۵۹۷۶۶۰
۲۸ نظر
۵۰۱۲
۲۸ نظر
۵۰۱۲
پ

کابوس پخش چندباره «مختار» در آستانه محرم

با نزديك شدن به ايام سوگواري محرم، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي انتقاد از دستان خالي رسانه ملي در پخش سريال‌هاي جديد را با نگاهي اعتراضي همراه كردند، آنها مي‌گويند اگر امسال هم تلويزيون بخواهد سريال مختارنامه را پخش كند، مختار با لشكريانش به صداوسيما حمله كند!

روزنامه جوان نوشت: با نزديك شدن به ايام سوگواري محرم، كاربران شبكه‌هاي اجتماعي انتقاد از دستان خالي رسانه ملي در پخش سريال‌هاي جديد را با نگاهي اعتراضي همراه كردند، آنها مي‌گويند اگر امسال هم تلويزيون بخواهد سريال مختارنامه را پخش كند، مختار با لشكريانش به صداوسيما حمله كند!
کابوس پخش چندباره «مختار» در آستانه محرم

اين نگاه اعتراضي است به آنچه در سال‌هاي اخير در تلويزيون شاهد آن بوده‌ايم. به‌رغم اينكه سريال مختار را مي‌توان يكي از بهترين مجموعه‌هاي تاريخي ـ مذهبي توليد شده در صداوسيما دانست، اما پخش‌ مكرر اين سريال در مناسبت‌هاي مذهبي و به‌خصوص ايام محرم و شهادت حضرت سيدالشهدا(ع)، باعث شده تا اين اثر ماندگار نيز دچار فرسودگي شده و جلاي قبلي خود را از دست بدهد.

دهه اول و دوم از ماه محرم در فرهنگ ديني و آييني كشورمان دهه‌هاي عزاداري بر مصائبي است كه بر امام حسين(ع) و اهل بيت (ع) گذشته است. در ۱۰ روز اول اين ماه كه به روز عاشوراي حسيني ختم مي‌شود، هيئات و دسته‌هاي عزاداري به راه مي‌افتند و سراسر كشور رنگ و بوي محرم مي‌گيرد.

در روزهاي باقي‌مانده تا آغاز ماه محرم، كم‌كم مردم به‌طور سنتي خود را آماده برپايي مراسم عزاداري مي‌كنند. چيزي كه ريشه در يك فرهنگ بيش از هزار و ۳۰۰ ساله دارد. با اينكه مردم براساس آموزه‌هاي فرهنگي و خودجوش فرهنگ عاشورا را پاس مي‌دارند و براي غني‌تر شدن مراسم‌هاي عزاداري هزينه مي‌كنند، در مقابل چند سالي است كه نبود آثار نمايشي متناسب با دهه اول ماه محرم، باعث شده تا تلويزيون به انحاي مختلف دست به دامان سريال «مختارنامه»، ساخته داوود ميرباقري شود. مختارنامه هر سال در قالب بازپخش كامل سريال، يا پخش گزيده در قالب ميني‌سريال يا حتي پخش فيلم سينمايي از شبكه‌هاي سراسري تلويزيون مهمان خانه‌هاي مردم مي‌شود.

تلويزيون خواسته يا ناخواسته باز هم مجبور است به تاريخ اسلام رجوع كند و در اين ميان تنها داشته صداوسيما پرداختن به مجموعه مختار است! چيزي كه از نظر بينندگان سيما ناخوشايند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دیگه. خیلی خیلی تکراری. بسته دیگه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه پخش بشه تلوزیونو میشکنم

      • بدون نام

        به نظرم جا داره هنوز پخش بشه و هنوز رنگش نپریده! در دهه شصت و هفتاد یه سریال یا کارتونِ ده دوازده قسمتی رو اینقدر تکرار می کردند که کل سنین کودکی و نوجوانیمون باهاش عجین میشد! طوری که وقتی بعدا می فهمیدیم فلان سریال فقط دوازده قسمت بوده متعجب می شدیم بس که هر سنی رو به یاد میاریم اون سریال هم پخش می شده!!!

    • بی شبکه

      کاربران شبکه های اجتماعی دستشان باز است برای دیدن فیلم و سریال های خارجی حالا دیگر این افراد صاحب نظر شده‌اند که نظر در این مورد هم می دهند چنین سریالهای مذهبی همچون مختار نامه و امام علی هیچ وقت کهنه نمی شود نزدیک به هزار سال تاریخ اسلام را دهان به دهان تعریف کرده اند حالا به بهانه تکراری شدن جلوگیری نکنید خدا ازتان نگذرد که به هر بهانه‌ای به دین و آیین ما حمله می کنید و مانع ترویج فرهنگ اسلامی می
      شوید ما که سنی ازمان گذشته کرامت خود را زیر پا نمی گذاریم که وارد کانال و شبکه های شما بشویم شبکه‌های اجتماعی مال شما خوبان باشد تلویزیون و فیلم و سریال های ایرانی مذهبی هم برای ما شما دل بی جهت برای ما می سوزانید شما دل برای ارباب خارجی تان سوزانید

      پاسخ ها

      • احمد

        خدا از شما نگذرد که با بی اعتنایی به مخاطبان درصدد زدگی آنها و در نتیجه رفتن به سمت شبکه های بیگانه میشوید

      • امیرحسین

        پسر اینو!!!میگه هر کی تو شبکه های اجتماعیه نوکر آمریکاست!!!

      • دریا

        باشه پس کلا خودت و دوستاتون گوشیهاتونو جمع کنید بریزید دور این قدر هم برای دیگران مشکل ایجاد نکنید و نفرت پراکنی نکنید

    • مهدئ

      بخدایکی مختاریکی هم روزواقعه ازبس گذاشتن ازقسمت اول تاآخرش رومیدونیم چیه جان مادرتون پخش نکنید

    • بدون نام

      ۱۰ بار دیگه بذارن من میبینم

    • ali

      کاربر محترم ،بی شبکه، اگر بهترین فیلم دنیا را هم دو یا سه مرتبه ببینید دیگر مثل بار اول جذابیت ندارد. منظور از تکراری بودن فیلم مختار نامه این نیست که با دین مبارزه میشود. بلکه ما میگوییم به جای پخش فیلم تکراری فیلم مذهبی جدید بسازند و پخش کنند . اینطوری مخاطب بیشتری جذب میشود و نه تنها به دین لطمه ای وارد نمیشود بلکه برعکس مردم با دیدن فیلم مذهبی که خوب ساخته شده باشد بهشتر به طرف دینداری جذب میشوند. یک نمونه از این فیلم ها مختارنامه است که باپخش مکرر ان ارزش خود را از دست داده است و باید به فکر فیلم تازه بود.
      بهتر است کمی در دیدگاه خود تجدید نظر فرماییید و منظور نویسنده و مردم را در تکراری بودن فیلم ها بهتر دریابید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهترین سریال دنیا تاج و تخته ولی منم حتی حاظر نیستم چندبار قسمتاشو ببینم و این ربطی به دین نداره.اتفاقا باعث دین زدگی میشه اونم هرسال

      • بدون نام

        شما که صاحب نظر هستی امر بفرما سریال برات بسازند شبکه های تلویزیونی ایران هم زیاد امر کنین که از همان شبکه هم پخش بشه شما که اهل فیلم مذهبی هستی از شبکه تلویزیونی مورد علاقه ات تماشا کن تا بقیه هم تاریخ مذهبشان را مرور کنند

    • احمد

      بی اعتنایی به مخاطب باعث دلزدگی می شود

    • علی

      صد بار دیگه هم پخش کنن ارزش دیدن داره . اما این وسط بعضی ها کاسه داغ تر از آش هستن .

    • بدون نام

      هم این سریال هم سریال یوسفو بذارن من بازم میبینم خیلی خوب بودن دوسشون داشتم

    • بدون نام

      من تاحالا بازپخشش را ندیدم، ولی بعد از خواندن کتاب نامیرا تصمیم داشتم دوباره ببینمش، انشاالله دوباره پخش بشه

    • بدون نام

      سریال قشنگ و خوش ساختیه. چرا پخش دوبارش باید کابوس باشه؟!

    • بدون نام

      واقعا.............

    • بدون نام

      شکر خدا ما که سالهاست صدا و سیما رو نگاه نمی کنیم . از مجریها فقط آقای حیاتی رو هنوز یادمه و میشناسم. از هنرپیشه ها هم همین طور .

    • نرگس

      من سریال مختارو خیری دوس دا, م ولی دیگه شورشو دراوردن

    • بدون نام

      من والا یک قسمت هم ندیدم این سریال رو. تو دنیای ارتباطات فک کنم دست همه بقدری باز هست که هرکس دنبال برنامه مورد علاقه خودش بره. خب خواهر من، برادر من دوست نداری نگاه نکن مثل من که چند ساله هیچ سریال نمیبینم

    • امیرحسین

      به خدا قسم من عاشق این سریالم!همین سریال منو نمازخون کرد.ولی واقعا بسه دیگه.به جای این سریال های چرت که این چند سال اخیر همه رو از تلویزیون رونده سرمایه گذاری کنن روی آقای میرباقری و امثال ایشون که انقدر دستخالی نباشن.

    • هلی

      واااای باورتون میشه من هنوز ندیدمش؟فقط سال پیش اونم بخشهای آخری سریال رو دیدم
      دلم میخواد یک بار کامل هم مختار و هم یوسف پیامبر رو ببینم

    • هلی

      بدون نام ۱۲:۱ به شدددت باهات موافقم
      مردم توروخدا یکم کمتر اعتراض کنید بازم پخشش کنن

    • ارزو

      پخشش کنین بابا خیلی قشنگه اونایی ام که دوست ندارن بزنن شبکه دیگه خب

    • بدون نام

      من منتظر پخش مجدد فیلم مختارنامه هستم

    • یا حسین

      اگر هزار بار دیگه هم پخش بشه بازم نگاهش می کنم

    • پریسان

      خوبه اگه پخش بشه ... اگه بدتون میاد نگاه نکنید...اگه پخش نشه اونایی هم که دوست دارن نمیتونن ببینن..ولی اگه پخش بشه اونایی که بدشون میاد بزنن کانال دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج