جاباما
۵۹۳۸۶۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

پیرترین فضانورد زن به زمین بازگشت

پگی ویتسون حالا روی زمین است. او به همراه دو فضانورد دیگر که یکی روس و دیگری آمریکایی هستند اواخر روز شنبه به زمین بازگشتند. ویتسون در میان تمام فضانوردان آمریکایی یک سر و گردن بالاتر است چون او رکورددار حضور در فضاست.

خبرگزاری مهر: بازگشت سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی به زمین تنها خبر مهم فضایی چند ساعت گذشته نبوده زیرا یکی از این فضانوردان رکورد جالبی به ثبت رسانده است.
پیرترین فضانورد زن به زمین بازگشت

روزنامه گاردین نوشت: پگی ویتسون حالا روی زمین است. او به همراه دو فضانورد دیگر که یکی روس و دیگری آمریکایی هستند اواخر روز شنبه به زمین بازگشتند. ویتسون در میان تمام فضانوردان آمریکایی یک سر و گردن بالاتر است چون او رکورددار حضور در فضاست.

این فضانورد آمریکایی ۶۶۵ روز را دور از زمین بوده و جالب اینکه ۲۸۸ روز از این مدت مختص مأموریت اخیرش بوده است. بدین ترتیب می توان گفت پگی ویتسون از حیث حضور در مأموریتهای فضایی از تمامی فضانوردان آمریکایی و هر زن فضانورد دیگری در دنیا جلو زده است.

ویتسون و دو فضانورد دیگر ساعاتی پیش از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و سوار بر کپسول فضایی سایوز در قزاقستان فرود آمدند و این درحالی بود که دقایقی از طلوع آفتاب امروز گذشته بود.

اکنون باید گفت پگی ویتسون چندین رکورد را در زمینه حضور در مدار زمین به خود اختصاص داده است. او مسن ترین زن فضانورد دنیاست. ویتسون اکنون ۵۷ ساله است. همچنین او را باید باتجربه ترین فضانورد زن در دنیا در زمینه پیاده روی فضایی به شمار آورد آن هم با ۱۰ بار پیاده روی.

از آن گذشته پگی ویتسون نخستین زنی در تاریخ فضانوردی محسوب می شود که فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را برای دو مرتبه بر عهده داشته است. نخستین فرماندهی او به نوامبر گذشته مربوط می شود.

البته او هنوز از یک نظر در رتبه دوم پس از روسها قرار دارد زیرا فیودور یورچیکین ۶۷۳ روز یعنی ۸ روز بیشتر از ویتسون سابقه حضور در فضا را در کارنامه خود ثبت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      رکورد پیرترین زن نیست جانم رکورد بیشترین پیاده روی در ایستگاه بین المللی و اقامت زن فضانورد رو زدن که قبلا هم دست خودش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج