادی برای دوستی با دیگر شخصیت محبوب سریال یعنی کلارک داشته و به سختی برای ایجاد صلح تلاش می کرد.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
روی هم رفته نقش او بیش از پیش برای تماشاگران سریال دوست داشتنی شده بود اما ناگهان کشته شد. خشم تماشاگران از حذف شدن شخصیت لکسا چنان دردسرساز شد که یکی از سازندگان سریال به نام جیسون روتنبرگ مجبور شد رسماً نامه ای به طرفداران سریال نوشته و بابت مرگ لکسا در سریال و نحوه ی رخ دادن آن معذرتخواهی نماید.

۲- شخصیت آدریانا در سریال خانواده سوپرانو

در سریال تلویزیونی گانگستری «خانواده سوپرانو» (The Sopranos) که پر از مرگ های فجیع بود شاید هیچ مرگی به اندازه ی مرگ شخصیت آدریانا که برای مدت زیادی نامزد کریستوفر بود تماشاگران را ناراحت نکرد. اگر چه وی در ابتدای ورود به داستان سریال شخصیتی سطحی نگر و مادی گرا بود اما بعد از آشنایی بیشتر با او مشخص شد که او انسان خوبی است، کسی که می خواست برای نامزدش بهترین باشد اگر چه کریستوفر همیشه او را آزار می داد. وقتی که اف بی آی وی را مجبور می کند که برای آن ها جاسوسی کند آدریانا سعی می کند که کریستوفر را با خود مشمول قانون حمایت از شاهد سازد اما کریستوفر وحشیانه به او حمله کرده و تا سر حد خفه شدن گلوی او را فشار می دهد.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
این رفتار خشن و ناجوانمردانه ی کریستوفر تماشاگران را به شدت ناراحت ساخت اما تماشای ادامه ی داستان آن ها را شوکه کرد. تونی در ادامه به آدریانا می گوید که کریستوفر دست به خودکشی زده است. سپس دستیار آدمکش کریستوفر با نام سیلویو از راه می رسد. همانطور که اتومبیل حامل سیلویو و آدریانا از شهر دور می شود همه می دانند که آدریانای بیچاره به سمت مرگ می رود و کریستوفر به او خیانت کرده است. این مرگ چنان غیرمنتظره بود که بسیاری از طرفداران سریال آن را باور نکرده و این تئوری را ساختند که در زمان شلیک گلوله توسط سیلویو چهره ی آدریانا در کادر دیده نمی شود پس در واقع او نمرده است.

3- عروسی سرخ در سریال بازی تاج و تخت

هیچ فهرستی از قتل های ناراحت کننده در سریال های تلویزیونی بدون داستان دهشتناک موسوم به «عروسی سرخ» (Red Wedding) در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) کامل نخواهد بود. در حالی که کسانی که کتاب های جورج آر آر مارتین را خوانده بودند می دانستند که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد اما برای کسانی که تنها از طریق سریال با این داستان آشنا شده بودند عروسی سرخ به یک کابوس تبدیل شد. بعد از دیدن آشتی ساده ی راب استارک با لرد والدر فری همه برای برگزاری مراسم عروسی ادمیور تالی و روسلین فری در قصر دوقلو حاضر شده بودند.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
به نظر می رسید که همه چیز آرام و بر وفق مراد خانواده ی استارک و البته تماشاگران پیش می رود اما ناگهان در عرض چند دقیقه تعداد زیادی از شخصیت های اصلی سریال بی رحمانه به قتل رسیدند از جمله راب استارک، همسرش تالیسا، مادرش کاتلین استارک و گرگ دوست داشتنی آن ها با نام «باد خاکستری». این صحنه چنان با وحشت، نگرانی و خشم تماشاگران مواجه شد که بسیاری از آن ها در فضای مجازی نارضایتی خود را از آن اعلام کرده و حتی برخی با رکیک ترین کلمات جورج آر آر مارتین و سازندگان سریال را مورد لطف خود قرار دادند. البته شخصیت های دیگری نیز مورد لطف طرفداران خشمگین قرار گرفتند از جمله: والدر فری، رووث بولتون، خانواده ی لنیستر و حتی دوستانشان که کتاب مارتین را خوانده بودند اما در مورد این صحنه به آن ها هشدار نداده بودند. اما جمله ی معروف رمزی بولتون تنها جوابی است که باید به این تماشاگران خشمگین داد:" اگر فکر می کنی که این قضیه پایان خوشی خواهد داشت باید بدانی که توجه نداشته ای".

۴- شخصیت جویس سامرز در سریال بافی قاتل خون آشام

برای تماشاگران سریال «بافی قاتل خون آشام» (Buffy the Vampire Slayer) شاید دردناک ترین صحنه ی این سریال صحنه ی مرگ شخصیت جویس سامرز مادر بافی باشد. جویس بعد از این که تمام فل پنجم سریال را با بیماری به سر برد کم کم داشت شرایط جسمی او بهتر می شد. سپس در ابتدای اپیزود «جسد» (The Body) وقتی باقی به خانه بازمی گردد بدن بی جان مادرش را روی کاناپه پیدا می کند،علت مرگ او سکته ی مغزی تشخیص داده می شود.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
احساسات تماشاگران پس از مرگ یکی از شخصیت های محبوب سریال را می توان در قالب کلماتی مانند «شوکه شده»، «گیج شده»، «خشمگین»، «انکار واقعیت» و «درماندگی و غم مطلق» تعریف کرد. دیگر شخصیت های سریال نیز پس از شنیدن خبر مرگ جویس چنین احساساتی داشتند. بسیاری از تماشاگران سریال از مرگ جویس خشمکین شده بودند. این حادثه چنان غیرمنتظره بود که سارا میشل گلار که شخصیت بافی را در این سریال بازی کرده بود بعدها فاش کرد که به خاطر این تصمیم سازنده سریال با او درگیری لفظی پیدا کرده است. اگر چه این اپیزود یکی از زیباترین اپیزودهای تمام فصول سریال به شمار می آید اما مدتی زمان برد تا تماشاگران با مرگ مادر بافی کنار آمدند.

5- شخصیت ریتا مورگان در سریال دکستر

در اپیزود پایانی فصل چهارم سریال «دکستر» (Dexter) مرگ غیرمنتظره یکی از شخصیت های اصلی سریال هم تماشاگران و هم شخصیت دکستر مورگان را در شوک بزرگی فرو برد. در این اپیزود، دکستر تصمیم می گیرد همسر و فرزندانش را به یک مکان امن در بیرون از شهر بفرستد تا با خیال راحت برای شکار قاتل موسوم به «قاتل تثلیث» (Trinity Killer) تلاش کند.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
در نهایت دکستر موفق می شود قاتل تثلیث را دستگیر کرده و برای این که مانع از صدمه دیدن انسان های بیگناه بیشتری شود او را به قتل می رساند. در کمال ناباوری دکستر نمی دانست که قاتل بی رحم قبل از دستگیری یک قربانی دیگر نیز داشته است، همسرش ریتا. وقتی دکستر به خانه باز می گردد با جنازه ی ریتا در وان حمام مواجه می شود در حالی که پسرشان هریسون در گودالی از خون مادرش نشسته و گریه می کند. اگر چه ریتا هیچگاه از شخصیت های معروف سریال نبود اما بسیاری از مرگ او آشفته شدند.

۶- شخصیت لین پرایس در سریال مردان دیوانه

اگر با دقت به نشانه های سریال «مردان دیوانه» (Mad Men) نگاه کرده باشید مرگ شخصیت لین پرایس برای شما غیرمنتظره نیست. اما بدون شک خودکشی او در فصل پنجم سریال یکی از دلسرد کننده ترین و ناراحت کننده ترین لحظات برای طرفداران سریال در تمامی فصول سریال بود. وی به محض ورود به داستان به یکی از شخصیت های دوست داشتنی آن تبدیل شد.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
وقتی که او از لحاظ مالی دچار دردسر شد او مجبور می شود ۷.۸۰۰ دلار از موسسه اختلاس کند تا بدهی هایش را جبران کند. شخصیت دان از این اضافه دستمزده آگاه شده و لین را بازخواست می کند و به او اعلام می کند باید استعفا دهد. بعد از این که سعی می کند با ماشین جگوار جدیدش خودکشی کند در می یابد ماشین او روشن نمی شود. بدین ترتیب به دفتر کارش در موسسه باز می گردد و بعد از نوشتن یک نامه ی استعفا خودش را دار می زند. بسیاری از طرفداران سریال از مرگ لین شوکه شده و آن را غیرمنصفانه می دانستند.

7- شخصیت دِرک شپرد در سریال آناتومی گری

رابطه ی شخصیت دِرک «من دریمی» شپرد با مردیت گری در سریال «آناتومی گری» (Grey's Anatomy) یکی از موضوعات اصلی و مورد علاقه ی طرفداران سریال بود که بارها جدایی و آشتی دوباره آن ها را دیده بودند. در فصل یازدهم به نظر می رسید که رابطه ی این دو در نهایت به سطحی از ثبات رسیده و شرایط آن ها در حال بهتر شدن است. اما این شادی تماشاگران مدت زیادی دوام نیاورد. دِرک که شاهد بک تصادف در خیابان است سریع وارد عمل شده و سعی می کند به قربانیان کمک کند.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
سپس به ماشینش باز می گردد تا آن جا را ترک کند اما ناگهان یک کامیون با او برخورد می کند. اگر چه او را خیلی سریع به بیمارستان منتقل می کنند اما وی دچار مرگ مغزی می شود. بدین ترتیب مردیت مجبور می شود تصمیم سختی بگیرد و به مرگ او رضایت بدهد. بعد از مرگ شخصیت دِرک خشم تماشاگران در فضای مجازی فوران کرد و همه سازنده ی سریال یعنی شوندا ریمز را با بدترین الفاظ خطاب قرار دادند. این اولین باری نبود که در این سریال یک شخصیت محبوب کشته می شد اما مرگ دِرک شدیدترین ضربه ی روحی به تماشاگران سریال بود.

۸- شخصیت چارلی پیس در سریال گمشدگان

شخصیت چارلی پیس در سریال «گمشدگان» (Lost) یکی از شخصیت هایی بود که بیشترین رنج ها را تحمل کرده بود. چارلی به عنوان یک موسیقیدان درمانده و یک معتاد به هروئین چیزی برای زنده ماندن پس از سقوط هواپیمای پرواز 815 نداشت اما بعد از ملاقات با کلر به شدت به او علاقمند شده و نقش پدر پسربچه ی او را بر عهده گرفت. با پیش رفتن داستان سریال جنبه های مثبت و دوست داشتنی شخصیت چارلی خود را نشان دادند. او سلامت و هوشیاری خود را به دست آورده بود و بیشترین تلاش را برای کمک به اطرافیانش می کرد.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
به محض این که طرفداران سریال به شخصیت چارلی عادت کرده و عاشق او شدند شرایط بار دیگر برای چارلی بد شد. در فصل سوم، دزموند به چارلی هشدار می دهد که در رویاهای خود مرگ او را بارها و بارها دیده است و این موضوع باعث می شود چارلی به این نتیجه برسد که او بزودی خواهد مرد. در نهایت چارلی با حرکتی قهرمانانه در ایستگاه زیر آب برای نجات دادن دزموند و پایان دادن به خرابی الکترونیکی که مانع از مخابره شدن پیام درخواست کمک بازماندگان حادثه می شد جان خود را از دست داد. وقتی که طرفداران سریال شایعاتی را در مورد مرگ چارلی در آینده ای نزدیک شنیدند سعی کردند این شخصیت را نجات دهند. مرگ چارلی به شدت تماشاگران سریال را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مرگ او تماشاگران سریال رفته رفته از فصل چهارم به بعد کاهش پیدا کردند.

9- شخصیت شیرین برثیون در سریال بازی تاج و تخت

وقتی پای مرگ خشمگین کننده شخصیت های دوست داشتنی سریال های تلویزیونی به میان می آید اول از همه اسم سریال «بازی تاج و تخت» خودنمایی خواهد کرد. در صحنه ای از فصل پنجم سریال که در کتاب های «ترانه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) وجود ندارد، سازندگان سریال تصمیم می گیرند که درد و رنج تماشاگران را با مرگ فجیع یکی از دوست داشتنی ترین و بیگناه ترین شخصیت های سریال به بالاترین حد خود برسانند.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
مرگ دهشتناک شیرین برثیون، دختر دوست داشتنی استنیس برثیون یکی از هولناک ترین صحنه های سریال بود. در این صحنه دخترک بیچاره از میان جمعیت عبور داده شده و در نهایت چیزی که در انتظار اوست را می بیند،زن سرخ. ملیساندرا دخترک بینوا را به پایه ای چوبی بسته و سپس هیزم های اطراف او را آتش می زند. والدین شیرین هم با اندوه به نظاره ی قربانی شدن دخترشان برای خدای روشنایی ایستاده اند. مادرش تاب نمی آورد و خود را حلق آویز می کند، پدرش اگر چه عکس العملی نشان نمی دهد اما از درون خرد می شود. عکس العمل تماشاگران به این صحنه بسیار شدید بود.

۱۰- شخصیت جکس تلر در سریال پسران آشوب

در قسمت پایانی فصل هفتم سریال «پسران آشوب» یا «فرزندان آشوب» (Sons of Anarchy) شخصیت اصلی داستان، جکس تلر با مرگی بحث برانگیز (خودکشی) از داستان خارج می شود. در حالی که در قسمت های قبلی فصل او سعی می کند تمامی امور را سر و سامان داده و با خشونتی گاه و بیگاه نیز موفق به این کار می شود او را می بینیم که در یک بزرگراه به پیش می رود در حالی که چندین ماشین پلیس در تعقیب او هستند.
مرگ هایی که تماشاگران را به خشم آورد
وقتی که یک کامیون در وسط جاده راه او را می بندد جکس تصمیم می گیرد با کوبیدن ماشین خود به آن خودکشی کند. این تصمیم مورد پسند تماشاگران واقع نشد و بسیاری از پایان کار جکس تلر ناراضی بودند. به سرعت هشتگ #RIPJax در توئیتر به راه افتاد و بحث های زیادی در مورد مرگ جکس تلر در فضای مجازی به راه افتاد. برخی بر این باور بودن که جکس شخصیت خوبی بود و نباید به این سرنوشت دچار می شد، برخی دیگر نیز او را شایسته ی مرگی دردناکتر از این می دانستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      برثیون تقریبا باعث شد من کلا با سریال خداحافظی بکنم پدرش حقش بود بمیره اون زن جادوگر هم باید بمیره.

    • Dreamer

      11- شخصیت متیو کراولی در پایان فصل سوم سریال دانتون ابی
      12- شخصیت ویل گاردنر در فصل پنجم سریال همسر خوب

    • بدون نام

      جالبه من هیچکدوم از این سریالهارو ندیدم . فقط اسم یکی دوتاشون به گوشم آشناست .

    • مرمر

      تو سریال واکینگ دِد هم مرگ اون پسره کره ای خیلی ناراحت کننده بود

    • امید

      مرگ گلن تو فیلم واکینگ دد
      مرگ هودور در گیم اف تروتز
      مرگ هانا بیکر در فیلم سیزده دلیل برای که به نظر من بدترینش بود کلا دپرس شدم
      مرگ دوس دختر جسی پینکمن((آرون پاول))در برکینگ بد
      و ....

    • مهشاد

      پس ند استارک چی ؟

    • دانیال

      مرگ متیو کراولی در فصل سوم دانتون ابی باعث شدمن باسریال خداحافظی کنم،تقریباافسردگی گرفتم.

    • سینا

      مرگ گلن.مرگ دبرا مورگان.مرگ کارل.مرگ ریتا.مرگ ند استارک.مرگ جیمز دوکس.مرگ شین و دیل
      اینا همه برا من واقعا بد بودن مخصوصا مرگ دبرا مورگان و گلن

    • سجاد

      مرگ چارلی در لاست غمناگ بود .
      و فقط اونهایی که این سریال را دیدن میفهمن مرگ چارلی چه احساس گریه اوری هست.
      ومن فقط به سه فصلش نگاه کردم و میخواستم بقیه شو ببینم . اصلا سریال از چشم افتاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج