جاباما
۵۹۷۹۰۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

بالش‌تان را دست کم نگیرید!

شاید بهتر باشد کمی از هزینه‌های دکوراسیون اتاق خواب‌تان بزنید و در عوض برای تشک و بالش‌ بسیار مرغوب و درجه یکی خرج کنید که فایده‌اش خواب عالی و با کیفیت و در نتیجه تضمین بخش مهمی از سلامتی جسم و روح شماست.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: اگر به این واقعیت فکر کنید که ما بیشتر از یک سوم زندگی‌مان را در خواب سپری می‌کنیم، خنده‌دار و عجیب به نظر می‌رسد که چرا بیشتر درآمدمان را صرف چیزهایی که به خواب بستگی دارند نمی‌کنیم. بیشتر افراد بخش عمده‌ و گزافی از درآمد خود را صرف ابزار تجملاتی بیفایده و اتومیبل و ... می‌کنند اما وقتی پای وسایل مربوط به خواب به میان می‌آید، ناخن خشک می‌شوند و از خرج کردن مضایقه می‌کنند.
شاید بهتر باشد کمی از هزینه‌های دکوراسیون اتاق خواب‌تان بزنید و در عوض برای تشک و بالش‌ بسیار مرغوب و درجه یکی خرج کنید که فایده‌اش خواب عالی و با کیفیت و در نتیجه تضمین بخش مهمی از سلامتی جسم و روح شماست.
بالش‌تان را دست کم نگیرید!
بالش شما چه تاثیری بر خواب با کیفیت‌تان دارد؟

یک بالش، علاوه بر احساس راحتی که به شما می‌دهد، برای حمایت از گردن و ستون فقرات شما بسیار مهم است. یک بالش ناراحت که از وضعیت بدنی‌تان حمایت نمی‌کند می‌تواند وضعیت خوابیده‌ی بدن‌تان را دچار مشکل کرده و باعث بدخوابی و بسیاری از مشکلات دیگر شود.

اگر چند سال است که از یک بالش استفاده می‌کنید، پس به مرور زمان تبدیل به بالشی شده که از سر و گردن‌تان حمایت نمی‌کند و ممکن است وضعیتی که سر و گردن‌تان حین خواب دارد منجر به صدمه و درد شود. این حالت حتی می‌تواند روی تنفس‌تان هم اثر گذاشته و خواب‌تان را واقعا مختل کند.

مدل خوابیدن‌تان، تعیین می‌کند از چه نوع بالشی استفاده کنید

اول باید ببینید چه مدلی می‌خوابید. بعضی‌ها عادت دارند به پهلو بخوابند، بعضی‌ها هم به پشت و بعضی هم روی شکم. البته خیلی‌ها هم دوست دارند گرد شوند و در وضعیت جنینی بخوابند.

اگر به پهلو می‌خوابید: شما نیاز به یک بالش کمی بلندتر و سفت‌تر دارید، چون اگر بین سر و شانه‌تان فاصله‌ی زیادی باشد، موجب گردن‌دردتان خواهد شد.

اگر به پشت می‌خوابید: شما به یک بالش کم ارتفاع‌تر نیاز دارید، چون سرتان نباید خیلی به جلو بیاید. بالش‌هایی که در قسمت یک سوم پایینی‌شان برآمدگی دارند برای حمایت بیشتر از گردن و ستون فقرات، بهترین مدل هستند.

اگر روی شکم می‌خوابید: شما به یک بالش بسیار کم ارتفاع نیاز دارید تا سرتان از وضعیت راست بدن، خیلی دور نشود.

ویژگی‌های یک بالش خوب چیست؟

بالش ِ پَر، بالش کلاسیکی است که می‌تواند تا ۸ سال هم عمر مفید داشته باشد. بالش پَر قو هم خیلی خوب است و ۵ سال عمر مفید دارد. بالشی هم که از مواد مصنوعی پُر شده، بی‌کیفیت‌ترین نوع بالش بوده و تنها ۶ ماه تا نهایتا ۲ سال قابل استفاده است. کارشماسان خواب عقیده دارند خیلی خوب است که اگر بالش‌تان از نوع مصنوعی است، آن را دست کم هر ۱۲ تا ۱۴ ماه عوض کنید. حتی یک بالش پَر خوب هم زودتر از موعد شروع به تغییر شکل دادن کرد و راحتی‌اش کم شد، باید عوضش کنید.

برای اینکه قابل استفاده بودن بالش‌تان را تست کنید می‌توانید آن را روی یک سطح سفت بگذارید و آن را تا کرده و فشار دهید تا هوای داخل آن خارج شود. اگر بالش بعد از رها کردن، به حالت اولش برگشت پس یعنی هنوز قابل استفاده بوده و می‌تواند از سر و گردن‌تان حمایت کند. اما یک بالش غیر قابل استفاده، همانطور تا شده خواهد ماند.

موقع خواب، به چند بالش نیاز دارید؟

بسته به مدل خوابیدن‌تان باید شرایط یک خواب با کیفیت را فراهم کنید. استفاده از دو بالش زیر سر می‌تواند سرتان را در وضعیتی ناتراز قرار داده و منجر به درد و آسیب گردن و ستون فقرات شود. اگر سرتان در وضعیت بدی قرار بگیرد، می‌تواند تنفس‌تان را با مشکل روبرو کرده و حتی باعث سردرد در روز بعد شود.
اما استفاده از بالش دوم برای بین پاها و کاهش فشار بر پایین کمر، ایده‌ی خوبی است. بالش، تنها یکی از چیزهایی است که اغلب افراد از اهمیت آن غافل می‌شوند. البته امروزه بیشتر افراد نسبت به اهمیت تشک و بالش خوب آگاه هستند اما برای اینکه این آگاهی، تبدیل به یک عادت مفید در سبک زندگی سالم شود، هنوز به آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های بیشتری نیاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دراكولا تا به تا

      من بدون بالش ميخوابم! كسي مثل من هست؟!

    • صدرا

      منم بدون بالش میخوابم خدادادیه دراکولا جان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج