۵۸۶۳۹۴
۵۲۴۴
۵۲۴۴
پ

قلعه هشت ضلعی؛ شاهکار معماری قرون وسطی

بالای تپه کوچکی رو به آندریا، در ایتالیا، یکی از عجیب‌ترین قلعه‌ها قرار دارد. این قلعه قرن سیزدهمی به شکل هشت ضلعی است و هر هشت گوشه یک برج هشت ضلعی دارد.

برترین ها: بالای تپه کوچکی رو به آندریا، در ایتالیا، یکی از عجیب‌ترین قلعه‌ها قرار دارد. این قلعه قرن سیزدهمی به شکل هشت ضلعی است و هر هشت گوشه یک برج هشت ضلعی دارد. طرح هندسی این قطعه در آن زمان بسیار منحصربفرد بود. قلعه در سال ۱۲۴۰ توسط امپراتور رومی فردریک دوم ساخته شد، اما هیچکس دلیل آن را نمی‌دانست. این قطعه برای دفاع از هیچ چیز ساخته نشده بود و هیچ خندق یا پل متحرکی نداشت. برخی می‌گویند این قلعه فقط هنگام شکار استفاده می‌شده است.

قلعه هنگامی که ساخته شد به اندازه الان ایزوله نبود. این منطقه بسیار حاصلخیز بود و منابع آب فراوان و پوشش گیاهی سرسبز داشت. همچنین یک صومعه نزدیک به آن بود که به نظر می‌رسد قلعه نامش را از آن گرفته است. تن‌ها یک سند از دوران فردریک دوم وجود دارد که درباره ساخت قلعه دل مونته صحبت می‌کند. در این سند که متعلق به سال ۱۲۴۰ است، امپراتور به فرماندار دستور می‌دهد برخی کارهای قلعه را تمام کند. ماهیت کار روشن نیست. همچنین هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد فردریک دوم تا به حال از قلعه استفاده کرده است. در مقابل شواهدی هست که قلعه به عنوان زندان در سال ۱۲۴۶ استفاده می‌شده است. درنهایت در دوران طاعون این قلعه به عنوان پناهگاه به کار رفت.

شکل هشت ضلعی منحصربفرد قلعه موضوع بحث در میان محققان بوده است. فردریک دوم مسئول ساخت بسیاری از قلعه‌ها در این منطقه است. هیچکدام غیر از این قلعه شکل هشت ضلعی نداشته اند. برخی مورخان می‌گویند شکل هشت ضلعی نمادی میانی بین مربع (نماد زمین) و دایره (نماد آسمان) است. شاید فردریک دوم از گنبد راک در اورشلیم الهام گرفته باشد که در طول جنگ صلیبی ششم دیده است.
این قلعه زمانی اتاق هایی با کفپوش و ستون‌های سنگ مرمر، موزاییک، نقاشی و پرده‌های تزئینی بوده است، اما در قرن هجدهم تخریب شده است. در دهه ۱۹۹۰ قلعه دل مونته به فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان شاهکار منحصربفرد معماری قرون وسطی اضافه شد.
قلعه هشت ضلعی؛ شاهکار معماری قرون وسطی
قلعه هشت ضلعی؛ شاهکار معماری قرون وسطی
قلعه هشت ضلعی؛ شاهکار معماری قرون وسطی
قلعه هشت ضلعی؛ شاهکار معماری قرون وسطی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج