۵۹۰۶۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

قدرت راست میانه در مجلس

اگر بنا بر آنالیز آنچه در جلسات رای اعتماد گذشته باشد، حتما مهمترین نکته‌ای که باید در مورد آن سخن گفت نقش علی لاریجانی در این ماجراست، این مساله البته در دو سطح جداگانه قابل بررسی است.

هفته نامه مثلث: اگر بنا بر آنالیز آنچه در جلسات رای اعتماد گذشته باشد، حتما مهمترین نکته‌ای که باید در مورد آن سخن گفت نقش علی لاریجانی در این ماجراست، این مساله البته در دو سطح جداگانه قابل بررسی است.

اگر بنا بر آنالیز آنچه در جلسات رای اعتماد گذشته باشد، حتما مهمترین نکته‌ای که باید در مورد آن سخن گفت نقش علی لاریجانی در این ماجراست، این مساله البته در دو سطح جداگانه قابل بررسی است؛

۱ - میزان حضور افراد متمایل به علی لاریجانی در کابینه

۲- لابی تیم علی لاریجانی برای کسب رای اعتماد بالا برای همه اعضای کابینه پیشنهادی
در مورد نخست می‌توان به حضور افرادی همچون عباس صالحی و عبدالرضا رحمانی‌فضلی به صورت مشخص اشاره کرد. این دو وزیر در جلسه رای اعتماد توانستند تعداد رای قابل توجهی کسب کنند.
در سطح دوم تحلیل نیز می‌توان از نحوه مواجهه و تعامل علی لاریجانی با حسن روحانی از انتخابات سال ۹۲ تا امروز سخن گفت. او در همه این سال‌ها از برجام گرفته تا چالش‌های سیاست داخلی همیشه همراه و همگام حسن روحانی بوده است. او در این چند روز هم در پیدا و هم در پنهان نقش موثری در تعیین تکلیف کابینه داشت.»

جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، عضو فراکسیون امید هم در این مورد گفته است: «انصافا مجلس در رای به وزرای کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور سنگ تمام گذاشت و بعضی از وزرای پیشنهادی می‌توانستند رای کمتری بگیرند اما باتوجه به همان نگاه و نقش بسیار موثر آقای لاریجانی اکثر وزرا رای آوردند.
دکتر لاریجانی مدیریت فوق‌العاده قوی‌ای در مجلس دارند و به خوبی توانستند فضای مجلس را مدیریت کنند چرا که ممکن بود با چند تذکر غیرلازم فضای مجلس علیه وزیری خراب شود و آرا تغییر کند اما مدیریت مطلوب ایشان و اجماع مجلس باعث رای‌آوری بالای وزرا شد.»

کسانی که می‌گویند لاریجانی به دولت کمک کرده بهترین دلیل‌شان را میزان رای رحمانی‌فضلی اعلام می‌کنند و البته اشاره‌ای هم دارند به سخنان رحمانی‌فضلی. آنجا که او گفته بود: «۱۷ سال است من با لاریجانی رفاقت کردم و نان و نمک یکدیگر را خورده‌ایم و هیچ ابایی از بیان این رابطه ندارم و به همین نسبت هم همین رابطه را با روحانی دارم.
چهارسال پیش آقای روحانی بنده را صدا زد و گفت من می‌خواهم تو را به‌عنوان وزیر کشور بگذارم، البته قبل از آن ۳ یا ۴ جای مختلف دیگر را هم پیشنهاد کرد. من هم گفتم چون آقای لاریجانی رئیسم است، او باید اجازه بدهد که در این وزارتخانه باشم یا نباشم و اگر اجازه ندهد، قطعا نخواهم آمد. وقتی هم که به آقای لاریجانی موضوع را گفتم، ایشان تعجب کرد و گفت خیلی خوب است؛ برو به آقای روحانی کمک کن و ما هم به تو کمک می‌کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج