۵۸۵۳۳۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سومین رای اعتماد به حجتی با تندترین انتقادات

در حالی محمود حجتی با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سومین بار به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم انتخاب شد که با تندترین انتقادات از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و محکم‌ترین حمایت‌ها از سوی رییس جمهور و موافقان او در مجلس شورای اسلامی همراه بود.

خبرگزاری ایسنا: در حالی محمود حجتی با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای سومین بار به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم انتخاب شد که با تندترین انتقادات از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و محکم‌ترین حمایت‌ها از سوی رییس جمهور و موافقان او در مجلس شورای اسلامی همراه بود.

محمود حجتی در حالی برای سومین بار به عنوان وزیر جهاد کشاورزی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت که تندترین انتقادات از سوی بهارستانی‌ها هم نتوانست کارساز شود و گرچه تعداد آرای نمایندگان این بار به او کمتر از چهار سال گذشته و مجلس سابق است، اما حجتی مجددا با ۱۶۴ رای موافق، ۹۴ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع پس از جهرمی کمترین کمترین رای را از نمایندگان گرفت و وزیر جهاد کشاورزی شد.

یکی از تندترین انتقادات نمایندگان را مهرداد لاهوتی خطاب به حجتی مطرح و در ابتدای نطق‌اش اعلام کرد مدرک تحصیلی ایشان اولین دلیل مخالفت بنده با استاد حجتی است. مهندس حجتی، مهندس راه و ساختمان و رشته عمران است. ایشان قیر، آسفالت و بتن را خوب می‌شناسد، آیا کشاورزی کشور را می‌تواند به خوبی بشناسد و بعد از حدود ۴۰ سال از انقلاب هنوز دکترای کشاورزی نداریم که در راس بخش کشاورزی کشور گذاشته شود.

اما روحانی در آخرین نطق خود برای دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش تمام قد پشت حجتی ایستاد و برای او سنگ تمام گذاشت، چرا که از نظر رییس جمهور حجتی کار بزرگی انجام داد و اگر در سال ۱۳۹۴ رشد پنج درصدی بخش کشاورزی نبود، رشد اقتصادی کشور منفی می‌شد.

وی در این باره اضافه کرد: حجتی از وزرایی است که در کار خودش کاملا متخصص است. حال رشته‌اش هرچه می‌خواهد باشد. من مطمئنم بزرگ ترین متخصص کشاورزی باPHD را هم کنارش بیاوریم آقای حجتی جلوتر است و کشاورزی را از الف تا ی می‌شناسد. او سال‌ها کار کرده الان معلوم است که در گندم، شکر و دام وضعمان چگونه است و تنش بازار کمتر از گذشته بوده البته مشکلات هم داشته‌ایم.

یکی دیگر از انتقادهای این نماینده مجلس شورای اسلامی به گندم و خودکفایی آن و مطالبات پرداخت نشده کشاورزان اختصاص داشت که محمود حجتی درباره‌ی این انتقاد و مدرک تحصیلی‌اش اینگونه پاسخ داد که هیچ گاه از کودکی تاکنون از کشاورزی فاصله نداشتم و داشتن لیسانس عمران در میزان فعالیت در عرصه های مختلف این بخش تاثیری ندارد، مگر قرار است کار تخصصی، ریز و بالینی انجام دهم، این امورات کار معاونین و کارشناسان است و نتیجه عملکرد آن ها را نیز باید در شاخص‌ها پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما هم دغدغه پول کشاورزان را داریم.۸۰۰۰ میلیارد تومان پول کشاورزان در ردیف های پیش بینی شده که همه ما از وضعیت خزانه مطلع هستیم و بخش دیگری از آن نیز باید توسط بانک ها و بخش دیگر آن از فروش گندم تامین شود. امروز ۵۰ درصد از پرداخت‌ها به روز انجام شده و در حال پرداخت ۵۰ درصد دوم هستیم.

حجتی همچنین با بیان این که بیش از ۷۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، درباره پرداخت خسارات کشاورزان آسیب دیده، گفت: برآورد خسارات سال گذشته کشاورزان حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و دولت از بخش کشاورزی با ماهیتی حمایتی، پیشتیبانی می‌کند که امیدواریم دولت بتواند با تامین منابع کافی در خصوص خسارت کشاورزان ورود کند.

البته انتقاداتی دیگر به حجتی از سوی این نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر نمایندگان از جمله صدیف بدری، محمد حسینی و سید احسن علوی در حوزه‌هایی مانند واردات محصولات تراریخته بدون ضابطه، ضرورت اصلاح تیم مدیریتی وزیر جهاد کشاورزی و مشکلات عدیده در تنظیم بازار محصولات کشاورزی مطرح شد که حجتی تقریبا پاسخ همه این ابهامات و انتقادها را داد که به عنوان مثال در زمینه‌ی رفع مشکل کشاورزان با منابع طبیعی اظهار کرد: پیشنهاداتی ارائه شده تا اگر چنین مشکلاتی به وجود آمد و تخلفی صورت نگرفته بود دیگر نیازی به مراجعه به دادگاه نباشد و کمیسیونی در هر استان با حضور ادارات جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، سازمان ثبت اسناد و منابع طبیعی تشکیل شود و به عنوان یک هیات منصفه تصمیم بگیرند و تکلیف کشاورزان را مشخص کنند، اما در ارتباط با تغییر کاربری که عمدتا ناظر بر ویلاسازی‌ها بوده و خلاف است نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم بهتر این مشکل را حل کنیم.

بخش دیگر دفاع تمام قد روحانی از حجتی به مهارت، تجربه و پاکدستی آقای وزیر اشاره دارد، چرا که به اعتقاد رییس جمهور، او یک فرد متخصص و از پاکترین وزرای دولت بوده است که شاید همین دفاع و صحبت‌های نمایندگان موافقی چون فریدون احمدی، شهباز حسن‌پور، جلال محمود زاده و رسول خضری در آرای نمایندگان تاثیرگذار بوده و سبب شد تا او مجددا در کابینه روحانی وزارت جهاد کشاورزی را برعهده گیرد که امیدواریم برنامه‌های آقای وزیر درخصوص بهبود اوضاع تولید و تجارت محصولات کشاورزی نتیجه دهد و بتواند طرح‌های خود را در حوزه‌هایی مانند تولید محصولات و نهاده‌های راهبردی، توسعه زنجیره‌ها و مدیریت کلان و بازار و توسعه تشکل‌ها، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عملیات آبخیزداری، توسعه زیرساخت‌ها، پشتیبانی و انتقال دانش نوین و برنامه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی عملیاتی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج