جاباما
۵۹۱۱۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

چند ماهی از معرفی رسمی اسنشال فون، اولین گوشی خالق اندروید، می‌گذرد و عرضه عمومی آن هم به‌زودی آغاز می‌شود. این گوشی در حال حاضر در وب‌سایت‌های آمازون و اسنشال پیش‌فروش می‌شود و به‌ جرات می‌توان ادعا کرد از آن دسته پرچم‌دارهایی است که بسیاری از کاربران در انتظار ورودش به بازار هستند.

وب سایت جی اس ام: چند ماهی از معرفی رسمی اسنشال فون، اولین گوشی خالق اندروید، می‌گذرد و عرضه عمومی آن هم به‌زودی آغاز می‌شود. این گوشی در حال حاضر در وب‌سایت‌های آمازون و اسنشال پیش‌فروش می‌شود و به‌ جرات می‌توان ادعا کرد از آن دسته پرچم‌دارهایی است که بسیاری از کاربران در انتظار ورودش به بازار هستند.

نمونه‌هایی از گوشی مذکور از سوی سازنده برای خبرنگاران حوزه تکنولوژی ارسال شده و همین حالا هم بررسی‌های مختلفی از آن در فضای وب منتشر شده است. در این مطلب قصد داریم ۵ ویژگی برتر اسنشال فون اندی رابین را به شما معرفی کنیم.
طراحی ساخت:
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

اولین ویژگی برجسته اسنشال فون، طراحی و ساخت منحصربه‌فرد آن است. اسنشال فونی که در تصویر مشاهده می‌کنید، نسخه Moonblack است که بدنه آن از تیتانیوم طراحی شده و پنل پشتی‌اش هم از جنس سرامیک است. البته اثرانگشت شما به‌آسانی روی بدنه سرامیکی به جا می‌ماند اما طراحی آن و ترکیب زیبای تیتانیوم و سرامیک به‌قدری جذاب است که احتمالا مشکل مذکور را به‌کلی نادیده می‌گیرید. بسیاری از کارشناسان گزارش کرده‌اند که اسنشال فون بارها از دستشان لیز خورده و به زمین افتاده است اما به لطف بدنه تیتانیومی مقاومش، آسیب ندیده و تنها چند خش جزئی در برخی موارد روی آن دیده شده است.
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

طراحی ظاهری اسنشال فون ما را به یاد شیائومی Mi Mix، یکی از خاص‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۶، می‌اندازد و معتقدیم که اسنشال فون مانند طراحی تکامل‌یافته آن گوشی هوشمند است. بسیاری از کارشناسان در مورد شیائومی Mi Mix معتقدند که اگر کمی کوچک‌تر طراحی می‌شد، بسیار زیباتر و بهینه‌تر به نظر می‌رسد.
اسنشال فون هم مانند یک نسخه کوچک شده از Mi Mix دیده می‌شود و به همین خاطر می‌گوییم که بهتر از آن است. کناره‌های این گوشی کاملا مسطح طراحی شده است و شکل جعبه گونه‌اش باعث شده تا دست گرفتنش هم آسان‌تر شود؛ هرچند به خاطر لیز بودن سطح سرامیکی پشتش، همیشه احتمال لیز خوردن و افتادنش از دست وجود دارد. همچنین ممکن است اگر قاب محافظ نداشته باشد و آن را روی سطح ناصاف بگذارید، بیفتد.
صفحه نمایش:
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

همان‌طور که گفتیم، گوشی شیائومی Mi Mix گوشی فوق‌العاده‌ایست اما مشکل اصلی طراحی آن، موقعیت دوربین سلفی در حاشیه پایین صفحه است. خوشبختانه کمپانی اسنشال در روند طراحی اسنشال فون، رویکرد کاملا متفاوتی در پیش گرفت که نتیجه‌اش هم طراحی بسیار بهتری است. صفحه‌نمایش IPS این گوشی احتمالا تصاویر را با وضوح کواد اچ‌دی و نسبت ۱۹:۱۰ نشان می‌دهد.

به‌جز حاشیه باریک پایین، تقریبا تمام سطح پنل جلو در اسنشال فون، صفحه‌نمایش است. اندی رابین هفته گذشته در یک برنامه پرسش و پاسخ اعلام کرد که بیشترین درصد نمایش در گوشی‌های هوشمند امروزی ۸۵% است و حاشیه‌های فوق‌العاده باریک کناره‌ها و بالای پنل نشان می‌دهند که اسنشال تلاش کرده است حداکثر ممکن را دراین‌باره استفاده کند.

یکی از ویژگی‌های دیگر طراحی صفحه که در همان نگاه اول توجه همه را جلب می‌کند، قسمت دایره‌ای بالاست که حسگر دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. اسنشال فون از این نظر با همه گوشی‌های هوشمند دیگر متفاوت است. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که الزام تعبیه دوربین سلفی هرگز دلیل موجهی برای حاشیه‌ بالای صفحه نیست. این قسمت دقیقا در کنار نوار نوتیفیکیشن‌ها قرار گرفته است و در هنگام روشن بودن صفحه، کاملا با آن‌ها هماهنگ می‌شود. اسنشال فون با این طراحی توانسته است تمام پیکسل‌های ممکن در صفحه‌نمایش را مورداستفاده قرار دهد.
دوربین :
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

در کنار طراحی جالب دوربین سلفی، دوربین اصلی اسنشال فون هم ویژگی‌های یک گوشی هوشمند پرچم‌دار را با خود به همراه دارد. ماژول دوربین اصلی این گوشی مانند اغلب گوشی‌های هوآوی و سایر سازندگان امروزی، دو لنز RGB و مونوکروم دارد و دوربین را قادر می‌سازد تا تصاویر را با جزئیات بیشتری ثبت کند.
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

تصاویر مونوکروم (سیاه‌وسفید) این دوربین با جزئیات دقیق ثبت می‌شوند و تمام حدومرزهای آن مشخص هستند. اسنشال فون قادر است تصاویر سیاه‌وسفید باکیفیتی را به لطف این لنز 13 مگا پیکسلی مونوکروم ثبت کند. از طرفی گوشی‌های OnePlus 5 و Galaxy S8 به لنز مجزای مونوکروم مجهز نیستند و تنها از فیلتر آن استفاده می‌کنند. تصاویر سیاه‌وسفید این گوشی‌ها، هرگز به‌وضوح و کیفیت تصاویر در لنز مونوکروم مجزا نخواهد بود.

لنز RGB این گوشی هم 13 مگا پیکسلی است و تصاویر را در کنار جزئیات دقیقشان، باکیفیت و واضح ثبت می‌کند. اپلیکیشن این دوربین کاملا ساده طراحی شده است و آماتورترین کاربران هم می‌توانند به‌راحتی از آن بهره ببرند. البته جای ویژگی تنظیم دستی و چند قابلیت شخصی‌سازی دیگر در آن خالیست.
امکان استفاده از لوازم جانبی منحصربه‌فرد
امکان استفاده از لوازم جانبی منحصربه‌فرد
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

شما همیشه می‌توانید از انواع اپلیکیشن‌های جانبی دوربین مخصوصا برای ماژول جانبی آن استفاده کنید اما احتمال استفاده از اپلیکیشن پیش‌فرض، بیشتر است. این ماژول دوربین بی‌سیم است و توسط دو پین کنار دوربین اصلی، به اسنشال فون متصل می‌شود.

ماژول بی‌سیم دوربین اسنشال، 360 Camera نام دارد و سازنده آن ادعا می‌کند که با استفاده از آن قادر خواهید بود تصاویر 360 درجه ثبت کنید. کانکتورهای این دوربین از انتقال داده پشتیبانی می‌کنند و مستقیما به گوشی وصل می‌شوند. درنتیجه این اتصال شما می‌توانید تمام مراحل تجربه کاربری‌تان را هم کنترل و تنظیم کنید. دوربین 360 جانبی اسنشال فون، کوچک‌ترین دوربین 360 درجه 4K بازار است که به‌راحتی در جیبتان جا می‌شود. این دوربین به‌محض اتصال به گوشی، اپلیکیشن دوربین را باز می‌کند و منوی مخصوص 360 درجه را به نمایش می‌گذارد.

این دوربین جانبی به باتری مجزا مجهز نشده است و انرژی لازم را تنها در صورت اتصال به گوشی و از سوی باتری آن تأمین می‌کند. قابلیت این ماژول کاملا مشخص است. شما می‌توانید با استفاده از آن، تصاویر و ویدیوهای 360 درجه ثبت کنید یا مستقیما روی دوربین گوشی‌تان ویدیوی زنده 360 درجه استریم کنید. اسنشال فون قادر است ویدیوهای 360 4K را با سرعت 600Mbps و شبکه ارتباطی LTE+ انتقال دهد.
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

ماژول دوربین ۳۶۰ ممکن است در تصاویر بزرگ به نظر برسد اما کوچک طراحی شده است و برای ارتباط با گوشی و همچنین پردازش تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده روی آن، از ISP مخصوص خودش استفاده می‌کند. ماژول دوربین اسنشال فون قادر است تصاویر باکیفیت و طبیعی ثبت کند که اغلب دوربین‌های نظیرش در ثبت آن‌ها ناتوان‌اند.

مزایای کانکتور اسنشال فون تنها به دوربین ۳۶۰ محدود نمی‌شود. این کمپانی قصد دارد در هفته‌ها و ماه‌های آینده هم لوازم جانبی دیگری را ازجمله داک شارژ بی‌سیم برای اسنشال فون معرفی کند. اسنشال همچنین وعده داده است که نسل‌های آینده گوشی‌های هوشمندش هم از همین کانکتور استفاده می‌کنند تا همه کاربرانش بتوانند از ماژول‌هایی یکسان بهره ببرند.
اندی رابین همچنین در جلسه پرسش و پاسخ درباره انتخاب کانکتور بی‌سیم به‌جای اتصال فیزیکی (مانند طراحی موتو مادها) صحبت کرد و گفت که اصلی‌ترین دلیل انتخاب آن‌ها، عدم محدودیت در این نوع اتصال است. اتصال فیزیکی، شما را در عوامل متعددی محدود می‌کند و همیشه باید امکان سازگاری backward را در تولید محصولات تازه هم در نظر بگیرید؛ اما امکانات موجود در اتصال بی‌سیم، بی‌نهایت هستند. حتی اگر طراحی نسل‌های بعدی گوشی‌ها هم متفاوت باشد، شما قادر هستید از همان ماژول‌های جانبی قدیمی استفاده کنید.
نرم افزار:
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

همان‌طور که می‌دانید، اندی رابین خالق اندروید است و دانش او در صنعت گوشی هوشمند در کنار تجربه‌اش در کمپانی گوگل قطعا تأثیر وسیعی در ساخت اسنشال فون دارد. تجربه نرم‌افزاری هم احتمالا مهم‌ترین زمینه‌ای است که منتظریم امضای مخصوص اندی رابین را در آن ببینیم.

رابین می‌گوید که اسنشال بدین منظور طراحی شده است تا به کاربرانش حق انتخاب دهد و هر کس باید به‌محض خرید آن، مالک منحصربه‌فردش شود. احتمالا به همین خاطر است که نشانه‌ای از لوگو و برند روی این گوشی دیده نمی‌شود چراکه اصلا قرار نیست تمرکز اصلی روی سازنده گوشی باشد. همچنین تجربه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی هم مانند سایر پرچم‌داران 2017 است.

سیستم‌عامل نصب شده روی اسنشال فون، نسخه‌ای از اندروید است که با توجه به سلیقه و نیاز کاربران طراحی شده و ظاهرا اسنشال تلاش کرده است تا تغییرات آن را به حداقل برساند. چند نرم‌افزار مختلف به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده‌اند تا در صورت نیاز به کار آیند.
ویژگی‌های فوق‌العاده گوشی «اسنشال فون»

نتیجه این طراحی نرم‌افزاری، تجربه کاربری فوق‌العاده ایست که اغلب دوستداران گوشی‌های پیکسل احتمال با آن آشنا هستند و اگر شما هم مایلید گوشی پرچم‌داری تهیه کنید که نرم‌افزاری شبیه به پیکسل داشته باشد، اسنشال فون بهترین انتخاب است.

درواقع اسنشال فون تجربه کاربری خوبی از اندروید ناب و بدون تغییر ارائه می‌کند و نرم‌افزار سایر گوشی‌های نکسوس و پیکسل را به چالش می‌کشد. این ویژگی را باید یکی از نقاط قوت اسنشال فون بدانیم چراکه ممکن است بسیاری از کاربران به همین خاطر تصمیم بگیرند آن را تهیه کنند.

اسنشال فون گوشی بسیار جالبیست؛ نه‌تنها به این خاطر که از منظر یک پرچم‌دار تازه به آن می‌نگریم بلکه برای ارائه و تعریف دوباره همه ویژگی‌های «ضروری» که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند امروزی، به آن نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج