جاباما
۵۸۴۷۲۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پردازنده‌ی آیفون هک شد!

اپل برای اینکه حسگر تاچ آی دی (Touch ID) استفاده شده در گوشی آیفون ۵ اس (iPhone ۵S) را امن نشان دهد، دست به خلق تکنولوژی ای با نام Secure Enclave Processor زد. به زبان ساده می شود گفت که این تکنولوژی که بعد از گوشی ۵ اس بر روی تقریباً تمامی دستگاه های اپلی موجود است،

وب سایت تک فارس - امید بصیری: اپل برای اینکه حسگر تاچ آی دی (Touch ID) استفاده شده در گوشی آیفون ۵ اس (iPhone ۵S) را امن نشان دهد، دست به خلق تکنولوژی ای با نام Secure Enclave Processor زد. به زبان ساده می شود گفت که این تکنولوژی که بعد از گوشی ۵ اس بر روی تقریباً تمامی دستگاه های اپلی موجود است،
پردازنده‌ی آیفون هک شد!
وظیفه حفاظت کردن از اطلاعات شخصی کاربران، از رمز های عبور گرفته تا اثر انگشت ها و تقریباً هر چیزی که مربوط به امنیت کاربران شده و خصوصی می باشد را داشته است. این قطعه از دیگر بخش های گوشی کاملاً جدا و مستقل عمل کرده و به هیچ وجه با هیچ عامل دیگری مرتبط نیست. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

تا کنون نیز، تکنولوژی سپ تقریبا برای تمامی افراد غیر از خود شرکت اپل یک راز سر به مهر بوده است. حتی کسی نمی توانست بفهمد که این پردازنده دقیقاً چه کاری می کند. اما حالا این سطح امنیتی دچار یک رخنه شده است. یک هکر با نام xerub توانسته این پردازنده را دور زده و کدهای دسترسی به نرم افزار آن را استخراج کند.
در حالی که ممکن است بسیاری با شنیدن این خبر احساس نگرانی بکنند، اما اطلاعات کاربران که داخل این پردازنده قرار دارد همچنان امن هستند چرا که تنها چیزی که در حال حاضر مشکل دارد کدهای دسترسی به نرم افزار این پردازنده هستند. ممکن است عده ای بگویند، حالا که این کد ها در دسترس عوام قرار گرفته اند ممکن است شرکت های تحقیقاتی بزرگ قبل از اینکه اپل تصمیم به تعمیر آن بگیرد از آن سو استفاده بکنند اما این مسئله درست نیست.

در حقیقت اپل به هیچ وجه نگران این مسئله نیست. یکی از کارمندان ناشناس شرکت اپل در گفت و گو با TechRepublic اعلام کرده است که این شرکت هیچ گونه برنامه ای برای تعمیر نرم افزار SEP ندارد. به عبارت دیگر، نگران اطلاعات خود نباشید! نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج