۵۹۹۱۷۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برگزیدگان انجمن منتقدان تئاتر معرفی شدند

شانزدهمین جشن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر با تقدیر از برگزیدگان این دوره به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: امروز شانزدهمین جشن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر امروز پنج شنبه ۲۳شهریور سال ۹۶ در تالار زنده یاد عباس کیارستمی موزه آبگینه با حضور مرضیه برومند، احترام برومند، سعید پور صمیمی، اکبر زنجانپور، مهدی فخیم زاده، لیلی رشیدی، رخشان بنی اعتماد، بابک برزویه، فرزاد حسنی علی اکبر فرهنگی، نعیمه اشراقی، علیرضا تابش، همایون زاده، شنگله و ... برگزار شد.

فرزاد حسنی که اجرای مراسم را برعهده داشت، در ابتدا گفت: جشن امسال به همت اصغر همت، علیرضا تابش، امین روشن رییس دبیر خانه دفتر اجتماعی و... برگزار شد و اگر آنها نبودند این مراسم برگزار نمی شد.

سپس کلیپی از محمدرضا رستمی، روزنامه نگار ماهر و توانا کشور نمایش داده شد و علیرضا تابش، مدیر بنیاد فارابی با حضور بر صحنه، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر نشان عبدالحسین نوشین به الهه خسروی یگانه همسر مرحوم محمدرضا رستمی اهدا شد.

همسر مرحوم محمدرضا رستمی گفت: تئاتر دغدغه اصلی همسر من بود. همسر من دنبال کسب ثروت و مقام از راه قلم نبود. در این یکسالی که همسرم درگذشت من کارهای زیادی را قرار بود انجام بدهم و نمی دانم چرا انجام کارهایی که قرار است به زیرساخت های فرهنگی مملکتی کمک کند، انجام نمی شود؟! من امیدوارم همه بتوانیم میراث داران خوبی برای محمدرضا رستمی باشیم.

فرزاد حسنی افزود: این مسابقه تنها مسابقه مستقل مطبوعاتی خانه تئاتر است.

فرید قاسمی روح الله جعفری و بابک برزویه بعنوان داوران بر صحنه رفتند، در بخش گزارش به علت ضعف مشهود برگزیده ای معرفی نمی کند.

در بخش مقاله، رتبه اول به سبکرا شهابی باقر از فصلنامه هنرهای نمایش و موسیقی.
در بخش یادداشت، صبا حیدرخانی از خبرگذاری ایلنا رتبه اول را گرفت.
در بخش گفتگو، عباس غفاری از خبرگزاری هنرآنلاین رتبه اول را کسب کرد.
در بخش نقد، برگزیده ای نبود.

عباس غفاری بعد از دریافت جایزه گفت: من دو سال بیکار بودم تا بعد از مدتی دوستانم از هنرآنلاین به سراغم آمدند و از من خواستند که آن ها را در این راه کمک کنم و من از آن ها هم قدردانی می کنم. این روزها تئاتر حال خوشی ندارد، دلایل زیادی هم دارد و چندسالی هم هست که دولت کمک هایش را از تئاتر قطع کرده است. حتی وزیر فرهنگ و ارشاد هم هیچ اسمی از تئاتر در برنامه هایش نیاورد حتی در مراسم تودیع و معارفه هم وزیر رغبتی به این هنر نشان نداد.

وی ادامه داد: دولت باید راه نفس تئاتر را باز کند. باید یک فکر اساسی برای تئاتر کرد. این حرف ها باید به گوش رییس جمهور برسد هیچ کمکی به تئاتر در دوره ریاست جمهوری دولت آقای روحانی نرسید. اگر دولت کمک نمی کند پس سازمان نظارت و ارزشیابی را بردارد تا ما بدانیم که تئاتر رها شده است. آقای روحانی هم می داند که بسیاری از رای هایی که گرفت از هنرمندان بود امیدوارم که یک کمکی به فرهنگ این کشور بکند.

سپس از محمدرسول صادقی، مسئول این جشن گفت: امشب شب تولد فرزاد حسنی و بابک برزویه و محمد چرمشیر است من تولدشان را تبریک می گویم. سپس هم یک جشن تولد کوتاهی برای این عزیزان در تالار زنده یاد عباس کیارستمی گرفته شد.

نشان مسئولیت اجتماعی به نازنین سهامی زاده برای نمایش مانوس و امین میری برای نمایش شلتر داده شد.

از علی اکبر فرهنگی، مرد عرصه فرهنگ، توسط مرضیه برومند تجلیل بعمل آمد و نشان عبدالحسین نوشین و هدایایی دیگر به او اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش به کتاب کارنامه تلخکان شیوا مسعودی داده شد.

جایزه دیگر بخش پژوهش به روح الله جعفری برای کتاب گروه ملی اهدا شد.

روح الله جعفری بعد از دریافت جایزه گفت:من به جناب رییس جمهور یادآور شدم که اگر برای کشور ایران کاری می خواهید انجام بدهید باید به فکر فرهنگ و هنر باشید ولی انگار هیچ گوش شنوا و چشم بینایی وجود ندارد. من باز هم تاکید می کنم اگر می خواهید قفل های موجود این جامعه را باز کنید باید به فکر آبادانی فرهنگ و عنر باشید وگرنه کارهایی که انجام می دهید، آب در هاونگ کوبیدن است.

عنوان روزنامه نگار برتر و نشان عبدالحسین نوشین برای انتشار سالنامه تئاتر و سردبیری سایت ایران تئاتر، به علی اکبر عبدالعلی زاده داده شد.

الهام پاوه نژاد، یادداشت کوچکی برای علیرضا کوشک جلالی خواند و برای او آرزوی سلامتی و بازگشت به ایران کرد.

دومین جایزه ویژه به حسین محب اهری اهدا شد و از اسماعیل شنگله، توسط احترام برومند و لیلی رشیدی تجلیل شد.

اسماعیل شنگله گفت: در حرفه تئاتر سالن نیاز است ما سالن داریم ولی خلاقیتی در آن نیست. از طرفی دانشگاه ها که باز شد ما سالانه هزاران تا فارغ التحصیل تئاتر داریم که همه در تهران هستند و این باعث می شود که همه برای هم بزنند. مقصر همش دولت نیست ما هستیم که تنها در اینجا پابند شده ایم. بازیگری که بر سر صحنه می رود و ۵۰ درصد وجودش را جای دیگر گرو می گذارد تا بر صحنه برود، این دیگر کار نیست. من کار را بوسیدم گذاشتم کنار چراکه؛ از ماست که بر ماست!

رتبه سوم نمایش برتر به نمایش «صور اسرافیل» به کارگردانی عامر مسافر آستانه، دو نمایش مشترک که رتبه دوم را کسب کرد به نمایش «به نام تمام مادران» محمدرضا رحمانیان و نمایش «گوشس منفی» محمد رضایی راد و رتبه اول به نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» اثر همایون غنی زاده رسید.

جایزه برنامه برتر رادیو یی تئاتر به اثر «پرده آخر» به فرهاد دهنوی رسید و جایزه برتر برنامه تلویزیونی تئاتر به امیر قمیشی برای برنامه «چشم شب روشن» رسید.

در پایان از قشنگ کامکار خواسته شد تا از گروه برتر تئاتر سال ۹۵ به نام گروه «گاراژ تئاتر» به سرپرستی علی مسعودی تجلیل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج