۵۹۳۵۳۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کلونی: مسئله نژادپرستی هنوز حل نشده است

کمدی جنایی معمایی «سابربیکان» به کارگردانی جرج کلونی و نویسندگی برادران کوئن در چهارمین روز از جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و با استقبال نسبی از سوی منتقدان روبه‌رو شد.

وب سایت آی ‌سینما: کمدی جنایی معمایی «سابربیکان» به کارگردانی جرج کلونی و نویسندگی برادران کوئن در چهارمین روز از جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و با استقبال نسبی از سوی منتقدان روبه‌رو شد. در جریان نشست خبری این فیلم ۱۰۵ دقیقه‌ای، کلونی در پاسخ به این پرسش که آیا مایل است رییس جمهور بعدی امریکا باشد گفت: «بامزه به نظر می‌رسد» و بلافاصله با مداخله مت دیمن ستاره فیلم جدیدش روبه‌رو شد که با لحنی طنز‌آمیز اضافه کرد: «اجازه دارم بگویم من یکی شخصا آرزو دارم هرکس دیگری رییس جمهور بعدی امریکا باشد. فقط همین حالا، لطفا!».
کلونی: مسئله نژادپرستی هنوز حل نشده است

پدر کلونی در سال ۲۰۰۴ برای کسب کرسی کنگره ایالات متحده نامرد انتخابات شده بود و خودش هم سال‌هاست با این پرسش روبه‌رو است. اما پاسخ ستاره ۵۶ ساله هالیوود به این سوال همیشه منفی بوده است. کلونی دو سال پیش در یکی از مصاحبه‌هایش به صراحت نظرش را درباره زندگی سیاستمداران ابراز کرد: «چه کسی آرزوی یک همچون زندگی‌ای دارد؟ من با سیاستمداران زیادی رفیقم و به نظرم، زندگی‌شان عین جهنم است.»

بعد از اعلام کاندیداتوری دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، کلونی بارها و بارها به رییس جمهور منتخب امریکا حمله کرد اما در نشست ونیز، به وضوح از صحبت در این‌باره طفره رفت. نه به این معنا که اصلا اشاره‌ای به ترامپ نکرد. اتفاقا، فیلم جدیدش که در سال‌های دهه ۱۹۵۰ می‌گذرد به طور ضمنی با الهام از شخصیت ترامپ ساخته شده است. بخشی از داستان «سابربیکان» نعل به نعل بر اساس واقعه سال ۱۹۵۷روایت می‌شود که در جریان آن، شورش‌های نژادپرستانه در لویتاون پنسیلوانیا رخ داد.

«سابربیکان» به عنوان ششمین ساخته بلند کلونی با سرمایه‌گذاری استودیوی «پارامونت» تهیه و تولید شده است. این کمدی جنایی با بازی مت دیمن، جولین مور و اسکار آیزاک و بر اساس یکی از فیلمنامه‌های قدیمی برادران کوئن مقابل دوربین رفته است.

حدود دو سال پیش، کلونی بالاخره موفق شد رضایت جوئل و اتان کوئن را برای کارگردانی فیلمنامه قدیمی‌شان جلب کند. داستان فیلم روایتگر ماجرای حمله شبانه‌ای است که زندگی آرام خانواده‌ای امریکایی و همچنین اهالی شهر کوچک سابربیکان را تبدیل به کابوس می‌کند.

کلونی درباره مشابهت مضمون فیلمش با فضای سیاست‌های روز امریکا گفت: «در جریان کارزارهای انتخاباتی، به بسیاری از سخنرانی‌های ترامپ درباره دیوار ساختن و اخراج اقلیت‌ها گوش دادم و بعد، متوجه دوره‌هایی در تاریخ امریکا شدم که متاسفانه با گرفتاری‌هایی مشابه روبه‌رو بوده‌ایم..»

کارگردان ۵۶ ساله در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد تصور عموم بر این است امریکای دوران ریاست جمهوری آیزنهاور در دهه ۱۹۵۰ بسیار باشکوه بوده و نمی‌دانند در این کشور مسایل حل نشده‌ای وجود دارد که در تمام ادوار تاریخ دردسرآفرین بوده است.

کلونی در پایان تاکید کرد «سابربیکان» به هیچ وجه فیلمی درباره ترامپ نیست؛ بلکه تلنگری است که نشان می‌دهد مسئله تبعیض نژادی هنوز در امریکا پابرجاست و هیچ‌وقت به طور کامل حل نشده است.

به عقیده برخی از منتقدان حاضر در ونیز، فیلم اخیر کلونی چندین صحنه بسیار درخشان دارد که ‌باید ایستاد و به احترامش کف زد اما روی هم رفته، دچار یکنواختی و کندی ریتم است و به دلیل فضای تیره و تارش منجر به ملال مخاطب می‌شود.

فیلم جدید کلونی از ۲۷ اکتبر (جمعه ۵ آبان) در سینماها اکران می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج