جاباما
۵۸۶۹۳۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قالیباف آمد؛ حافظی رفت!

دیروز آخرین جلسه شورای شهر چهارم برگزار شد؛ شورایی که معدل سیاسی آن اصولگرایانه بود؛ شورایی که در روز آخر هم حاشیه داشت. ترک شورا از سوی دو عضو در هنگام ورود قالیباف آخرین حاشیه این دوره از شورای شهر بود.

روزنامه آرمان: دیروز آخرین جلسه شورای شهر چهارم برگزار شد؛ شورایی که معدل سیاسی آن اصولگرایانه بود؛ شورایی که در روز آخر هم حاشیه داشت. ترک شورا از سوی دو عضو در هنگام ورود قالیباف آخرین حاشیه این دوره از شورای شهر بود.
دو عضو خوشنام شورا که سعی کردند وظایف خود را دور از سیاسی کاری انجام دهند، دو عضو به نام‌های رحمت‌ا... حافظی و علیرضا دبیر. در آخرین جلسه شورای شهر، پس از ورود قالیباف، حافظی صحن شورا را ترک کرد. وی در پاسخ به‌ سوالی درباره دلیل ترک جلسه گفت: «آنچه یافت می‌نشود آنم آرزوست» و پس از او علیرضا دبیر بود که جلسه شورای شهر را ترک کرد.

دلیل اخم اصولگرایان به حافظی!

رحمت‌ا... حافظی، عضو اصولگرای شورای شهر چهارم، بیش از همه در بخش نظارت فعال بود و ابایی از بیان مسائلی نداشت که آنها را مصداق تخلف شهرداری و دیگر نهادها می‌دانست. همین رویکرد سبب انتقادات زیاد اصولگرایان از او شده بود. حافظی می‌گوید: «یکی از گله‌هایی که اصولگرا‌ها از من داشتند، این بود که می‌گفتند حرفت درست است و قبول داریم.
حاشیه نداری و دنبال سوءاستفاده نیستی؛ فقط خطای تو این است که این مسائل را در عرصه افکار عمومی مطرح می‌کنی. چون قبل از این کار باید موضع را پشت درهای بسته مطرح کنی، و من در جواب مطرح کردم که من 6ماه اول تا یک‌سال این کار را کردم، ولی وقتی نتیجه‌ای نگرفتم و ناامید شدم و احساس کردم که شما خودتان را تابع شهردار می‌دانید، به‌واسطه اینکه اعتقاد دارید که اصولگرا هستید و ایشان را هم اصولگرا می‌دانید -که من قالیباف را اصولگرا نمی‌دانم- امیدی به شما نداشتم و لذا بهترین روش این بود که به افکار عمومی منتقل کنم.»
علیرضا دبیر هم اگر چه مانند حافظی تمایلی به افشاگری ندارد، اما عضوی کم‌حاشیه بوده که خبری درباره سوءاستفاده‌های او از جایگاهش درشورا منتشر نشده است که بخواهد او را نزدیک به قالیباف نشان دهد. او دیروز درباره خروجش از جلسه گفت: «به‌دلیل وقت پزشکی ازپیش‌تعیین‌شده قبل از آغاز گزارش قالیباف، به شهردار تهران خسته نباشید گفتم و ضمن عذرخواهی از وی جلسه شورا را زودتر ترک کردم.» مختاباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم، در جلسه آخر شورا به یاد روزهای گذشته زیر آواز زد.

آغاز شورای شهر پنجم

امروز سوت آغازبه‌کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نواخته خواهد شد و آیین تحلیف با حضور جمعی از مدیران شهری و مسئولان برگزار می‌شود. نخستین جلسه هر دوره شورا تحت ریاست مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو شورا تشکیل می‌شود که در شورای پنجم نیز مرتضی الویری متولد 1327 مسن‌ترین و بشیر نظری متولد 1362 و بهاره آروین متولد 1361 جوان‌ترین افراد شورا هستند که اداره‌کننده نخستین جلسه شورای دوره پنجم خواهند بود. میانگین سن منتخبان شورای شهر پنجم 42/49سال است.
در جریان این جلسه اعضا سوگند یاد کرده و آن را امضا می‌کنند. علی جنگروی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی شهر تهران، در تشریح مهمانان آیین تحلیف در شورای شهر گفت: مراسم تحلیف منتخبان شورای پنجم با حضور استاندار تهران، فرمانداران تهران، ری و شمیرانات، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و برخی شخصیت‌های سیاسی توسط فرمانداری تهران در محل صحن جلسات شورای شهر برگزار خواهد شد.

واکنش‌ها به خروج حافظی

خروج حافظی از جلسه شورای شهر در زمان ورود قالیباف با واکنش‌هایی همراه شد. افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر پنجم، پس از خروج حافظی از جلسه شورای شهر چنین توئیت کرد: «حافظی ثابت کردکه یک اصولگرای واقعی است. امیدوارم ما نیز در پاسداشت از اصولمان چون حافظی در پایان دوره شورا بدرخشیم.» حامیان قالیباف اما در شبکه‌های مجازی با انتشار تصویر خروج حافظی نوشتند: «بی‌اخلاقی‌های حافظی تمامی ندارد. وی در آخرین جلسه شورای شهر چهارم با ورود قالیباف صحن را ترک کرد!»

شورای چهارم یا شورای حاشیه؟

شورای شهر چهارم نه‌تنها از حاشیه تهی نبود، بلکه اگربه مرور جلسات آن پرداخته شود، بیش از هر موضوعی می‌توان به حاشیه‌هایی رسید که جایگاهی در این نهاد مردمسالار ندارد. این حواشی به‌اندازه‌ای بود که در آبان سال 95 سخنگوی شورای چهارم شهر تهران گفت: «۲ ماه است که شهر را این گونه دچار تشویش اذهان کردیم؛ این خیانت است و باید در مقابل خدا و مردم پاسخگو باشیم.»
رضا تقی‌پور همچنین تصریح کرده بود: «گر مردم به ما رأی دادند، انتظار دارند که پشت تریبون حرف حق بزنیم، نه اینکه به منافع شخصی و حزبی بپردازیم و نه دروغ و افترا و تهمت را علیه مسئولان و مدیران شهری مطرح کنیم یا حتی منتشر سازیم. شورا نهادی است با وظایف مشخص که راه برون‌رفت از حواشی اخیر هم تمرکز بر همین موضوعات است؛ یعنی بدانیم وظیفه ذاتی شورا چیست و بر آن تمرکز کنیم.
پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و حزبی و به حاشیه کشاندن شورا تنها منجر به تهیه خوراک و ایجاد شبهه برای رسانه‌های بیگانه می‌شود. همان‌طور که اشاره کردم، الان دو ماه است که حاشیه‌ها پررنگ شده است، باید مانع ورود این حواشی به شورای شهر شویم.» این اظهارات از سوی سخنگوی شورای مهر تاییدی بر سیاسی‌کاری در این نهاد است.
نهادی که برخی حضور ورزشکاران در آن را ضعف بزرگی می‌دانستند و معتقد بودند حضور یک ورزشکار به نمایندگی از سایر ورزشکاران کفایت می‌کند، اما حضور نمایندگان زیادی از این قشر آفتی برای شوراست. املاک نجومی موضوع دیگری بود که حواشی زیادی برای شورای شهر چهارم پدید آورد و در نهایت مشخص نشد نقش اصلی را کدام نهاد برعهده داشته است.
عباس جدیدی، از اعضای شورای شهر چهارم، اخیرا عنوان کرده بود: «باید اعضای شورا با ارائه گزارش عملکرد، آن هم در صحن علنی شورا و نشست‌های خبری، نشان دهند که عضو شورای شهر بوده‌اند یا شورای شهرداری؟ وکیل مردم بودند یا وکیل خود؟ و جای سوال است که سرانجام موضوع واگذاری املاک نجومی چه شد؟
آیا بررسی آن تنها منوط به دوران قبل از انتخابات بود؟» تاکید چمران بر دخیل‌نبودن اعضای شورای شهر چهارم در موضوع املاک نجومی هم نتوانست به ابهامات پاسخ دهد. درنهایت شورای شهر چهارم با اتفاقات شیرین و تلخش دیروز به پایان رسید و کرسی‌های این ساختمان در اختیار 21 عضو اصلاح‌طلب شورای شهر پنجم قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا که قالیباف کارش تمام شده اینطوری برخورد میکنن بلاخره باید اخلاق رو رعایت کرد

    • بدون نام

      اونم حافظی ؟!یادش رفته دوره احمدی نژاد چکار کرد؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج