۵۹۳۰۹۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

کاهش نرخ سود بانکی، قیمت طلا را افزایش داد

بازار داخلی طلا و سکه طی روزهای گذشته با تغییرات و افزایش قابل توجه قیمت همراه شده است؛ به طوری که قیمت طلا رکورد پنج ساله‌اش را شکسته و به بیش از گرمی ۱۲۵ هزار تومان رسیده که به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا این افزایش قیمت تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی رخ داده است که از جمله این عوامل کاهش نرخ سود بانکی و هدایت نقدینگی به بازار طلا و سکه است.

خبرگزاری ایسنا: بازار داخلی طلا و سکه طی روزهای گذشته با تغییرات و افزایش قابل توجه قیمت همراه شده است؛ به طوری که قیمت طلا رکورد پنج ساله‌اش را شکسته و به بیش از گرمی ۱۲۵ هزار تومان رسیده که به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا این افزایش قیمت تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی رخ داده است که از جمله این عوامل کاهش نرخ سود بانکی و هدایت نقدینگی به بازار طلا و سکه است.

سید حجت شفائی اظهار کرد: قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد ۲.۵ درصدی روبرو شده است. براساس آنچه وزارت کار آمریکا درباره نرخ اشتغال اعلام کرده است، اقتصاد این کشور طی ماه‌های گذشته ۱۵۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این رقم بسیار پایین‌تر از انتظارات اولیه بوده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۳۲۵ دلار رسید و قیمت هر اونس طلا در روز شنبه برای لحظاتی پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا به بیش از ۱۳۳۴ دلار رسیده است که این بالاترین رقم از ماه نوامبر برای طلا بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا افزود: آمارهای ضعیف اشتغال و رشد دستمزد در آمریکا به نگرانی‌های قبلی درباره کاهش نرخ تورم این کشور افزوده است. این مسئله تبدیل به عامل مهمی برای کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

شفائی همچنین درباره وضعیت بازار داخلی توضیح داد: در داخل نیز با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و انتقال بخشی از نقدینگی به بازار طلا و ارز و همچنین افزایش نرخ جهانی طلا با توجه به تنش‌های کره شمالی و آزمایش موشکی این کشور و همچنین ارائه آمارهای شاخص اشتغال‌زایی در آمریکا که پایین‌تر از حد انتظار بوده همگی باعث شده که نرخ طلا در داخل هم با روند افزایشی روبرو شود.

وی همچنین درباره پیش‌بینی قیمت طلا طی روزهای آینده گفت: احتمالا این هجومی که نقدینگی از بانک به سمت بازار طلا و ارز دارد تا مدتی ادامه خواهد داشت اما به مرور این روند کاهشی می‌شود و بازار روند طبیعی خود را طی خواهد کرد. طبیعی است وقتی ارزش نرخ سود بانکی پایین می آید مردم به سمت دلار، طلا و سکه می آیند ولی بعد از مدتی شرایط متعادل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خدا عاقبت همه را ختم به خیر بکند

    • محمد

      مردم سکه بخرند به عنوان پس‌انداز بهتر از اینه که داخل بانک بذارند.

    • بدون نام

      تازه اول بدبختیه......

    • بدون نام

      ههه چه عالی من هفته گذشته سپرده خودم رو از بانک آینده گرفتم و سکه خریدم
      ممنون برترین ها ان شالله همیشه خوش خبر باشی

    • مهدی بهبهان

      رونق به این شکل نیست که شما دارید اجرا می کنید .درست کردن این اقتصاد هم ازعهده شما خارج است .اگر یک جایی برای آنهایی که بلد هستند باز کنید وبگذارید یکی غیر ازشما هم وارد شود کارها بهتر پیش می رود . کار را باید به کاردان سپرد

    • امید

      سیف با این تدابیر بانکیش

    • جوادنجفی

      آزموده راآزمودن خطا ست.تجربه کاهش دستوری نرخ سودبانکی دردولتهای نهم ودهم انجام شد ونتیجه آن افزایش بهای ارز،طلا،مسکن،مایحتاج عمومی به لحاظ بکارگیری سرمایه های سرگردان ،اجاره بها وغیره بود که همگی شاهدآن بودیم .چه شدکه دوباره این تجربه تکرارشد؟!

    • بدون نام

      اونایی که کاری بلد نیستن و سپرده هاشون کمه خب طبیعتا پولشون رو از بانک تکون نمیدن....اونایی هم که پول زیاد دارن تو بانک جز نور چشمی ها هستند بیرون از بانک هم همه کار میتونن بکنن مثلا خرید دلارو بورس و ارز و واردات و این یعنی تورم بیشتر.....مطمعنن پول بسمت ملک وتولید نخواهد رفت چون زیر ساخت نداریم....این بازی بنفع دولت بانکها وقشر مرفه جامعه وبضرر قشر متوس استط وضعیف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج