۵۸۵۷۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ساخت نسخه زنانه «دوریان گری»

سنت وینسنت قصد دارد اقتباسی از «تصویر دوریان گری» را با شخصیت اصلی زن کارگردانی کند.

بانی فیلم: سنت وینسنت قصد دارد اقتباسی از «تصویر دوریان گری» را با شخصیت اصلی زن کارگردانی کند.
به نقل از ورایتی، قرار است اثری از اسکار وایلد بار دیگر راهی پرده‌های سینما شود و این بار چهره‌ای از دنیای موسیقی یعنی سن ونسان قصد دارد فیلمی اقتباسی از کتاب مشهور وی را جلوی دوربین ببرد.
فیلمی جدید با اقتباس از رمان کلاسیک «تصویر دوریان گری» که سال ۱۸۹۰ منتشر شد، این بار به کارگردانی آنی کلارک که با نام هنری سنت وینسنت شناخته می‌شود، جلوی دوربین می‌رود. قرار است در نسخه کلارک یک زن قهرمان اصلی فیلم باشد.
«تصویر درویان گری» داستان مردی جوان را روایت می‌کند که تنها در زندگی در جستجوی لذت‌های آن است. بازیل دوست او تصویری هم‌اندازه خود واقعی وی می‌کشد و گری آرزو می‌کند که این نقاشی رنگ روغن می‌توانست همه زمان ومصایب آن را به جای وی تحمل کند.
آرزوی گری درست درمی‌آید و تاثیر سال‌ها زندگی نادرست را تصویر وی به جای چهره گری متحمل می‌شود.
او به صورت مستقیم و غیرمستقیم مسبب مرگ چند تن از دوستان و افراد دورو برش می‌شود و این تصویر گری است که تغییر قیافه می‌دهد وفیزیک خود او دست نخورده باقی می‌ماند. گری سرانجام متوجه گناهانش می‌شود و در خشمی دیوانه وار تصویرخودش را می‌کشد.
در واقع او با گذشت زمان هرروز چهره خود را در پرتره‌اش فرسوده‌تر و پیرتر می‌بیند، اما راهی برای از بین بردن پلیدی‌ها پیدا نمی‌کند، ناگهان خشمگین می‌شود و چاقوی بلندی را در قلب مرد درون تصویر در پرتره فرو می‌کند. پس از این کار تصویر جوان می‌شود و مردی که روی زمین افتاده پیرمردی فرتوت و کریه است که تنها از روی انگشترش می‌شود هویتش را تشخیص داد.
این رمان کلاسیک که درباره خودشیفتگی، هنر و اخلاق است قصد دارد یادآور شود که در هیچ شرایطی نباید روحت را بفروشی. شناخته‌شده‌ترین فیلم اقتباسی از این رمان محصول سال ۱۹۴۵ با بازی هارد هتفیلد و جورج ساندرز وآنجلا بندزبری بود.
تصویر دوریان گری به سبب تازگی موضوع و شاید نیز به سبب آنکه چهره خود نویسنده را منعکس می‌کند، شهرتی عظیم یافت. وایلد با این اثر تمثیلی قصد داشته است نشان بدهد که تغییر شکلی که از هنر بر امور واقعی پدید می‌آید تا چه حد می‌تواند نیرومند و نافذ باشد.
مقاله‌های تحقیقی و انتقادی وایلد در مجموعه‌ای با عنوان نیتها در اصول زیبایی‌شناسی و هنر محض، شامل چهار مقاله است که وایلد در آنها خواسته ثابت کند که مسائل بی‌شماری که حل آن به وسیله مذهب و اخلاق میسر نمی‌گردد، به وسیله هماهنگی در هنر حل می‌شود؛ و همچنانکه هر قطره‌ای در دریا به مروارید خالص تغییر شکل می‌دهد، در عالم هنر نیز هرچه وارد می‌شود به زیباترین حالت تبدیل می‌گردد.
کلارک پیشتر فیلمی کوتاه و ترسناک ساخته بود که در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. موزیک ویدیوهای وی نیز نشان دهنده سلیقه تصویری وی هستند.
دیوید برک که اخیرا فیلمنامه ‌«او» را برای پل ورهوفن نوشته برای نوشته فیلمنامه این فیلم انتخاب شده‌است. هنوز از بازیگرانی که برای این فیلم انتخاب شده‌اند نامی برده نشده است.
فیلم «دوریان گری» محصول ۲۰۰۹ به کارگردانی الیور پارکرفیلم دیگری است که با اقتباس از این رمان ساخته شده‌است. فیلمنامه این فیلم را توبی فین‌لی نوشته بود. بن بارنز، کالین فرث، ربکا هال، امیلیا فاکس، بن چاپلین و مایکل کالکین بازیگران این فیلم بودند.
سنت وینسنت ۳۴ ساله که در سبک آرت راک، باروک پاپو ایندی پاپ فعالیت می‌کند از سال ۲۰۰۳ تاکنون به عنوان یک فعال عرصه موسیقی شناخته شده است.
این موسیقیدان و ترانه‌نویس و خواننده که در کالج برکلی در رشته موسیقی تحصیل کرده از سال ۲۰۰۶ گروه خود را تاسیس کرد و با آلبومی که سال ۲۰۱۴ منتشر کرد از سوی شماری از مجلات هنری از جمله گاردین و انترتینمت ویکلی به عنوان آلبوم سال انتخاب شد و جایزه گرمی را نیز برد. او اولین اجرا کننده زن سولو است که در ۲۰ سال اخیر موفق به بردن یک جایزه گرمی در این بخش شده است.
آنی کلارک سازنده موسیقی متن فیلم «گرگ میش- قسمت دوم» نیز بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج