جاباما
۵۹۰۴۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آیت الله مکارم: توطئه وهابیت را خنثی کنیم

اعضای ستاد بزرگداشت واقعه غدیر عصر امروز در قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایلنا: اعضای ستاد بزرگداشت واقعه غدیر عصر امروز در قم با برخی علما و مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این دیدار خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم برخی به جای تقریب مذاهب، باعث اختلاف شوند، بلکه ما باید به سمتی حرکت کنیم که اهل‌سنت نیز واقعه غدیر را جشن بگیرند.

وی ادامه داد: قرار است مراسم پیاده‌روی که قرار است روز عید غدیر در قم انجام شود باید مانند پیاده‌روی اربعین و فاطمیه مورد توجه قرار بگیرد، البته باید مراقبت شود که برخی افراد نادان، چهره غدیر را مخدوش نکنند. روز عید غدیر کاروان شادی هیات‌های مذهبی و مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مقصد مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید در برابر تلاش وهابیت برای کمرنگ‌کردن مقدسات شیعیان، برنامه‌های هماهنگ و منسجمی در مورد غدیر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشهد مقدس که وهابیت برنامه‌هایی داشته‌اند باید با انجام کارهای فرهنگی این توطئه را خنثی کرده و از سرمایه‌های عظیم شیعه همچون غدیر به خوبی بهره‌برداری کنیم.

مکارم شیرازی واقعه غدیر را مهمترین واقع در تاریخ شیعه دانست و گفت: پایه و اساس ولایت از غدیر آغاز می‌شود اما حق غدیر آن‌گونه که باید ادا نشده است.

وی گفت: متاسفانه هنوز اهمیت لازم را به واقعه غدیر نداده‌ایم، غدیر مساله ای است که قرن‌ها شاعران درباره آن شعر سروده‌اند و این نشان می‌دهد در ماورا آیات و روایات بسیار در این رابطه، این واقعه میان شاعران نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. باید از روش‌های گوناگون مساله غدیر را برای جامعه یادآوری کنیم. ایجاد دهه امامت و ولایت کار بسیار مناسبی است و باید چه بیشتر روی این مساله بسیار مهم، سرمایه گذاری شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که به مساله عاشورا و اربعین اهمیت داده‌ایم باید واقعه غدیر نیز مورد توجه قرار گیرد.برخی می‌گویند در شیعه به مراسم عزاداری توجه شده، در حالیکه ما باید نشان دهیم در برنامه‌های جشن و سرور اهل‌بیت(ع) نیز مراسم خوبی برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج