۵۹۴۷۲۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش تند سعید سهیلی به جشن خانه سینما

سهیلی کارگردان فیلم پرفروش «گشت ۲»در ارتباط با این موضوع که به چه دلیل نامی از فیلم شما در جشن خانه سینما به چشم نمی خورد به ما گفت: بايكوت كردن «گشت ارشاد» در جشن خانه سينما تعجب برانگيز نيست،

روزنامه صبا: فیلم های «گشت ۲» و «نهنگ عنبر» که از پرمخاطب ترین فیلم های سینمای ایران در سال جاری بوده و با استقبال و فروش بالایی از جانب مخاطبان مواجه شده بودند،با کمال تعجب در هیچ یک از بخش های جشن خانه سینما که یکی از مهم ترین جشن های سینمای ایران است، نامی از این دوفیلم را دیده نمی شود. در این باره با سعید سهیلی کارگردان فیلم «گشت۲» گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:

سعید سهیلی کارگردان فیلم پرفروش «گشت ۲»در ارتباط با این موضوع که به چه دلیل نامی از فیلم شما در جشن خانه سینما به چشم نمی خورد به ما گفت: بايكوت كردن «گشت ارشاد» در جشن خانه سينما تعجب برانگيز نيست، نه تنها بهت برانگيز نيست، بلكه كاملا طبيعي و قابل پيش بيني است، وقتي سال هاست سعيد سهيلي توسط خانه سينما بايكوت شده است، مگر مي شود فيلمش بايكوت نشود؟ مدت هاست كه آب من و خانه سينما در يک جوی نمي رود. آنها نمي خواهند سر به تن من باشد و من نمي خواهم كلاه به سر آنها.
واکنش تند سعید سهیلی به جشن خانه سینما

وی در ادامه اضافه کرد: البته جانب انصاف را بايد رعايت كرد، شايد دوستان خانه سينما خيلي هم مقصر نباشند و لابد مقصر من هستم. من كه هنوز زبان تملق و چاپلوسي را بلد نشدم و همچنان با زبان خودم حرف مي زنم، زباني كه از جنگ به ارث برده ام، زباني تند و صريح، زباني كه اين روزها خوشايند بسياری نيست. البته «زبان سرخ سر سبز هم مي دهد بر باد». القصه كه منوچهر شهسواري هم مثل بسياري آمد كه فضاي خانه سينما را عوض كند، اما انگار هر كس وارد اين خانه شود پيش از هر تغييری خودش منقلب مي شود و دوباره خانه همان خانه است و در آن بر همان پاشنه مي چرخد كه مي چرخيد!!!

وی در ارتباط با شرایط فعلی خانه سینما گفت: داوری های جشن خانه سينما هم كاملا سليقه ای است، بايد به سليقه ها احترام گذاشت، مي خواهد بی سليقه گي باشد يا بد سليقه گي، كم سليقه گي باشد يا كج سليقه گی!

سهیلی درخصوص این موضوع که کانون کارگردانان خانه سینما همواره حاشیه ساز بوده و گاهی باعث دلخوری کارگردانان با سابقه شده است، توضیح داد: كانون كارگردانان گاهي تب دارد و گاهي لرز و گاهي تشنج!!! و علت اين تب و لرز و تشنج، عدم يكدستي است، عدم يكدستي در شوراي مركزي. كانون كارگردانان چند بزرگ نيا دارد و چند بزرگ نما. بزرگ نياها قد و قواره اي بلند و رعنا دارند و بزرگ نماها صدايي بلند و رسا. بزرگ نياها ۱۰ سال يک بار فيلم مي سازند و صداي شان در نمي آيد، اما بزرگ نماها سالي يک فيلم مي سازند و فيلم شان نمي فروشد و صدای شان گوش فلک را كر مي كند!!! مگر نه آنكه طبل تو خالي صدايي بلند دارد!!! آري، كانون كارگردانان تب دارد، چرا كه يكدست نيست. بزرگ نيا در كنار بزرگ نما مي نشيند، هنرمند در كنار هنربند و نيكي در كنار بدي. من از محمد بزرگ نيا عصبي نيستم، چون او هم انسان بزرگي است و هم كارگردان بزرگي. پيشكسوت است و احترام پيشكسوت واجب. او چنانچه به صورت من سيلي هم بزند سرم را بالا نمي آورم، اما گله دارم، چرا كه بزرگ نيا و ديگر بزرگان نبايد فريب بخورند ، فريب كساني كه غوره نشده پز انگور گرفته اند ، انگور نشده خود را مويز مي پندارند.

سهیلی در ادامه بحث اضافه کرد: شوراي مركزي كانون كارگردانان جاي بزرگان است و افسوس كه صندلي اين شورا براي بعضي ها بسيار بزرگ است. بسيار و بي اندازه، آن قدر كه خود را در آن گم كرده اند. بر صندلي كانون كارگردانان بايد كساني تكيه زنند كه به آن اعتبار مي دهند، نه آناني كه اندك اعتبار خود را از آن دارند و مي گيرند.کانون كارگردانان همچنان تب دارد ، تب و لرز و تشنج . اميدوارم تعليق و تهديد دواي دردش باشد، دواي اين تب!اين لرز! اين تشنج!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      طبعا این دو اثر علیرغم استقبال 2 میلیون نفری ، از تعاریف متداول سینما بهره ی کمی برده اند... 2 میلیون نفر در قیاس با جمعیت 80 میلیونی نشان می دهد که بحث اکثریت صرفا وجهه ی مقایسه ای دارد والا باید دست کم 20 میلیون نفر تماشاچی بالفعل سینما داشته باشیم تا واژه اکثریت معنای علمی پیدا کند. شوخی های سخیف و زننده هرچند اخلاقی نیستند اما طرفداران خود را دارند که ملاک سنجش مخاطبین سینما نمی توانند بشمار آیند.
      الان سینمای مدرن دنیا فیلمهای ارزنده ای روانه پرده نقره ای می کنند که کمتر با اخلاقیات تعارض دارد. یعنی می توان در آنسوی مرزها آثار کمیک خوش ساخت و اخلاق مدار پیدا کرد.
      بنظرم واکنش جناب آقای سعیدسهیلی کمی به درو از انصاف بوده
      باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج