۵۸۹۶۷۶
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

جذابیت‌های قصور پزشکی در میان افکار عمومی

به‌تازگی ناپدری خواننده‌ای در خلال نزاع به قتل رسیده و در روزهای گذشته این خواننده به اتهام قتل بازداشت شده است. خنده‌آور اینکه وکیل این پرونده ادعای قصور پزشکی در جریان این قتل دارد.

علیرضا مقدسی در روزنامه شرق نوشت: به‌تازگی ناپدری خواننده‌ای در خلال نزاع به قتل رسیده و در روزهای گذشته این خواننده به اتهام قتل بازداشت شده است. خنده‌آور اینکه وکیل این پرونده ادعای قصور پزشکی در جریان این قتل دارد.
اینکه چرا قصور پزشکی درمان هر مشکل و معضلی حتی قتل شده است، از شوخی‌های روزگار ماست که اتفاقا خوب هم جواب می‌دهد. حداقل در چند سال گذشته هر آنکه شهرت و معروفیتی داشته تمام مشکلات بیماری‌اش را به گردن قصور پزشکی انداخته است.
وقتی فردی توصیه پزشکان معالج را نادیده می‌گیرد و برخلاف توصیه‌ها، پدرش را به خارج از کشور می‌برد و در آنجا به دلیل خون‌ریزی مغزی ناشی از تزریق هپارین با دوز بالا باعث فوت وی می‌شود، چه چیزی بهتر از قصور پزشکی می‌تواند با مکانیسم‌های دفاعی فرافکنی و واکنش‌سازی باعث کاهش آلام درونی وجدان فرد شود. چه بهانه‌ای بهتر از قصور پزشکی می‌تواند یک سال عرصه رسانه‌ها را فتح کند که از بزرگی غوغای رسانه‌ای فرد به آرامش کاذب درونی برسد و بنیان کجی بگذارد که حتی قاتلان هم به آن دخیل ببندند.

زمانی که فردی به هر دلیل و ناگهانی فوت می‌کند، اولین سؤال این است وی چرا فوت کرده است. اگر این فرد معروف و مشهور باشد دایره این چرایی از خانواده و خویشاوند به رسانه می‌رسد. برخی مرگ‌ها برای خانواده بازمانده مرگ‌های بسیار غم‌انگیزی هستند. هم به دلیل فقدان آن عزیز و هم به دلیل آنکه علت مرگ ناشی از مواردی باشد که در جامعه قبح داشته یا ناشی از بی‌مسئولیتی افراد خانواده در پیگیری وضعیت طبی فرد ازدست‌رفته باشد.
مرگ ناشی از خودکشی، مرگ ناشی از قتل، مرگ ناشی از مسمومیت با الکل یا مصرف مواد مخدر و روان‌گردان از این دسته‌اند. مرگ‌های ناشی از غفلت خانواده در درمان فرد نیز این‌گونه‌اند.
واضح است قصور پزشکی امکان وقوع دارد، ولی بررسی آن با کارشناسان پزشکی قانونی و نظام‌پزشکی است نه فضای مجازی و رسانه‌های زرد. پزشکی امروز می‌کوشد درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روحی را انجام دهد.
در بسیاری از آنها موفق است در برخی دیگر ناموفق. باید دانست که به نتیجه‌نرسیدن اقدامات درمانی، وجود عوارض جراحی یا دارویی به معنی قصور نیست. هر روش درمانی درصدی موفقیت، درصدی شکست و درصدی عارضه دارد و در هیچ کتاب پزشکی روش درمانی وجود ندارد که درصد شکست یا عوارض آن صفر باشد.
اکنون قصور پزشکی که قبل از بررسی‌های کارشناسی مطرح می‌شود، تبدیل به برچسبی برای فرافکنی علت مرگ و پوشاندن علت اصلی مرگ، پنهان‌کردن غفلت بیمار یا خانواده در درمان بیماری و آدرس نادرست برای مرگی که به‌زعم بازماندگان قبح دارد، شده است. برچسب لوکسی که از اختراعات نازیبای جامعه ماست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا همینطوره و کسانی که نمیخوان واقعیت رو بپذیرن دنبال راه فراری هستند تا گناه کارشونو گردن دیگری بیندازن. تقریبا مساله قصور پزشکی دیگه داره در مورد تمام آدم های معروفی که میمیرن عنوان میشه طوریکه انگار اگه تیم درمانی و پزشکان نبودن ایناها شاید اصلا نمیرن هیچوقت. دیروز کیارستمی! امروز ناپدری حمید صفت... این قصه ادامه دارد

    • بدون نام

      یادتون باشه اگ یه روز کسیو کشتین راهش اینه که اول یه وکیل خیلی خوب بگیرین که قبلا هم قاضی بوده باشه و بعد تمام اعترافات و مصاحبه هاتونو تکذیب کنید بعد هم بگین جنون آنی گرفتین و چیز زیادی یادتون نیست ولی یادتونه که طرف چیزیش نشد و حالش خوب بود و بعد که اورژانس اومد اصلا کارشونو بلد نبودن و طرفو کشتن. شاید حتی وکیلتون بتونه شما رو از متهم به شاکی هم تبدیل کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگین به خدا اینا دست پیشو گرفتن که پس نیفتن و دارن مثل شاکی ها رفتار میکنن که اصلا چرا مرد نباید میزاشتین بمیره

    • بدون نام

      جالبه که اکثر کسایی که در مورد قصور پزشکی اظهار نظر میکنن هیچ دانش و تخصصی در مورد مسایل درمانی ندارند و تمام تخصصشون رو از چند تا فیلم سینمایی به دست آوردن که توش یکی 70 تا گلوله میخوره و بعد پزشکا نجاتش میدن یا کلا ماساژ قلبی وتنفس مصنوعی که ردخور نداره و همه رو زنده میکنه!!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        آقای فیلم بین بذار واست 1 قصه بگم
        داداشم با پای خودش رفت بیمارستان خودمون به دکترش گفتیم مشکلش از کبدشه ولی 1 هفته نگهش داشت انواع واقسام آزمایش و بلاهارو سرش آورد دست آخر کار که از کار گذشت گفتت ببرید شیراز واسه پیوند و تا بریم برسیم و عمل کنن همه چی تموم شد,به نظرت اگه این قصور نیست پس چیه؟1 حیوون بیسواد به زور پول باباش مبشه دکتر و 4 تا آدمکش هم وقتی این گند میزنه نهایتش 1 جریمه میکنن میره

    • بدون نام

      مشکل اینجاست که که اولا قصور پزشکی اثباتش بسیار سخت هست همه کسانی که موفق شدن قصور پزشک رو اثبات کنن کلی دردسرکشیدن و چندین بار شکایت کردن . درضمن بعداز اینکه قصور پزشکی اثبات شد پزشک خاطی محاکمه نمیشه تا برای بقیه پزشکان حالت بازدارندگی داشته باشه فقط یه جریمه مالی محدود!درآخر تشخیص بعضی از قصور پزشکی نیازی به داشتن تخصص نداره مثلا کشیدن بخیه های یه بچه یا اشتباه عمل کردن دست راست به جای چپ !!!!جامعه پزشکی به جای توجیه باید جلوی این همه قصور رو بگیره نه اینکه با عذر بدتر ازگناه توجیهش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج