جاباما
۵۹۴۰۲۹
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

جمعیت ایران تا سال ۱۴۲۰، سالمند می‌شود

یک متخصص طب سالمندی اعلام کرد تا ۲۵ سال آینده، یک چهارم جمعیت ایران نیاز به مراقب‌های طب سالمندی خواهند داشت.

خبرآنلاین: یک متخصص طب سالمندی اعلام کرد تا ۲۵ سال آینده، یک چهارم جمعیت ایران نیاز به مراقب‌های طب سالمندی خواهند داشت.

دکتر لیلی علیزاده؛ متخصص طب سالمندی درباره شاخه نوظهور طب سالمندی در ایران، گفت: بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی، ارتقا وضعیت بهداشت و تغذیه، پیشرفت دانش و فناوری پزشکی در کنار آنچه به عنوان سیاست کنترل موالید اجرایی شد، باعث شده است در اكثر کشورهای جهان و همچنین در کشور ایران شاهد افزایش جمعیت سالمندان باشیم.

او ادامه داد: برآورد می شود طی ۲۵ سال آینده جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال کشور از میزان حدود ۸ درصدفعلی به حدود ۲۵ درصد جمعیت کل کشور برسد، هر چند پدیده سالمندی از نتايج توسعه است ولی بی توجهی به ابعاد مختلف آن و نیازهای سالمندان می تواند مانعی جدی در برابر توسعه قلمداد شود که می توان با افزایش کیفیت زندگی سالمندان، این تهدید را به فرصتی برای رشد روزافزون جامعه تبدیل کرد.

متخصص طب سالمندی با اشاره به انواع مشکلات روانی و ناتوانی ها که سالمندان را تهدید می کند، عنوان کرد: بیماری های جسمانی، نظیر بیماری های قلب و عروق و بیماری های تنفسی، پوکی استخوان و مشكلات گوارشی از آن دسته هستند.

او ادامه داد: انواع آسیب های مغزی و اختلالات روانی نظیر اضطراب، افسردگی، اختلالات شناختی از دیگر مشکلات سالمندان محسوب می شود. از آنجایی که تظاهرات بالینی و نشانه های بيماري در سالمندان متفاوت است، اغلب این اختلالات تشخیص داده نمی شوند.

این متخصص طب سالمندی از حضور سازمانهایی مانند جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات طب سالمندی خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه

    • عليرضا

      مشاغل رو که همه افغانى ها گرفتن اونوقت جووناى خودمون همه بيکار , اونا دارن روز به روز جمعيت خودشون رو تقويت ميکنن ما هم تضعيف ميکنيم که زنگ خطر بزرگى محسوب ميشه اما هيچکس از مسئولين پاسخگو نيست آقايون تا وقتى که کار نباشه , ازدواجى هم وجود نداره که بخواد توليد مثلى وجود داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج