جاباما
۵۸۳۱۱۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صالحي، می تواند فضای فرهنگ را معتدل کند

در طب سنتي ايراني «مصلح» اصطلاحي است که براي ايجاد تعديل و تعادل و اعتدال در مزاج‌هاي يک‌سويه به کار گرفته مي‌شود و جناب آقاي دکتر صالحي‌، وزيري با سه مشخصه کلان «وارستگي»، «شايستگي» و «بايستگي» براي بازگرداندن اعتدال به ساحت فرهنگ است.

محمدعلي زم در روزنامه شرق نوشت: در طب سنتي ايراني «مصلح» اصطلاحي است که براي ايجاد تعديل و تعادل و اعتدال در مزاج‌هاي يک‌سويه به کار گرفته مي‌شود و جناب آقاي دکتر صالحي‌، وزيري با سه مشخصه کلان «وارستگي»، «شايستگي» و «بايستگي» براي بازگرداندن اعتدال به ساحت فرهنگ است.
بدون تعارف مي‌گويم که در اين چهار‌دهه گذران بر تاريخ انقلاب اسلامي فرصت‌هاي زيادي را در حوزه فرهنگ کشته‌ايم يا سوزانده‌ايم و هر چه پيش‌تر هم مي‌رويم، آسيب‌هاي اين بخش نمايان‌تر و مسئوليت‌پذيري در آن سخت‌تر و ريسک و مخاطراتش بيشتر مي‌شود تا‌جايي‌که ضعف‌ها و تأخير‌ها در حوزه فرهنگ و هنر به تهديدهاي اجتماعي و بخشي از اين تهديدها مبدل به تحديدهاي امنيتي شده است.
در ساليان اخير در مقوله فرهنگ و هنر بيشتر از هر نگاهي، نگاه امنيتي روا شده است! فرهنگي که در روزهاي نخست انقلاب بنا بوده همه چيز ما و از جمله وحدت‌‌بخش اجتماعي و امنيت‌آفرين براي جامعه و نظام باشد، امروز تهديدکننده امنيت نمايانده شده است!
از اين روست که از نظر اين فقير، شرايط تفريط و افراط‌گون حاکم بر فرهنگ بيش از هر چيزي نيازمند مصلحي است که بتواند مزاج به‌هم‌ريخته فرهنگ را اصلاح و آن را به جايگاه اصلي خود که تعادل‌آفريني است، بازگرداند و از نظر بنده در اين شرايط، هيچ‌کس ديگري جز شخصيت برجسته جناب آقاي دکتر سيدعباس صالحي که فرزند کامل حوزه و نماي بارز امروزين دانشگاه متعهد است، نمي‌تواند عهده‌دار سکان کشتي گردبادگرفته فرهنگ باشد!
جناب آقاي صالحي «وارسته» است، چون در همه ساليان آشنايي هيچ‌گاه ايشان را مرتکب هيچ حرام و ناپسندي نديد‌ه‌ام و از ارزش‌هاي اخلاقي والا برخوردار و مدافع جاري‌سازي اخلاق در بنيادهاي رفتاري جامعه بوده است.
جناب دکتر صالحي «شايسته» هستند، چون هم در حوزه دروس طلبگي و هم دروس دانشگاهي را عاشقانه تحصيل، مطالعه و تحقيق کرده‌اند و آثار فراواني در جهت پوياسازي فقه سنتي از خود به جاي گذاشته‌اند و اگر چه از اقليم‌هاي تخصصي هنر و سينما دور بوده‌اند اما از شاهدان و مصرف‌کنندگان خوب و از منتقدان منصف اين حوزه بوده‌اند. برپايي دبيرخانه هم‌انديشي دين از چشم سينما در قم و مشهد، همگام با برادر فاضل و ارجمند جناب آقاي ايزدپناه، از کارهاي شايسته ايشان در دهه ٧٠ بوده است.

حاصل آن ظهور و آفرينش ده‌ها مقاله هنري درباره نقد آثار سينمايي و طراحي نظريه پايايي و مانايي سينماي ديني بوده است! مشارکت در تأليف و انتشار کتاب فقه تخصصي هنر از جمله فعاليت‌هاي ايشان در همين دهه و در قرابت و هم‌نشيني با حوزه هنري است. آقاي صالحي «بايسته» و وزير به‌پاخاسته کارآمد براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
اعتماد حضرت رهبري و عضويت ايشان در هيئت امنا و هيئت‌مديره‌هاي متوالي دفاتر تبليغات اسلامي قم و مشهد از سوي معظم‌له و برگزيدگان ايشان، مديريت‌هاي پسنديده انساني در پيشبرد تعاملات بخشي- تخصصي با اهل هنر، فرهنگ، فرهيختگان دانشگاهي، نخبگان حوزوي و بالاخره مديريت انديشمندانه چهار‌ساله در حوزه معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد، از مزيت‌هايي است که ايشان را تنها گزينه بايسته منتخب رئيس‌جمهور کرده است.
از خداوند متعال براي ايشان طلب توفيق، بردباري، قدرت سازماندهي، تحول‌آفريني در ساختار، ايجاد تغيير در رويکردها، شناخت اولويت‌ها، جسارت جابه‌جاسازي و تعطيلی بخش‌هاي زائد، شجاعت در جمعيت‌سازي‌هاي هدفمند مردمي براي تصدي‌گري‌هاي فرهنگي، جهت‌دهي و محتواسازي براي اجراي طرح آتش‌به‌اختيار حضرت رهبري (مدظله العالي) و بالاخره رشد و توسعه زمان‌مند فرهنگ و هنر در دوره کوتاه چهارساله وزارتشان را آرزومندم.
از دانشمند مکرم جناب آقاي دکتر روحاني که خود فرزند حوزه و دانشگاه و زجرکشيده و آشنا با کاستي‌هاي فرهنگ در همه جا به‌ويژه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها هستند، مي‌خواهم که با حمايت جدي و پشتيباني رفتاري، وجود ايشان را در اريکه فرهنگ قدر دانسته و هرگونه کمک قانوني و معنوي به ايشان را دريغ نكنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج