۵۹۷۰۹۳
۴ نظر
۵۱۰۲
۴ نظر
۵۱۰۲
پ

فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

اگر شما هم از طرفداران حرفه ای دنیای سینما باشید حتماً در ابتدای سال ۲۰۱۷ فهرستی از فیلم هایی که حتما باید ببینید تهیه کرده اید. از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) گرفته تا نسخه جداگانه ی «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) و «نگهبانان کهکشان: نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. ۲).

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: اگر شما هم از طرفداران حرفه ای دنیای سینما باشید حتماً در ابتدای سال ۲۰۱۷ فهرستی از فیلم هایی که حتما باید ببینید تهیه کرده اید. از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) گرفته تا نسخه جداگانه ی «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) و «نگهبانان کهکشان: نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. ۲).
اسم این فیلم های معروف چنان در ذهن شما هک شده است که ممکن است مانند آریا استارک هر شب قبل از خواب اسم آن ها را با خود تکرار کنید. اما حتی شما نیز با چنین تمرکز و علاقه ای ممکن است بعضی از فیلم های خوب اما کم اهمیت تر را نادیده بگیرید و ما قصد داریم تعدادی از بهترین فیلم هایی که نباید در سال ۲۰۱۷ از دیدن آن ها غافل شوید را به شما معرفی کنیم.
۱-بیمار بزرگ
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

معمولاً همه از تماشای فیلم هایی که داستان آن ها بر مبنای یک رخداد واقعی یا سرنوشت واقعی یک فرد ساخته شده است لذت می برند اما در مورد فیلم «بیمار بزرگ» (The Big Sick) باید بگوییم که صداقتی که در پشت روایت داستان قرار دارد ستودنی است. این فیلم داستان واقعی عشق بین یک پسر زاده ی پاکستان به نام کمیل نانجیانی و یک دختر دانشجو به نام امیلی گوردون را روایت می کند. جالب این که داستان واقعی است و کمیل نانجیانی نقش خودش را در این فیلم بازی می کند.
جود آپاتو نیز تهیه کنندگی فیلمی را بر عهده دارد که رگه ای تند و نمکین از شوخی و دیالوگ هایی که بسیار واقعی به نظر می رسند دارد و اگر چه اسم فیلمی رمانتیک را یدک می کشد اما هیچگاه در این موضوع زیاده روی نمی کند حتی زمانی که امیلی به بیماری ناشناخته ای مبتلا می شود که والدین او و کمیل باید با آن کنار بیایند.
به نظر می رسد کمیل نانجیانی برای بازی در نقش خود کار چندان سختی نداشته و زوی کازان نیز به زیبایی هر چه تمامتر نقش امیلی را بازی کرده است و این دو با هم یکی از بهترین اجراهای دو نفره در تمامی فیلم های امسال را به خود اختصاص داده اند، بازی هایی صادقانه و بی نظیر و دیالوگ هایی بی پروا و دوست داشتنی. این فیلم را از دست ندهید.

2- در شب می آید
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم روانشناسانه و ترسناک «در شب می آید» (It Comes at Night) دومین فیلم کارگردان تازه کار و با استعداد آمریکایی تری ادوارد شولتز است و تماشاگران را به معنای واقعی کلمه به انتهای دنیا می برد و سپس در ترس و وحشت غوطه ور می سازد. داستان فیلم بر روی زندگی یک خانواده بعد از یک آخرالزمان وحشتناک در دل جنگلی وحشی تمرکز دارد که پس از شیوع یک بیماری مرگبار در سراسر جهان خود را در این خانه ی دوردست پنهان کرده و ناگهان با ملحق شدن یک خانواده ی دیگر و اتفاقات عجیبی که در جنگل رخ می دهد به همدیگر بی اعتماد می شوند.
صاحبان اصلی خانه که از ترس مبتلا شدن به بیماری کشنده قوانین سخت و عجیبی را در پیش گرفته اند با ورود این خانواده ی جدید ناگهان با شرایطی مواجه می شوند که انسانیت، واقعیت گرایی، مصلحت گرایی و باورها و ارزش های اخلاقی آن ها مورد آزمایش قرار می گیرد. فیلم «در شب می آید» نمونه ی جدید و ترسناکی از یک فیلم درام خانوادگی است که از لحاظ روانی شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

۳- داستان یک روح
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

در این فیلم فوق العاده که در سینماها مورد استقبال مناسبی قرار نگرفت، کیس افلک، بازیگر برنده ی اسکار سال قبل و رونی مارا، نامزد جایزه اسکار نقش زن و شوهری را بازی می کنند که به بدترین دلیل ممکن از هم جدا شده اند: مرگ.
در این فیلم اسم شخصیت کیسی افلک تنها با حرف «سی» (C) بیان می شود و وی یک موسیقیدان سخت کوش و البته ناموفق است که در نتیجه ی یک تصادف در ابتدای فیلم جان خود را از دست می دهد و از آن پس تنها او را در قالب یک روح که پرده ای سفید روی بدنش کشیده شده می بینیم که دو نقطه ی سیاه روی محل چشم های او قرار دارد.
در واقع وی برای مرهم گذاشتن بر دردها و رنج های همسر خود در قالب یک روح به خانه بازگشته است. بدین ترتیب در ادامه ی فیلم رازهای زندگی این دو رفته رفته آشکار می شوند و خاطرات آن ها به تصویر کشیده می شوند. این فیلم توسط دیوید لاوری کارگردانی شده و درد عشق و امید پنهان در سوگواری را به تصویر می کشد.

4- ساعت های کوچک
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «ساعت های کوچک» (The Little Hours) داستان سه راهبه با بازی آلیسون بری، آبری پلازا و کیت میکوپی را روایت می کند که با ورود یک کارگر جدید به صومعه دچار تغییرات اخلاقی شدیدی می شوندو علی رغم تلاش های پدر تومازو (با بازی جان سی رایلی) روابطی شکل می گیرد که اوضاع را در صومعه ی خوشنام به هم می ریزد.

۵- The Survivalist
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم « The Survivalist» با بازی مارتین مک کان و به کارگردانی استفن فینگلتون داستان یک مزرعه دار در دنیایی پسا آخرالزمانی را روایت می کند که سعی دارد با اسلحه و تله های دست ساز از داشته های خود محافظت کند. بدین ترتیب وی هر کاری برای دور نگه داشت مهاجمان و مزاحمان از محل زندگی خود انجام می دهد اما وقتی که یک زن رنجور و بیمار و دختر زیبایش به خانه ی جنگلی او نزدیک می شوند مجبور می شود دست از روش های سختگیرانه محافظتی خود بردارد و به آن ها اجازه ی ورود به خانه اش را بدهد.
در واقع حرص و طمع باعث می شود که او قوانین خودساخته اش را کنار گذشته و با دنیایی ناگفتنی از خطرات مواجه شود. روی هم رفته فیلم از جانب منتقدان با استقبال مواجه شده و بهتر است برای دیدن این فیلم عجله کنید و البته منتظر میخ شدن روی صندلی خودتان نیز باشید.

6- مایندهورن
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم کمدی «مایندهورن» (Mindhorn) به کارگردانی شان فولی و به تهیه کنندگی ریدلی اسکات داستان یک کارآگاه معروف به نام ریچارد ثورن کرافت با بازی جولین برت را روایت می کند که در یک سریال تلویزیونی به نام «مایندهورن» به شهرت می رسد اما پس از مدت کوتاهی به دلیل بی احترامی و برخی حرکات نابهنجار از عرش به فرش می رسد.
سه دهه بعد وی بار دیگر فرصتی پیدا می کند که به شهرت گذشته دست یابد و برای این کار باید یک قاتل بیرحم که علاقه ی زیادی به شخصیت مایندهورن دارد را در دنیای واقعی به دام بیاندازد. بدون شک از دیدن این فیلم لذت خواهید برد.

۷- رنگ سیاه بزن
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «رنگ سیاه بزن» (Paint It Black) اولین تجربه ی کارگردانی امبر تامبلین، بازیگر جوان آمریکایی است کبه خاطر زیبایی های بصری به ویژه فضاهای اکسپرسیونیستی و سایه های بی انتهایش و همچنین داستان پیچیده و بازی های بسیار قوی از بازیگران دوست داشتنی و علی رغم اکران در سطح محدود مورد تحسین قرار گرفته است.
فیلم داستان یک دختر و مادر را روایت می کند که پس از شکست هایی که در روابط عاطفی خود داشته اند به هم نزدیک می شوند. یکی به تازگی از نامزدش جدا شده و به شدت سوگوار عشق از دست رفته خود است و دیگری نیز به دلیل مشکلات و مرگ فرزندش که همان نامزد دختر است به شدت شوکه شده است. دختر جوان که همواره سعی کرده خود را از این زن دور نگه دارد در نهایت برای پی بردن به یک راز خوفناک مجبور می شود به او نزدیک شود. فیلم برای مادران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

8- چاک
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «چاک» (Chuck) در دوران اکران کوتاهش از جانب تماشاگران نادیده گرفته شد اما داستان قوی و بازی های فوق العاده ی بازیگران بااستعدادی مانند الیزابت موس، لیو شرایبر، نائومی واتس، جیم گافیگان، مایکل راپاپورت و ران پرلمن باعث شده که فیلم خوبی را شاهد باشیم که مانند نیش زنبور گزنده است.
در این فیلم زندگی نامه ای به کارگردانی فیلیپه فالاردیو داستان چاک وپنر قهرمان سنگین وزن بوکس جهان را روایت می کند که بعدها سیلوستر استالونه در ساخت فیلم «راکی» از زندگی او الهام گرفت. وپنر زندگی عادی را دنبال می کرد و برای امرار معاش به خرید و فروش مشروبات الکلی و گاهی نیز مبارزه برای پول روی آورد تا این که در سال 1975 از میان بوکسورهای زیادی برای مبارزه با محمد علی کلی، قهرمان افسانه ای آن دوران انتخاب شد و یک شبه به شهرت رسید.

۹- شهر گمشده اُز
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «شهر گمشده اُز» (The Lost City of Z) همزمان با فیلم های بزرگی مانند «سریع و خشن» اکران شد و همین موضوع باعث شد که به اندازه ی شایستگی هایش دیده نشود و از جانب تماشاگران نادیده گرفته شود. در این فیلم به کارگردانی جیمز گری داستان واقعی زندگی یک کاشف و جهانگرد بریتانیایی به نام پرسی فاوست (با بازی چارلی هانام) را روایت می کند که در اوایل سده ی بیستم برای پیدا کردن شهری گمشده و کنج های موجود در آن وارد جنگل های آمازون می شود.
در این جنگل انبوه و با توجه به تجربیات گذشته، فاوست تصمیمات متهورانه و خشنی می گیرد تا در نهایت به شهر باستانی و گمشده ی اُز برسد هر چند به او هشدار داده می شود که جوامع بدوی و خطرناکی در جنگل حضور دارند اما او تصمیم می گیرد به راه خود ادامه دهد.
سفر فاوست همراه با همسر و فرزند، یک سرباز و یک زیست شناس در سال ۱۹۲۵ آغاز شد تا با پیدا کردن شهر گمشده زندگی شان زیر و رو شود و در نهایت هم این اتفاق افتاد البته نه در آن مسیری که فاوست متصور بود. فاوست در یک سفر همراه با پسرش ناپدید شده و دیگر بازنگشتند. علاوه بر چارلی هانام، بازیگران سرشناس دیگری نیز مانند سینا میلر، تام هالند و رابرت پتینسون نیز در این فیلم حضور دارند.

10- تغییر شکل
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «تغییر شکل» (The Transfiguration) به نویسندگی و کارگردانی مایکل اوشی از فیلم های مورد تحسین قرار گرفته در جشنواره ی کن سال 2016 بود. این فیلم ترسناک بسیار هوشمندانه ساخته شده و با فیلم های دیگری که در این ژانر ساخته شده اند متفاوت خواهد بود.
برخلاف آن چه که در فیلم های ومپایری می بینید در این فیلم داستان یک نوجوان رنج دیده و پریشان به نام میلو روایت می شود که از دنیای غیردوستانه ی اطرافش فاصله می گیرد و در رویاهای فناناپذیرانه و خونخوارانه ی خود غرق می شود تا این که با یک دختر نوجوان که مانند خودش افکار عجیب و غریبی دارد آشنا می شود.
در ادامه این دو تصمیم می گیرند که رویاهای عجیب و غریب میلو را به واقعیت تبدیل نمایند. فیلم داستان خشونت برای اهداف ظاهراً خوب را به نمایش می گذارد که شدت و خونین بودن آن شما را سرجایتان میخکوب خواهد کرد.

۱۱- غول آسا
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «غول آسا» (Colossal) به کارگردانی ناچو ویگالاندو تا حدودی یک تناقض است زیرا برخلاف صحبت هایی که قبل از اکران در مورد آن می شود و اسم خاصی که داشت اما در زمان اکران توسط تماشاگران نادیده گرفته شد.
این فیلم کمدی علمی تخیلی با بازی آن هاتوی در نقش گلوریا داستان زنی پس از جدایی از نامزدش را روایت می کند که ناگهان در می یابد به غیر از شرایط برزخی کنار آمدن با غم از دست دادن نامزد و مشکلات مربوط به مصرف مشروبات الکلی و بی خانمان بودن مشکلات بزرگ تری نیز دارد. در دورانی که وی در مسیر خانه به سر می برد هیولایی بزرگ شهر سئول در کره شمالی را نابود می کند و در مسیر خود هیچ انسانی را زنده نمی گذارد.
این دو به نحوی با هم در ارتباط هستند اما حدس این ارتباط تنها از طریق تماشای فیلم قابل درک خواهد بود. این فیلم در کنار بازی خوب بازیگرانش کمی با دنیاهای هیولایی که قبلاً دیده اید متفاوت است و انتظار شما از این چنین داستان هایی را تغییر خواهد داد.

12- خام
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم ترسناک فرانسوی «خام» (Raw) که در زبان فرانسه با نام «Grave» شناخته می شود چنان ساده و بی هیجان شروع می شود که شاید شما را به خنده بیاندازد. فیلمی که داستان یک دختر گیاهخوار را در میان همکلاسی های گوشتخوار خود را روایت می کند.
اما جولیا دوکورناو به زودی شما را با صحنه های ترسناک خود سیلی خواهد زد. دختری که تمام عمر خود را گیاهخوار بوده وارد دانشکده ی دامپزشکی می شود و پس از آشنایی با هم اتاقی خود مجبور می شود در جشن خوشامدگویی به تازه واردها شرکت کند.
در ادامه وی علی رغم میلش به خوردن گوشت خام روی می آورد و در نهایت می بیند که اشتهایی سیری ناپذیر و غیرقابل کنترلی به گوشت انسان دارد. همچنان که وی سعی می کند با اشتهای جدید خود مبارزه کند در می یابد که خواهرش نیز به همین مشکل گرفتار شده است. در ادامه وی به انسان خواری روی می آورد و اتفاقاتی برایش رخ می دهد که راز بزرگ او را فاش خواهند ساخت. این فیلم به شدت مورد استقبال منتقدان قرار گرفته و حتی بسیاری از تماشاگران پس از دیدن صحنه هایی از فیلم از ترس بیهوش شده اند. فیلم سراسر خون و خشونت است اما پیام های هوشمندانه ای نیز دارد.

۱۳- میدان مین
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم «میدان مین» (Land of Mine) به کارگردانی مارتین زندولیت بدون شک شما را تحت تاثیر قرار داده و شاید هم به گریه بیندازد. این فیلم که در فستیوال تورنتو و سینماهای دانمارک در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمده و پر سر و صدا شد بر اساس داستان های واقعی ساخته شده و امسال وارد سینماهای ایالات متحده شد. هر چند این فیلم مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت اما این موضوع چیزی از زیبایی فیلم نخواهد کاست.
داستان فیلم در دانمارک سال ۱۹۴۵ و پس از اشغال شدن توسط آلمان و شکست آن در جنگ جهانی دوم را روایت می کند. حمله ی آلمانی ها نه تنها شهرهای این کشور و مردمان آن را عوض کرده است بلکه در طول ساحل نیز میدان های مینی پر از هزاران مین باقیمانده از دوران اشغال بلای جان مردم شده است.
در این میان یک افسر دانمارکی همراه و گروهی از اسیران جنگی آلمانی که بسیاری از آنان نوجوانانی بیگناه هستند باید این میدان های مین را پاکسازی کنند. این وظیفه در درون خود عدالت، اخلاقیات و انتقام را به چالش می کشد. فیلم «میدان مین» ارزش دیدن را دارد و بی دلیل نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی سال ۲۰۱۷ نشده است. اگر این فیلم در فهرست فیلم هایی که می خواهید ببینید قرار ندارد بهتر است در اولین فرصت اسم این فیلم را در صدر آن قرار دهید.

14- رگ یابی تی 2
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

هر کسی که می گوید دنباله ها به اندازه ی فیلم های اول موفق نیستند بهتر است فیلم «رگ یابی تی 2» (T2 Trainspotting) که دنباله ای پس از 21 سال برای فیلمی به نام «رگ یابی» به کارگردانی دنی بویل است را تماشا کنند.
بسیاری از شخصیت های فیلم اول در این فیلم نیز حضور دارند و همچنان درگیر مسئله ی اعتیاد هستند. البته داستان ها و جنبه های جدیدی نیز به فیلم اول اضافه شده است. اگر چه شخصیت های قسمت اول فیلم بالغ تر شده اما داستان همیشگی اعتیاد و معضلات همراه آن شخصیت های اصلی را درگیر خود می کند تا جایی که برخی از آن ها دست به خودکشی می زنند. اگر قسمت اول فیلم را ببینید و سپس قسمت دوم را در می یابید که دنی بویل یک کارگردان خلاق و فوق العاده است.

۱۵- دیگر در این دنیا احساس در خانه بودن نمی کنم
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

اسم فیلم بیشتر به یک آهنگ عاشقانه شبیه است اما فیلم «دیگر در این دنیا احساس در خانه بودن نمی کنم» (I Don't Fell at Home in This World Anymore) در واقع اولین تجربه کارگردانی میکون بلر است و باید با دیدن آن برای هر اتفاقی آماده باشید.
فیلم به شدت تغییر می کند و هر وقت فکر می کنیم داستان، ژانر و لحن و استایل آن را در کرده اید ناگهان در یک پیچ تند شما را وارد قلمرویی جدید و ناشناخته می کند. در این کمدی سیاه بازیگرانی ماننند الیجا وود، ملانی لینسکی، جین لوی و دیوید یو بازی می کنند.
بعد از یک دزدی که از اشتباه صاحبخانه نشأت گرفته است صاحبخانه که یک زن است تصمیم می گیرد با همکاری همسایه اش دزدان را پیدا کند. این نقشه ی ساده ناگهان به آشوب و خشونت کشیده می شود و این دو با گروهی بزرگ و سازمان یافته از خلافکاران مواجه می شوند که در تعقیب آن ها هستند. این فیلم نقدهای خوبی دریافت کرده و نشان می دهد که میکون بلر کارگردان خوش آتیه ای خواهد بود.

16- لاک پشت سرخ
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم نام سرراست و ساده ای دارد اما وقتی فیلم را ببینید متوجه می شوید که فیلمی متفاوت را تماشاگر هستید. شاید باورکردنی نباشد اما این فیلم در مدت 81 دقیقه ای خود حتی یک دیالوگ یک جمله ای هم ندارد و داستان فیلم تنها در قالب تصاویر و حرکت ها بیان می شود.
فیلم «لاک پشت سرخ» (The Red Turtle) به کارگردانی مایکل دودوک دِویت داستان مردی بی نام را روایت می کند که پس از غرق شدن قایقش در یک جزیره ی استوایی متروکه گرفتار شده و در ادامه با یک لاک پشت قرمز غول پیکر روبرو می گردد. این فیلم تخیلی به شکنندگی و درد و رنج های انسان بودن نقبی عمیق می زند.
در نهایت داستان فیلم ما را شگفت زده می کند و هر آن چه که در طول فیلم دیده ایم برایمان معنی دیگری پیدا می کند. فیلم «لاک پشت سرخ» یک تجربه است که منظور خود را به خوبی بیان می کند. این فیلم را نیز از دست ندهید.

۱۷- کالبدشکافی جین دَو
فیلم‌های جذاب سال ۲۰۱۷ که نباید نادیده بگیرید

فیلم « کالبدشکافی جین دَو» (The Autopsy of Jane Doe)که توسط آندری اووردال کارگردانی شده و برایان کاکس و امیل هیرش در آن بازی می کنند داستان پدر و پسری را روایت می کند که علاوه بر نسبت خانوادگی شغل یکسانی نیز دارند.
این دو پزشک قانونی بوده و به کالبدشکافی مقتولین می پردازند. داستان تا همین جا هم کمی ترسناک و غیرمعمول است اما زمانی که جسد شناسایی نشده ی یک زن به آن ها تحویل داده می شود که نشان می دهد به سختی شکنجه شده و زجر کشیده است اوضاع ترسناک تر از قبل می شود. در حالی که این دو کالبدشکافی جسد را انجام می دهند سوالات بسیاری آن ها را تا مرز جنون می برد. این زن کیست؟ چه اتفاقی برای او افتاده است؟ حتی جالب تر این که آیا این زن اصلاً مرده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو به اینا میگی جذاب؟
      برو کینگ آرتور رو ببین
      یا مثلا کونگ 2017

    • صدرا

      من واقعاً نمیدونم با چه منطقی شهر گمشده و غول آسا توی این لیست هستن!!!

    • سجاد

      غول اسا اصلا قشنگ نیست

    • بدون نام

      اکثر فیلم هایی که پیشنهاد شده خیلی مزخرف بود،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج