۵۹۷۲۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

«ماه تابان» به یاد جلیل شهناز منتشر می‌شود

آلبوم «ماه تابان» به آهنگسازی علی خشتی‌نژاد، خوانندگی محمدسعید شاهری و تنظیم محمد وکیلی با قطعه‌ای از جلیل شهناز به یاد این هنرمند فقید منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: آلبوم «ماه تابان» به آهنگسازی علی خشتی‌نژاد، خوانندگی محمدسعید شاهری و تنظیم محمد وکیلی با قطعه‌ای از جلیل شهناز به یاد این هنرمند فقید منتشر می‌شود.

در آلبوم «ماه تابان» که هفته آینده از طریق نشر جوان در بازار موسیقی منتشر می‌شود، تصانیفی بر اساس اشعاری از مولانا ، حسین منزوی و غلام عباس خشتی نژاد در دستگاه همایون، نوا ، و آوازهای بیات اصفهان و بیات ترک به چشم می‌خورد.

علی خشتی‌نژاد آهنگساز این اثر درخصوص شکل گیری آلبوم «ماه تابان» گفت: اولین جرقه‌های این کار در همکاری با موسسه سروش مولانا زده شد به طوری که سه تصنیف بر اساس اشعار مولانا ساختم و به همراه محمدسعید شاهری در مراسم سالروز حضرت مولانا اجرا کردیم به دنبال آن تصانیف دیگر این اثر بر روی اشعاری از حسین منزوی و پدرم ساختم و در نهایت با چندین تکنوازی در قالب یک آلبوم با عنوان«ماه تابان» به خوانندگی آقای شاهری شکل گرفت.

وی ادامه داد: یکی از قطعات این آلبوم بر اساس پیش درآمدی از استاد جلیل شهناز و با تقدیم به ایشان ساخته شده که تصمیم گرفتیم اثرمان را به یاد ایشان در بازار موسیقی منتشر کنیم.

این آهنگساز در خاتمه با اشاره به سازبندی این آلبوم افزود: در این اثر سعی کردیم در کنار توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت سازهای ایرانی به ساختار ارکستر گلها نیز توجه‌ای داشته باشیم به طوری که چهار قطعه از تصانیف «ماه تابان» ساختار ارکستر گلها را دارند و دو تصنیف نیز با نگرش ارکستر سازهای ایرانی و با استفاده از سازبندی شبیه به ارکستر عارف، شیدا دستان ساخته شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      واقعا و حقا مرده آن است که نامش به نکویی نبرند .
      یاد و خاطره ایشان گرامی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج