۵۸۳۸۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ساخت بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات در قطب شمال

یک شرکت نروژی بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات جهان را در نزدیکی قطب شمال می سازد. ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز این واحد از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.

خبرگزاری مهر - شیوا سعیدی قوی اندام: یک شرکت نروژی بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات جهان را در نزدیکی قطب شمال می سازد. ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز این واحد از منابع تجدیدپذیر تامین می شود.
ساخت بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات در قطب شمال

به نقل از نیواطلس، مراکز ذخیره اطلاعات انرژی زیادی مصرف می کنند زیرا نیازمند عملیات های خنک کنندگی وسیع هستند. درهمین راستا قرار است بزرگترین مرکز ذخیره اطلاعات جهان در شمال نروژ ساخته شود. این مرکز با استفاده از آب و هوای سرد قطب سرورها را خنک نگه می دارد و همزمان انرژی موردنیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند.

البته پیش از این شرکت مایکروسافت سعی کرده بود تا یک مرکز ذخیره اطلاعات در اعماق دریا بسازد و با استفاده از آب عملیات خنک کنندگی را انجام دهد. اما به هرحال منطقه قطب یک یخچال عظیم به شمار می آید که مکانی ایده آل برای ذخیره اطلاعات است.

شرکتی به نام Kolos قصد دارد این واحد را بسازد و برای این کار شهر «بالانگن» در شمال نروژ را انتخاب کرده است. این مرکز کنار یک دریاچه طبیعی ساخته خواهد شد.

به گفته شرکت کولوس ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز این مرکز از منابع تجدید پذیر باد و آب تامین می شود. استفاده از این منابع ۶۰ درصد از هزینه های تامین انرژی را می کاهد. این درحالی است که پیش بینی می شود این واحد حدود ۱۰۰۰ مگاوات برق مصرف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج