۵۹۳۵۹۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دل تورو در ونیز جریان ساز شد!

فیلم «شکل آب» جدیدترین فیلم گیلرمو دل تورو که در هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد با موجی از رضایت و تشویق روبه روشد.

روزنامه بانی فیلم: فیلم «شکل آب» جدیدترین فیلم گیلرمو دل تورو که در هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد با موجی از رضایت و تشویق روبه روشد.
به نقل از آسوشیتدپرس، گیلرمو دل تورو با «شکل آب» به نوعی دیگر «دیو و دلبر» را در نمونه‌ای آنتیک عرضه کرد و داستان پریانی عاصی را خلق کرد. داستان این فیلم درباره یک زن جوان و عشق او برای یک موجود عجیب فلس‌دار از اعماق آب‌های آمازون است.
مثل بسیاری از افسانه‌ها، این داستان نیز در جهان واقعی ریشه دارد و داستان مهاجری از جنوب را روایت می‌کند که با پذیرشی دشمنانه از سوی نیروی امنیتی آمریکا مواجه می‌شود.
دل تورو در جشنواره فیلم ونیز و جایی که «شکل آب» اولین نمایش جهانی خود را تجربه کرد گفت: فکر می‌کنم فانتزی یک ژانر کاملا سیاسی است.
دل تورو در ونیز جریان ساز شد!
این فیلم در عین حال یکی از ۲۱ فیلم بخش رقابت اصلی و از مدعیان دریافت شیر طلای جشنواره ونیز است. وی افزود: داستان‌های پریان در زمانی زاده می شوند که مشکلات بزرگی وجود دارد. این داستان‌ها در دوره‌های قخطی وجنگ خلق می شوند.
ترکیب این فیلم که بخشی از آن بر یک هیولا تمرکز دارد وبخشی از آن تریلی نوآر است و بخشی هم یادآور فیلم‌های موزیکال هایلوودی است موجب می‌شود تا از قرارگرفتن در یک رده بندی واحد دور بماند و با این حال کارگردان آن پیشنهاد کرد شاید بشود آن را مانند «با یک ماهی» پازولینی از زاویه‌ای دیگر نگاه کرد.
در عین حال برخی از منتقدان این فیلم را بهترین اثر دل تورو پس از «لابیرنت پن» در سال ۲۰۰۶ خواندند. منتقد اسکرین این فیلم را «نفیس… و بهترین و شیرین‌ترین فیلم دل تورو» خواند ومنتقد دیلی تلگراف آن را «یک فیلم گرم پرخون، از درجه ب و نیز در عین حال ملودرامی ماندگار و زیبا » نامید.
داستان فیلم در دهه ۱۹۶۰ در بالتیمور می‌گذرد و در فیلم سالی هاوکینز در نقش الیسا بازی می‌کند. او یتیمی لال است که به عنوان مستخدم در یک آزمایشگاه با درجه امنتیتی بالا کار می‌کند. اما او با یک موجود اسیر در این آزمایشگاه پیوندی بی صدا برقرار می‌کند و این موجود در مرکز جنگ سرد بین آمریکا و شوروی واقع است.
دل تورو گفت این فیلم که داستانش در سال ۱۹۶۲ می‌گذرد ، در واقع درباره امروز ماست. وی افزود: این فیلم درباره نگاه ما به مسایل امروز است. وقتی آمریکا درباره این که آمریکا باید دوباره بزرگ باشد صحبت می‌کند، من فکر می‌کنم که آنها دارند همان آمریکایی را که در سال ۶۲ بود، تقدیر می‌کنند، آمریکایی که آینده نگر بود، پر از قول و پیمان بود… اما در همان حال نژادپرست، جنسیت گرا و پر از طبقه بندی اجتماعی بود.
دل تورو درباره این مخلوق که حرکاتی دایمی دارد و نقشش را داگ جونز بازی کرده و تنها شخصیت بی نام فیلم است گفت: او اهمیت زیادی دارد چون او بسیاری از چیزها را برای دیگران بازتعریف می‌کند وواقعیت را به آنها نشان می‌دهد.
درباره الیسای تنها نیز باید گفت این اولین بازی است که یک نفر، یک چیز دارد به او نگاه می‌کند و گذشته او را می‌بیند و در نتیجه انسانی را تشخیص می‌دهد که می توان عاشقش شد. استرکلند شخصیتی که مایکل شنون نقش او را بازی کرده ویک مامور دولتی بی ریشه آمریکایی است از سوی دیگر نظری کاملا مخالف دارد و این موجود را یک چیز کثیف و سیاه می‌داند که از جنوب می‌آید و باید حذف شود.
این کارگردان افزود: من مکزیکی هستم و می دانم که چگونه به دیگران نگاه می‌شود، بدون این که به چیزهایی که باید به آنها توجه شود، درباره او توجه شود. وی افزود: شخصیت این موجود تصویرگر چنین شخصیت‌هایی است که به راحتی نادیده گرفته می‌شوند.
این فیلم در جشنواره فیلم ونیز با اقبال گرم منتقدها روبه روشد و در عین حال اوکتاویا اسپنسر و ریچارد جنکینز که در نقش دوستان الیسا بازی کرده‌اند ونیز هاوکینز که توانسته است شخصیتی را در عمق، با شور و محبت و بدون بیان یک کلمه خلق کند، مورد تحسین قرار گرفت.
هاوکینز گفت وقتی دل تورو با وی درباره این فیلم صحبت کرد او داشت روی پروژه خودش درباره زنانی که نمی‌داند آیا پری دریایی هستند، کار می‌کرد و برخی از ایده‌های این موضوع برای ساخته شدن شخصیت الیسا به او کمک کردند. او گفت: انگار یک هماهنگی جالب به وجود آمده بود. این خیلی عجیب بود. چنین چیزهایی خیلی کم ممکن است رخ بدهد و وقتی رخ دهد می‌توانی به این نتیجه برسی که اتفاق خاصی دارد رقم می خورد.
«شکل آب» شبیه یکی از ترکیبات غنی مواد مورد علاقه دل توروست: همه چیز در آن یافت می شود از مطالبی درباره جاسوسی روس‌ها تا تفاوت‌های موسیقایی. به قول کارگردان فیلم پیام اصلی این فیلم نیز این است: عشق را به جای ترس انتخاب کن.
دل تورو افزود: ما در دوره ای زندگی می‌کنیم که ترس و بدبینی به روش های مختلف کاربرد دارد و بسیار فراگیر و متقاعدکننده هستند. بنابراین این اولین وظیفه ما این است که از خواب بیدار شویم و عشق را باور کنیم. وی گفت: این قوی‌ترین نیروی جهان است و بیتلز و عیسی نمی‌توانند در اشتباه باشند چون هر دوی آنها به همین موضوع باور داشتند.
ساخت این فیلم از تابستان پیش در تورنتو شروع شد. در این فیلم سالی هاوکینز، مایکل شانون و اوکتاویا اسپنسر بازی می‌کنند. ریچارد جنکینز، داگ جونز و مایکل استولبرگ نیز از دیگر بازیگران «شکل آب» هستند.
این فیلم را دل تورو در کنار جی مایلز دیل تولید ‌کرده و به گفته دل تورو وی کار روی «شکل آب» را درست از همان موقعی که برای ساخت «حاشیه اقیانوس آرام» به تورنتو رفته بود، آغاز کرد.
وی افزود کار با کمپانی «فاکس سرچینگ» و حمایت از سوی گروه دوست داشتنی بازیگران و هنرمندان آن کاملا به من حس شجاعت و مبارکی می‌دهد.
دل تورو نامزد جایزه اسکار فیلمنامه این فیلم را با همکاری ونسا تیلور که از نویسندگان فیلمنامه «واگرا» و «بازی تاج و تخت هم» بوده، نوشته است.
وی پیشتر گفته بود دیدگاه وی درباره این فیلم خیلی شخصی است و ۹ ماه را صرف طراحی و خلق این اثر کرد که بیشترین زمانی است که برای طراحی یک کار انجام داده‌است.
وی در عین حال گفت از این که ساخت یک فیلم با بودجه پایین‌تر از کارهای دیگرش را انجام می‌دهد خیلی هیجان‌زده است چون احساس آزادی بیشتری می‌کند.
از اکران آخرین فیلم دل تورو با عنوان «قله خونین» دو سال می‌گذرد . او در این فاصله یک کتاب کودک هم نوشته است و سعی کرده تا نسخه موزیکال «هزارتوی پن» را به صحنه ببرد.
گیلِرمو دل تورو کارگردان، تهیه کننده، فیلم‌نامه و رمان‌نویس ۵۲ ساله مکزیکی است. او کارگردان فیلم‌هایی به سبک فانتزی شامل «ستون فقرات شیطان»، «هزارتوی پن»، «تیغه ۲»، «پسر جهنمی» و «حاشیه اقیانوس آرام» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج