جاباما
۵۸۵۱۳۲
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

طرز تهیه عصرانه و فواید آن

خوردن عصرانه توسط بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می شود، زیرا این وعده غذایی می تواند انرژی از دست رفته شما در بین دو وعده غذایی را بازگرداند، اما اینکه چه غذایی را به عنوان این میان وعده استفاده کنیم، نکته بسیار مهمی است.

مجله سرآشپز:
فواید عصرانه

خوردن عصرانه توسط بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می شود، زیرا این وعده غذایی می تواند انرژی از دست رفته شما در بین دو وعده غذایی را بازگرداند، اما اینکه چه غذایی را به عنوان این میان وعده استفاده کنیم، نکته بسیار مهمی است.

بهترین مواد غذایی و زمان خوردن عصرانه

مصرف میان وعده برای کودکان، افراد لاغر، ورزشکاران و زنان باردار بیش از سایر افراد توصیه می شود و معمولا بین وعده های اصلی غذا خورده می شود.

عصرانه بین ناهار و شام مصرف می شود. این زمان باید دقیقا لحاظ شود؛ یعنی میان هر تعداد ساعتی که بین زمان ناهار و شام قرار داشت باید صرف شود.

میان وعده عصرانه می تواند بستنی، نان و پنیر، کیک، شیرینی، انواع میوه و دسرها باشد، البته افراد باید در میزان مصرف این میان وعده ها دقت کنند تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

فواید خوردن عصرانه

به عنوان مثال کیک های شکلاتی بیشترین کالری را دارند یا انواع کلوچه در افزایش وزن بسیار موثر است. از طرفی مصرف برخی میوه هایی که شیرینی کمی دارند مانند آلبالو، گیلاس و سیب توصیه می شوند.

مصرف نان به دلیل اینکه سرشار از غلات است و پنیر به همراه مربا و گردو یا سبزی هایی مانند هویج، گوجه فرنگی و خیار بسیار مناسب هستند، حتی می توان آن را با میوه های آب دار مانند خربزه و هندوانه مصرف کرد.

نان عصرانه

بهار اسدی

مواد مورد نیاز

  • آرد: حدود 500 گرم
  • روغن مایع: 50 گرم
  • شیر ولرم: 1 پیمانه
  • شکر: 50 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • مایه خمیر فوری: 1 ق س
  • نمک: یک چهارم ق س
  • مارمالاد دلخواه: به میزان لازم
  • زرده تخم مرغ: 1 عدد
  • زعفران (دم کرده): 1 ق س
  • کنجد: به میزان لازم
طرز تهیه عصرانه و فواید آن

روش پخت

۱. مایه خمیر فوری، یک دوم پیمانه شیر ولرم و ۱ قاشق چایخوی شکر را با هم مخلوط کرده و در محیط گرم بگذارید تا مایه خمیر عمل بیاید.

2. درون کاسه ای دیگر بقیه شبر ولرم، بقیه شکر و تخم مرغ را ریخته و با مفتول سیمی (همزن دستی) بزنید تا مخلوط شود.

۳. روغن مایع، نمک و مقداری آرد را به مواد افزوده و مخلوط کنید. سپس مایه خمیر عمل آمده را ریخته و بقیه آرد را به تدریج افزوده و با مشت دست مخلوط کنید تا خمیر لطیفی به دست آید که حالت چسبندگی نداشته باشد.

4. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید. سپس داخل کاسه ای 1 قاشق سوپخوری روغن ریخته و کاسه را با آن چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید. بعد روی آن را پوشانده و به مدت 1 ساعت در محیط گرم استراحت داده تا حجم آن دو برابر شود. بعد روی آن را باز کرده و به وسیله دست باد آن را خالی کرده و مجدد کمی ورز دهید.

۵. از خمیر چانه های ۱۰۰ گرمی جدا کنید. بعد وسط هر یک از آن ها به وسیله قاشقی مقداری مارمالاد دلخواه (سیب، هویج، توت فرنگی و...) ریخته و رول کنید (یا می توانید به صورت نواری نازک روی سطح صافی پهن کرده و روی آن مارمالاد یا شکلات زده و پیچیده).

6. رول ها را درون سینی فر که از قبل با مقداری روغن مایع چرب شده، بچینید. سپس روی آن را با دستمالی پوشانده و به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند. به وسیله قلم مویی از مخلوط زرده تخم مرغ و
زعفران روی آن ها بمالید و به دلخواه کنجد (شکر) بپاشید.

۷. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم شده، حدود ۲۵ دقیقه قرار دهید تا روی نان طلایی رنگ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج