۵۹۵۱۲۲
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

تصفیه آب شور دریا با فیلترهای گرافن

در حالی که بخش زیادی از سیاره زمین را آب تشکیل داده اما این مایع حیات بخش غیر قابل آشامیدن برای انسان است و همین باعث بروز نگرانی های گسترده شده است. با این حال محققان امیدوارند بتوانند از ماده جادویی علم راه حلی برای این مشکل بیابند.

مجله سخت افزار: آب شرب یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری در سال های پیش روست. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند جنگ های دهه های آینده نه بر سر منابع نفت و گاز، بلکه بر سر آب خواهد بود. کشورهای جهان به شدت در تلاشند تا منابع آب موجود را به هر صورت حفظ کرده و از آن برای دست یافتن به برتری های ژئوپلیتیکی استفاده کنند.
تصفیه آب شور دریا با فیلترهای گرافن
در حالی که بخش زیادی از سیاره زمین را آب تشکیل داده اما این مایع حیات بخش غیر قابل آشامیدن برای انسان است و همین باعث بروز نگرانی های گسترده شده است. با این حال محققان امیدوارند بتوانند از ماده جادویی علم راه حلی برای این مشکل بیابند.

گروهی از محققین دانشگاه های منچستر، شینشو در ژاپن و مرکز تحقیقاتی ATOMIC در مقاله ای که در نشریه Nature Nanotechnology به چاپ رسیده به کمک ساختارهای گرافنی راه حلی برای تصفیه آب، جداسازی منابع پروتئین، استفاده های دارویی و صنعتی و مهم تر از همه شیرین کردن و قابل شرب کردن آب دریاها ارائه کرده اند.
در این روش از یک غشای گرافنی استفاده شده که به برخی از مولکول های موجود در آب اجازه عبور داده و مسیر برخی دیگر را مسدود می کنند. استفاده از اکسید گرافن در این روش باعث شده این تیم تحقیقاتی بتوانند نمک را از آب جدا کرده و آن را تا میزان زیادی قابل آشامیدن نمایند.
در مقاله منتشر شده آمده است که گام بعدی برای این تیم، ساخت غشاهایی برای افزایش بهره وری، سرعت و طول عمر ساختارهای گرافنی است تا بتوان از آنها در مقیاس صنعتی استفاده کرده و سپس با کاهش قیمت نهایی، این ابزار را برای استفاده در سراسر جهان تولید نمایند.
در حال حاضر غشاهای گرافنی تولید شده قادر به تفکیک 85 درصد نمک از آب شور هستند و با وجود اینکه هنوز نمی توان محصول نهایی را آب قابل شرب کامل دانست می توان از آن برای مصارف کشاورزی استفاده کرد و این تیم تحقیقاتی قصد دارد به تلاش خود برای رساندن این میزان به سطح آب شرب استاندارد ادامه دهد.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط نهادهای بین المللی، در حال حاضر نزدیک به 1.2 میلیارد نفر در جهان به آب شرب دسترسی ندارند و روش هایی مانند آنچه این تیم از محققان توسعه داده اند می توانند خدمت زیادی به جوامع بشری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج