جاباما
۵۹۶۳۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آیفون ۸؛ خداحافظی اپل با Touch ID

احتمالا در جریان اخبار داغ مربوط به آیفون ۸ هستید؛ این که اپل می‌خواهد در سالگرد ده سالگی آیفون از محصولی هیجان‌انگیز با قابلیت‌های جدید و متنوع رونمایی کند. مثلا در گزارش‌ها آمده که آیفون ۸ همانند گوشی‌های پرچم‌دار امسال همانند ال‌جی G۶، V۳۰، گلکسی S۸ و نوت ۸ به صفحه‌نمایش کم‌حاشیه مجهز شده است.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: از معرفی آیفون ۵s بود که اپل Touch ID را برای تمام مشتریانش به عنوان یک استاندارد و قابلیت همیشگی تلفن‌های هوشمندش جا انداخت. حال از آن‌جایی که دنیای فناوری هر روز در تغییر و تحول به سر می‌برد، با روی کار آمدن صفحه‌ نمایش‌های کم‌حاشیه و حذف کلیدهای اصلی، بسیاری از شرکت‌ها مثل الجی و سامسونگ هم به فکر حذف سنسور اثر انگشت افتاده‌اند. البته اپل هم که نخواسته از این قافله عقب بماند، می‌خواهد به این بازی جدید و چالش‌برانگیز وارد شود.
آیفون ۸؛ خداحافظی اپل با Touch ID

احتمالا در جریان اخبار داغ مربوط به آیفون ۸ هستید؛ این که اپل می‌خواهد در سالگرد ده سالگی آیفون از محصولی هیجان‌انگیز با قابلیت‌های جدید و متنوع رونمایی کند. مثلا در گزارش‌ها آمده که آیفون ۸ همانند گوشی‌های پرچم‌دار امسال همانند ال‌جی G۶، V۳۰، گلکسی S۸ و نوت ۸ به صفحه‌نمایش کم‌حاشیه مجهز شده است.
این گوشی احتمالا کلیدی مخصوص به دستیار صوتی هوشمند خود یعنی سیری خواهد داشت تا کاربران بتوانند سریع‌تر و راحت‌تر از این قابلیت استفاده کنند. پیش از این، سامسونگ در محصولات جدید خود دست به چنین اقدامی زده بود. آیفون ۸ احتمالا حسگر تشخیص صورت ۳ بعدی خواهد داشت که چهره‌ی افراد را می‌تواند از زوایای مختلف اسکن کند.

به لطف همین سنسور ۳ بعدی چهره است که گزارش‌ها از حذف قطعی سنسور اثر انگشت در آیفون ۸ خبر می‌دهند. اگر اطلاعات لو رفته درست و قطعی باشند، اپل لزومی ندیده تا کاربران برای باز و بسته کردن قفل گوشی، انجام امور مختلف مثل پرداخت، از تاچ‌ آیدی استفاده کنند. بنابراین با قابلیت جدید آیفون ۸، مشتریان می‌توانند تمام امور قبلی را این‌بار با استفاده از سنسور تشخیص چهره ۳ بعدی انجام دهند.
البته در گزارش‌ها آمده که اپل در ابتدا برای حفظ تاچ آیدی روی نمایشگر گوشی تلاش کرده بود اما از آن‌جایی که فناوری مربوط به حسگر اثر انگشت روی صفحه هنوز به نتیجه‌ی قطعی و نهایی نرسیده، هر دو شرکت اپل و سامسونگ بی‌خیال به خطر انداختن محصولات امسال خود برای تجهیز به این فناوری جدید شده‌اند.
ناگفته نماند که گزارش‌ها تنها به آیفون ۸ درمورد قابلیت جدید اسکن سه بعدی چهره اشاره داشته‌اند، بنابراین احتمالا در دیگر مدل‌های آیفون، هم‌چون سابق شاهد حضور تاچ آیدی به همراه نمایشگرهای قبلی خواهیم بود.

هنوز که هنوزه بسیاری در مورد احتمال دور زدن سیستم تشخیص چهره این گوشی در شرایط خاص، نگران هستند. با این حال، انتظار می‌رود که اپل برای حذف Touch ID و جایگزین کردن آن با سنسور تشخیص چهره ۳ بعدی، هوشمندانه عمل کرده است و احتمالا نباید شاهد دور زدن سیستم هوشمند و جدید آن باشیم، چراکه سورپرایز ۱۰ سالگی آیفون تبدیل به سوژه‌ای داغ برای رسانه‌های خبری می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج