۵۹۸۷۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

مصطفی کیایی فیلمنامه نویس «خروس»:

این بهترین نقش در کارنامه جواد رضویان است

این شب ها مجموعه «خروس» به عنوان یکی از تولیدات ماه رمضان از شبکه دوم سیما در حال پخش است و مجموعه ای است که هنوز آنطور که باید و شاید مخاطبان خودش را پیدا نکرده. البته مصطفی کیایی؛ فیلمنامه نویس آن معتقداست باید کمی صبر کرد تا «خروس» روی غلتک بیفتد.

این بهترین نقش در کارنامه جواد رضویان است

روزنامه تماشا: این شب ها مجموعه «خروس» به عنوان یکی از تولیدات ماه رمضان از شبکه دوم سیما در حال پخش است و مجموعه ای است که هنوز آنطور که باید و شاید مخاطبان خودش را پیدا نکرده. البته مصطفی کیایی؛ فیلمنامه نویس آن معتقداست باید کمی صبر کرد تا «خروس» روی غلتک بیفتد.

او در گپ کوتاهی که با «تماشا» داشت می گوید: «من این چند روز خیلی درگیر بودم و سریال را نتوانستم آنطور که باید و شاید دنبال کنم ولی خب دوستان نمی دانم از روی تعارف یا هر چیز دیگر می گویند که مجموعه خوب از آب درآمده و آن را دنبال می کنند.»

کیایی معتقد است که بعد از «خروس» فیلمنامه «مادرانه» از دیگر مجموعه ها یک سر و گردن بالاتر است و درباره زمان پخش سریالشان می گوید: «ما از ابتدا داشتیم این سریال را برای عید می ساختیم اما پخش نوروز به ما نرسید و قرار شد ماه رمضان روی آنتن برود. من با ساعت پخش کار خیلی مشکل دارم و به نظرم اصلا تایم مناسبی به «خروس» ندادند.»

این بهترین نقش در کارنامه جواد رضویان است

آنطور که به نظر می رسد «خروس» سریالی طنز است اما کیایی این موضوع را رد می کند و می گوید: «نه این یک مجموعه ای است که بر اساس قصه جلو می رود و قرار نبوده که صرفا طنز باشد اما موقعیت ها روی طنز سوار است. ما می خواستیم فضا، فضای شیرینی باشد. اگر دقت کنید بازیگرانی که کمدین های شناخته شده این سریال هستند اما طنازی آنچناننی ندارند و کاملا با قصه همراه می شوند.»

جواد رضویان در این مجموعه نقش متفاوتی دارد و برخلاف کارهای دیگرش این بار جدی جلویدوربین ظاهر شده. از کیایی می پرسیم که آیا رضویان را کنترل کردید که می گوید: «جواد دوست داشت که گاهی از توانایی های طنازی اش استفاده کند اما من و سعید (آقاخانی؛ کارگردان) می خواستیم که این اتفاق نیفتد. او این نقش را قبول کرد چون با همه نقش هایی که تا به حال بازی کرده متفاوت است.»

فیلمنامه نویس «خروس» در واکنش به این سوال که بهتر نبود جذابیت های کاریکاتورگونه رضویان در کار حفظ می شد تا مخاطب را پس نزند به «تماشا» می خندد و می گوید: «به خدا قسم ما با شما منتقد و روزنامه نگارها ماندیم که چه کار کنیم؟ اگر یک بازیگری خودش را تکرار کند می گویید چرا تکرار کرده و اگر نکند می گویید مردم این وجهه اش را دوست ندارند. خب ممکن است خیلی از مردم به خاطر دندان هایش و همان جذابیت های کاریکاتورگونه دوست داشته باشنداما ما که نمی خواهیم همان کارهای تکراری را بکنیم. به خاطر همین من فکر می کنم این بهترین نقش کارنامه جواد رضویان است.»

یوسف تیموری هم در این سریال و در اغلب سکانس ها در عروسک «خروس» است. کیایی درباره سختی های این نقش برای تیموری می گوید: «این نقش به نظرم خیلی خاص بود و خود تیموری از اینکه در عروسک باشد به شدت استقبال کرد. جالب است اشاره کنم که حتی زمان هایی که می شد شخص دیگری در عروسک باشد یوسف مخالفت می کرد و می گفت حتما خودم باید در عروسک باشم. از قسمت ۸ و ۹ به بعد تاتزه داستان وارد بعدهای جدیدی می شود؛ منتظر بمانید.»

کیایی درباره انتخاب بازیگران هم می گوید: «قطعا این بازیگران اولویت های کارگردان هستند و من اگر بودم بازیگران دیگری انتخاب می کردم از طیف بازیگران جدی نه طنز.»

مصطفی کیایی که در سینما تجربه ساخت فیلم هایی مثل «بعد ازظهر سگی سگی» و «ضدگلوله» را دارد درباره تجربه بعدی سینمایی اش خبر می دهد: «در حال حاضر در پیش تولید «خط ویژه» هستم و مشغول انتخاب بازیگران که هفته دیگر قطعی می شوندو «خط ویژه» یک تریلر شهری است وبرای جشنواره فجر آن را آماده می کنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج