جاباما
۵۹۳۱۰۹
۱۷ نظر
۵۰۹۶
۱۷ نظر
۵۰۹۶
پ

جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

روز عروسی، مهم ترین روز زندگی هر کسی است و این روز می تواند به بهترین خاطره زندگی تبدیل شود. مسلما مراسم عروسی در خاطره شدن این روز مهم بی تاثیر نیست. اما اینکه بدانیم برگزاری مراسم عروسی در هر کشور و هر مکانی متفاوت است می تواند این موضوع را جالب تر کند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: روز عروسی، مهم ترین روز زندگی هر کسی است و این روز می تواند به بهترین خاطره زندگی تبدیل شود. مسلما مراسم عروسی در خاطره شدن این روز مهم بی تاثیر نیست.
اما اینکه بدانیم برگزاری مراسم عروسی در هر کشور و هر مکانی متفاوت است می تواند این موضوع را جالب تر کند. در این مطلب برخی از آداب و رسوم ازدواج در کشورهای مختلف جهان را برایتان آورده ایم تا شما هم با سنت های زیبای عروسی آشنا شوید.

۱. هند

مراسم عروسی در هند کاملا بستگی به محل زندگی و مذهب عروس و داماد دارد که منطقه به منطقه متفاوت است. از آنجا که اکثر عروسی هایی که در هند برگزار می شود تا حد زیادی وابسته به سنت های قدیمی است، معمولا تا چند روز به طول می انجامد. به عنوان مثال در مراسمی به نام «مهندی»، عروس دست ها و پاهای خود را با حنا رنگ می کند که اغلب دوستان و خانواده اش نیز در این رسم او را همراهمی می کنند.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

2. چین

در سنت های چین معمولا عروس لباسی به رنگ قرمز به تن می کند که البته اخیرا بسیاری از آنها در اواسط مراسم لباس هایشان را تغییر داده و لباسی سفید را جایگزین آن می کنند. رنگ قرمز نشانه ای از خوش شانسی و دور نگه داشتن شیطان از عروس و داماد است. روی لباس عروس نیز معمولا طرح هایی از اژدهاست که سمبلی از قدرت می باشد.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

در روز عروسی، داماد به دنبال عروس می رود. رسم این است که دوستان عروس، او را دوره می کنند و تظاهر می کنند که نمی خواهند او را به دست داماد بسپارند. داماد نیز برای این که بتواند عروس را به دست آورد، به آنها پولی می ده تا آزادش کنند.

دختران چینی معمولا در سن پایین ازدواج می کنند به طوری که دختری که در سن ۳۰ سالگی همچنان مجرد باشد، از نظر آنها ترشیده است.

۳. موریتانی

در موریتانی، کشوری در شمال غربی آفریقا، اعتقاد بر این است که هر چه عروس چاق تر باشد، جای بیشتری در دل همسرش باز خواهد کرد. بنابراین، اگرچه در اکثر نقاط جهان عروس ها قبل از عروسی رژیم های سخت غذایی خود را آغاز می کنند که تا آن روز خوش اندام شوند، اما در این منطقه برعکس است. عروس های مجبورند که خودشان را تا می توانند چاق کنند. در واقع چاقی نشانه از خوشبختی و موفقیت آنها در ازدواج است.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

4. جامائیکا

مراسم عروسی در جامائیکا آنقدر بزرگ و مهم است که تمام مردم منطقه را به دور خود جمع می کند. طبق سنت های قدیمی، مردم تمام روستاها در روز عروسی برای تماشای عروس که زیباتر از همیشه است، به خیابان ها می آیند. اگر آنها احساس کنند که عروس به اندازه کافی زیبا و جذاب نشده است، از او انتقاد می کنند. در این شرایط عروس بار دیگر به خانه اش می رود تا خودش را زیباتر سازد.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

در مراسم عروسی جامائیکا، انواع مختلفی از کیک ها سرو می شود. زنان متاهل این کیک ها را به دست می گیرند و پخش می کنند که نشانه ای از خوشبختی عروس است.

۵. آلمان

سنت «Polterabend» در آلمان شب قبل از مراسم عروسی آغاز می شود. طبق این رسم دوستان عروس و داماد دعوت می شوند و آخرین روز مجردی آنها را با هم جشن می گیرند. در این مراسم آنها ظروف زیادی را می شکنند و بر این باورند که این کار برای آنها خوشبختی می آورد.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

در این مراسم بازی های مختلفی نیز برگزار می شود. به عنوان مثال عروس و داماد باید به کمک هم یک تنه درخت را اره کنند و با این کار قدرت خود را نشان دهند. یا بازی «Brautentführung» که در آن دوستان عروس او را می دزدند و داماد را مجبور می کنند تا او را بیابد.

6. افغانستان

مراسم عروسی در افغانستان بسیار مجلل و طی 3 روز متوالی برگزار می شود. رنگ رایج در مراسم عروسی افغانستان، سفید است که در سنت های اسلامی نشانه ای از خوشبختی است. قبل از مراسم عروسی، عروسان افغانی دست و پاهایشان را با حنا رنگ می کنند. حتی دوستان مجرد عروس نیز انگشتان شان را رنگ می کنند و معتقدند که با این کار داماد مورد علاقه شان را پیدا خواهند کرد.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

۷. مکزیک

مراسم عروسی در مکزیک، پر از رنگ های متنوع و شاد است. اگر چه برخی از عروس ها لباسی سفید می پوشند اما آن را با روبان های رنگی مانند زرد، آبی و قرمز تزیین می کنند. مذهب نقش مهمی در این مراسم دارد.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان
به عنوان مثال داماد 13 سکه طلا به عروس می دهد که نشانه ای از عیسی مسیح و 12 حواریون اوست. پس از آنکه آنها پیوند خود را بستند، طنابی از گل را به دور گردن آنها می بندد که نشان دهد آنها زین پس از هم جدا نخواهند شد.

8. ایتالیا

در سنت های ایتالیایی، رنگ لباس عروس مشکی است اما به تازگی بسیاری از عروس ها رنگ سفید را ترجیح می دهند. میهمان ها در مراسم عروسی معمولا بادام هدیه می گیرند که نشانه ای از خوش یمنی است.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان
بادام ها با شکر سفید پوشانده شده که تعداد آنها نیز فرد است. آنها معتقدند از آنجا که عروس و داماد از این پس یک نفر به حساب می آیند، تعداد بادام ها نیز نباید ۲ یا حتی اعداد زوج باشد. گل ریختن روی سر عروس و داماد نیز از دیگر سنت های مردمان ایتالیاست.

۹. ژاپن

در مراسم سنتی ژاپن، عروس نه تنها یک کومینوی سفید می پوشد، بلکه گاهی از سر تا پای خود را نیز رنگ سفید می کند تا پاکی و خلوص اش را نشان دهد. البته عروس های مدرن به جای لباس سفید، گاهی لباسی قرمز به تن می کنند.
جشن عروسی در نقاط مختلف جهان

در نهایت همه آنچه شما بدان احتیاج دارید، عشق است

جشن عروسی از قدیمی ترین سنت های جهان است. سنت های مختلفی برای جشن عروسی در نقاط مختلف جهان وجود دارد اما مهمترین چیز که در تمام سنت ها مشترک می باشد، عشق است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در نهایت همه آنچه شما بدان احتیاج دارید، عشق است
      عالی بود
      چقد موریتانی رو دوس دارم باید یه شوهر موریتانیایی پیدا کنم،که حسابی تو دلش جا شم.
      رسم آلمانیها هم جالبه که قایم موشک بازی میکنن.شوهر آلمانی هم دوس دارم.

      پاسخ ها

      • قلی

        اینجا ایرانه آبجی. بهتره رژیم بگیری تا بختت باز شه

    • بدون نام

      بنده ی خدا عروس ژاپنی چرا اینجوریه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه که. تازه از خواب پا شده

    • بدون نام

      برترینها از ژاپن یه عکس بهتر میگذاشتید

    • matina

      احساس نمیکنید که باید دست از کلمه (ترشیده) بردارید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باعث تاسفه ...بهتره به حداد عادل بگیم یه کلمه بهتر بسازه

      • قلی

        آفرین. توهین به خانومهاست این واژه ی منحوس

      • بدون نام

        اینو باید به خانم بختیاری گفت که این متن رو ترجمه کردند
        میشد اینگونه ترجمه کرد:
        دختری که در سن 30 سالگی همچنان مجرد باشد، از نظر آنها سن ازدواجش خیلی دیر شده است

      • بدون نام

        واژه ای بوده که ترجمه شده، به کسی ربطی نداره. نظر نویسنده که نیست، ترجمه است

    • آرش

      ایتالیا لباس عروس مشکی :|

    • سام

      رسم المانی ها باحالتره

    • آرش

      از حنا بستن دست خیلی بدم میاد به نظرم چندش‌آوره

    • بدون نام

      عگساتون بیربط بود.

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      فکر کن این آیین و رسم قدیمشون باشه .چون لباس مشکی و چاقی دیگه اجرا نمیشه . مثل رسوم قدیم ایرانی که خیلی هاش جمع شده.
      متن جالبی بود اشنایی با فرهنگ و اداب رسوم ملل.

    • زیبا احمدپور از تبریز

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج