جاباما
۶۰۰۳۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گفت‌وگو با نویسنده فیلمنامه

در مورد سریال «چهره به چهره»

نویسنده «چهره به چهره» با اشاره به فیلمنامه این سریال که درباره عمل زیبایی در دست نگارش است، گفت: به دلیل موضوع و قصه‌ای که در این سریال داریم، انتخاب بازیگر کمی سخت است، زیرا به چهره‌هایی با ویژگی‌های مشخص نیاز است.

خبرگزاری ایسنا: نویسنده «چهره به چهره» با اشاره به فیلمنامه این سریال که درباره عمل زیبایی در دست نگارش است، گفت: به دلیل موضوع و قصه‌ای که در این سریال داریم، انتخاب بازیگر کمی سخت است، زیرا به چهره‌هایی با ویژگی‌های مشخص نیاز است.

سعید فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ایده مجموعه تلویزیونی «چهره به چهره» که در دست نگارش است، بیان کرد: عمل‌های زیبایی، یکی از چالش‌های مطرح در میان اقشاری از جامعه است که جای بحث و بررسی ویژه دارد. در این مساله یک طرف، بیشتر جوانان هستند و طرف دیگر افرادی که دید سنتی‌تری به این مساله دارند. از دید موافقان، زیبایی امری مهم و تاثیرگذار در رضایتمندی از زندگی است. همچنین عمل زیبایی برای افزایش اعتماد به نفس شخص و به وجود آوردن احساس خوشایندتر در روابط، به خصوص روابط زناشویی، بهره بردن از تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌هایی که دنیای مدرن در اختیار انسان‌ها گذاشته، هیچ اشکالی ندارد.

او ادامه داد: اما از دید عده‌ای نیز این اعمال، دخالت در خلقت انسان و راهی غلط برای رسیدن به رضایت و آرامش به حساب می‌آید زیرا هدف را در صورت و ظاهر گذرا جستجو می‌کنند و نه در جای واقعی‌اش یعنی سیرت و اخلاق درونی انسان‌ها. ما در جهان جزو رتبه‌های اول در تعداد و کیفیت عمل‌های زیبایی هستیم و این خود نشانگر عینی، به‌روز و گسترده بودن مساله است که به روشنی ضرورت پرداخت به این موضوع را آشکار می‌کند.

نویسنده سریال «پریا» با اشاره به بُعد آگاهی‌رسانی قصه سریال «چهره به چهره» گفت: این سریال می‌تواند آگاهی‌رسانی کند و حداقل ابعاد متفاوت و گاه متناقض موضوع عمل زیبایی را به نمایش بگذارد. همچنین برای تحلیل عینی و موشکافانه بستری ایجاد می‌کند که شاید بتواند به روشن‌تر کردن زوایای بحث کمک کند. از طریق این سریال جامعه با اطلاعات و دانش بهتری نسبت به تصمیم‌گیری برای انجام یا اجتناب از عمل‌های زیبایی اقدام خواهد کرد، احتمالا موضوع برای مسوولان مربوطه مهم تر جلوه خواهد کرد تا رویکردی روشن و موثرتر در قبال آگاهی‌بخشی به جامعه پیش بگیرند.

او درباره تحقیقاتی که پیرامون این سریال صورت گرفته است، گفت: تحقیقات این سریال در طول زمان به صورت کتابخانه‌ای و میدانی انجام شد. من ابتدا اطلاعات اولیه پیرامون مسائل تخصصی موضوع را از طریق مقالات، کتب علمی (پزشکی، جامعه شناسی و روانشناسی) و مشاوره با متخصصان جمع‌آوری کردم. سپس شروع به گفتگو و مصاحبه‌های خودمانی و صمیمی با افرادی کردم که از راه‌های مختلف با عمل‌های زیبایی سر و کار داشته‌اند.

فرهادی با بیان اینکه چه عواملی در شکل دادن قصه تاثیرگذار بودند، گفت: صحبت کردن با افرادی که عمل زیبایی انجام داده بودند باعث شد قصه چهره به چهره راه خود را پیدا کند. من با این افراد درباره انگیزه عملشان و اینکه چه شرایط روحی روانی و نیازهایی باعث شد به سمت عمل بروند صحبت کردم و اینکه بعد از عمل چه حسی دارند؟ آیا رضایت دارند؟ تاثیرات مثبت و منفی این عمل در زندگی خصوصی و اجتماعی شان چه بوده؟
جالب اینکه رویکرد افراد با توجه به نتیجه‌ای که این عمل‌ها در زندگی شخصی شان گذاشته بود، متفاوت و حتی بیشتر متضاد است.

نویسنده سریال «چهره به چهره» ادامه داد: دسته اول کسانی بودند که عمل زیبایی را با تمام مشکلاتش پشت سر گذاشته و حالا به رضایتی نسبی رسیده بودند. آن‌ها حتی اگر این عمل به نظر غیرضروری بیاید، باز نگاه مثبتی به آن دارند. در سوی دیگر قضیه افرادی هستند که عمل‌شان موفقیت آمیز نبوده و حتی زیبایی خود را از دست داده‌اند، یا تاثیر عمل در زندگی اجتماعی‌شان مخرب بوده است. من در دادگاه خانواده و دفتر یکی از دوستان وکیلم با چند زن و شوهر در شرف طلاق، صحبتی داشتم که به تاثیر به شدت عمیق تبعات عمل‌های زیبایی روی زندگی‌ زناشویی پی بردم. این‌ افراد عموما نگاهی منفی به موضوع پیدا کرده‌اند.

این نویسنده با بیان اینکه قصد دارم بیشتر دلیل اینکه چرا یک فرد تصمیم می‌گیرد عمل زیبایی انجام دهد را بدون هیچ قضاوتی بررسی کنم، گفت: بنابراین تصمیم گرفتم با نگاهی بدون پیش فرض و بی طرفانه به سراغ مسئله بروم و در پی تمجید یا تقبیح صرف عمل‌های زیبایی نباشم. به هرحال این یک دستاورد بزرگ پزشکی است و نباید نگاه منفی به آن را ترویج داد بلکه باید در مورد شرایط ضرورت آن، علل نیاز آن برای هر شخص و تبعات احتمالی این عمل همچون عوارض هر دارو یا جراحی دیگری آگاهی رسانی کرد. امیدوارم در این مسیر حداقل برای مخاطب روشن شود که نباید از این عمل‌ها انتظار ترمیم افسردگی، ناامیدی، عدم اعتماد به نفس و دیگر مشکلات ریشه دار روحی روانی را داشته باشند.

او درباره نگارش این مجموعه تلویزیو نی بیان کرد: ۹ قسمت از مجموعه «چهره به چهره» را نوشته‌ام اما یک وقفه کوچک به وجود آوردم تا کمی بیشتر روی قصه تأمل کنم و اگر لازم بود تغییراتی جزئی انجام دهم.

این نویسنده با اشاره به انتخاب بازیگران و طرح سریال «چهره به چهره » اظهار کرد: به دلیل موضوع و قصه‌ای که در این سریال داریم، انتخاب بازیگر کمی سخت است زیرا به چهره‌هایی با ویژگی‌های مشخص نیاز است.

سعید فرهادی با اشاره به تحولات مدیریتی و پذیرفته شدن طرح «چهره به چهره» گفت: این طرح را حدود سه سال پیش به سازمان صداوسیما ارائه کردم که به دلیل حساسیت موضوع و البته تغییر و تحول مدیریتی، پذیرفته شدن آن کمی با تاخیر مواجه شد تا زمانی که بالاخره آقای الماسی، مدیر فیلم و سریال شبکه «پنج» اهمیت و اولویت پرداختن به این موضوع را پیگیر شدند و کار به جریان افتاد. به نظرم موضوع در ساختاری کاملا دراماتیک و جذاب طرح می‌شود و توان آن را دارد که مخاطبان به خصوص خانم‌ها را با خود درگیر و همراه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج