۵۹۳۸۶۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

شرق آسیا گزینه همیشگی مسافرت های خانوادگی

سفری شگفت انگیز به مالزی

مالزی را اکثرا به برجهای دوقلوی پتروناس که بلندترین ساختار دوقلوی جهان و پنجمین آسمان خراش بلند در دنیا هستند، می شناسند. برجهایی که بوسیله پل آسمانی به هم متصل شده اند تا بلند ترین پل دو طبقه ای باشد که امکان مشاهده اطراف را فراهم می کند.

روزنامه شرق: مالزی را اکثرا به برجهای دوقلوی پتروناس که بلندترین ساختار دوقلوی جهان و پنجمین آسمان خراش بلند در دنیا هستند، می شناسند. برجهایی که بوسیله پل آسمانی به هم متصل شده اند تا بلند ترین پل دو طبقه ای باشد که امکان مشاهده اطراف را فراهم می کند.
این برجها در نگاه بیننده شرق اسیا را تداعی می کند و همه نگاه ها متوجه این جاذبه مشهور مالزی می شود. اما برای شما که شاید عاشق سفر به کشورهای آسیایی باشید خواهیم گفت که مالزی فقط برجهای دوقلوی پتروناس نیست و گذراندن تعطیلات تابستانی در مالزی شما را شگفت زده خواهد کرد.
سفری شگفت انگیز به مالزی

چرا مالزی

برای آنهایی که قصد دارند تعطیلات تابستانی را در کنار خانواده گذرانده و بیشترین بهره را از جاذبه‌های طبیعی وتاریخی ببرند، مالزی بهترین انتخاب است. کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و درشمال تایلند، در جنوب سنگاپور و از طرف غرب اندونزی را همسایگی می‌کند. مالزی با آب و هوای استوایی و رطوبت بالا امکان سفر در تمام سال را ممکن ساخته است اما شاید باران‌های موسمی برای بعضی از افراد خوشایند نباشد. گردشگران مالزی به دلایل مختلفی به این کشور سفر می‌کنند، علاوه بر لذت بردن از ساحل و دریا و طبیعت زیبا، بازدید از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی این کشور و یا تجربه ی طعم غذاهای محلی، می‌تواند دلایل دیگری باشد.
مسافرت برای تفریحات ساحلی به این کشور نیازمند انتخاب منطقه سفر است چراکه در این کشور هرمنطقه برای زمان خاصی از سال مناسب است. بهترین زمان سفر به ساحل شرقی مالزی بین ماه‌های جون تا جولای است که با بارش کمتری مواجه می‌شوید. اگر هم در ماه‌های نوامبر تا فوریه به این کشور سفر کنید منطقه ی مناسب، ساحل غربی شبه جزیره است و برای گردش در سارواک هم ماه‌های جون تا جولای مناسب هستند.

ملاقات با کوسه ها
سفری شگفت انگیز به مالزی

یکی از جذابترین اماکن گردشگری پارک زیر آب KLCC است. این آکواریوم پیشرفته بیش از پنج هزار نوع مختلف از موجودات آبی و زمینی را در خود جای داده است. این پارک زیر آبی شما را از آبهای گرمسیری آسیا تا جنگل‌های آمازون با خود همراه می‌کند تا با دنیای عجیب و غریب جانداران دریایی آشنا شوید. اینجا از تماشای کوسه‌های سند تایگر، پوماهی‌ها، لاک پشت‌های آبی و سایر موجودات دریایی که بدون پنهان شدن در اطراف این آکواریم وسیع شنا می‌کنند، شگفت زده می‌شوید.

با عشق خرید کنید
سفری شگفت انگیز به مالزی

کوالالامپور واقع بهشت خریداران است؛ شهری که سه تا از ده مرکز بزرگ خرید در دنیا را در خود جای داده است. پرسه زدن در محدوده BBKLCC گزینه‌های فراوان برای خرید و لذت بردن مثل مد روز، غذا و سرگرمی و دیگر جذابیت‌های یک خرید خوب را به شما خواهد داد. باورکنید ٩ مرکز خرید واقع شده در این منطقه شما را غرق خواهند کرد در انتخاب عظیمی از مارک‌های محلی و بین‌المللی.

به کوالالامپور محدود نشوید

در سفر به مالزی سعی کنید محدود به کوالالامپور نباشید، مالزی ایالت‌های بسیار جذابی دارد که میتوانید در هرکدام از آنها تجربایت متفاوتی را خلق کنید. اهل کوه نوردی باشید اگر پیشنهاد می‌کنیم سعود به کوه کینَبالو را جزء یکی از برنامه‌های خود داشته باشید. این کوه در ایالت صباح قرار دارد. برای طبیعت گردان لازم به یادآوری است که صعود به این کوه حداقل دو روز طول می‌کشد که قبل از هرگونه اقدام نیز باید در سایت رسمی آن ثبت نام و مجوز صعود را اخذ کنند.

تماشای هیجان بیس جامپینگ
سفری شگفت انگیز به مالزی

بدون شک یکی از هیجان انگیز‌ترین رویدادهای دنیا، پرش بدون طناب از ارتفاع است. «بیس جامپینگ» در مالزی یک رویداد بین‌المللی است که طی چهار روز با حضور صدنفر از کشورهای مختلف دنیا هر سال در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود.

فستیوال بادبادک‌ها را از دست ندهید
سفری شگفت انگیز به مالزی

فستیوال بین‌المللی ٥ روزه کلانتان هر ساله در تومپات مالزی برگزار می‌شود. این فستیوال در اواخر ماه مه یا ژوئن برگزار می‌شود و شما می‌توانید سفر خود را در این ماه‌ها انجام دهید تا شاهد هزاران هزار بادبادک رنگی در آسمان باشید؛ فستیوالی که در هیچ کجای دنیا بدیل آن را نخواهید یافت.
در این فصل اگر سفر کردید قدم زدن در طولانی‌ترین پل معلق دنیا را از دست ندهید؛ پلی که ۵۳۰ متر طول و ۴۰ متر ارتفاع دارد که برای افراد ماجراجو فرصت تجربه هیجان مضاعف با قدم زدن در شب و مشاهده حیوانات شب‌زنده‌دار را فراهم کرده است. یکی دیگر از تفریحات بی‌نظیر در سفر به مالزی، چتربازی است. در طول این ماجراجویی دیدنی از شما فیلم‌برداری می‌شود و حالات چهره‌تان ثبت می‌شود و شما بعدا می‌توانید آن را تماشا کنید. این تمام ماجرا نیست و شما اگر در ماه مارس عازم مالزی شده باشید موفق به حضور در فستیوال بین‌المللی بالن‌سواری پوتراجایا خواهید شد. در این رویداد سه روزه بالن‌ها دو بار در روز در ساعات ۷ صبح و ۶ بعد‌ازظهر به پرواز درمی‌آیند.

پنانگ، بهترین مقصد گردشگری غذایی دنیا
سفری شگفت انگیز به مالزی

گردشگری غذایی یکی از جذابیت‌های کشورهای صاحب سبک است. امروز شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری غذا طرف داران زیادی پیدا کرده است. کشورهای توریستی در رقابت شدید برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذاهای خاص دارند. در مالزی نیز پنانگ به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مهم در دنیا شناخته می‌شود بطوریکه چند سال پیش پنانگ به‌عنوان مقصد گردشگری غذایی شماره یک دنیا معرفی شد. پس برای لذت بردن از غذاهای مختلف هم که شده سری به این شهر بزنید و بعد از صرف غذا با اجاره دوچرخه و گشت زنی در شهر یک روز بیادماندنی را برای خود بسازید.

پارک آبی سان‌وِی
سفری شگفت انگیز به مالزی

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌های شنی، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. مرکز خرید به سبک معماری مصری، زمین پاتیناژ، موج سواری روی آب، ترن هوایی‌های هیجان انگیز، پل معلق با ۴۲۸ متر ارتفاع، باغ وحش، استخرهای بازی و شنای کودکان و بزرگسالان، استخر موج، رودخانه خروشان و سرسره‌های بزرگ و متنوع آبی، دو برج قلعه مانند در دو سوی پارک، تونلها و آبشار‌های مصنوعی و شهر بازی با بازیهای بزرگ و هیجان انگیز از جمله امکانات این پارک است که میتواند هر گردشگری را برای یکبار رفتن ترغیب کند.

غار میمونها
سفری شگفت انگیز به مالزی

غارمیمونها یکی از اماکن مقدس هندو هاستو این غار پله‌های بسیارزیادی داشته و یک مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک در دل آن جای دارد که محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است. برای بازدید از این غار باید از ٢٧٢ پله بالا رفته تا به غارهای باتو برسید. به محض ورود به غار، میمون‌ها از شما استقبال می‌کنند.
اواخر ژانویه یا اوایل فوریه اگر در مالزی بودید در روز تایپوسام می‌توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی‌ها باشید. این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است. مسیر پیاده روی و جذابیت‌های فراوان این غار ارزش یکبار دیدن را دارد.

"معبد" جاکالیامان
سفری شگفت انگیز به مالزی

معبدی بی‌نظیر در مالزی، در معبد« آرولمیگو سری را جاکالیامان» همه جا از کف زمین گرفته تا ستون‌ها، دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است. معبدی که ساخت آن یک میلیون دلار هزینه در برداشته است تا امروز یکی از دیدنی‌ترین اماکن مالزی باشد.
این معبد سال ١٩٢٣ ساخته شد و در طول گذر زمان کامل شد تا اینکه سال ١٩٩١ راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبد را از پدر خود گرفت و در مدت پنج سال آن را کاکل کرد. این راهب پس از سفر به تایلند تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزئین کند. در تزئین این معبد از ٣٠٠ هزار قطعه شیشه قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش و سفید استفاده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج