۶۰۰۵۷۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

زنان کجای دنیای استارت آپی قرار دارند؟

در سال های اخیر دنیای تکنولوژی به شدت متنوع بوده و به سمت پیشرفت رفته است اما یک نکته در این میان همیشه خیلی مهم بوده است: سن. هفته گذشته گاردین در گزارشی از حضور زنان در دنیای استارت آپی نوشت.

هفته نامه صدا: در سال های اخیر دنیای تکنولوژی به شدت متنوع بوده و به سمت پیشرفت رفته است اما یک نکته در این میان همیشه خیلی مهم بوده است: سن. هفته گذشته گاردین در گزارشی از حضور زنان در دنیای استارت آپی نوشت. در این گزارش نوشته است: در حالی که متوسط سن برای بریتانیایی ها ۴۰ سال است، میانگین سنی کارمندان فیس بوک، ۲۹ سال و در آمازون ۳۰ سال است. به این ترتیب با این ترکیب های سنی، احتمال حضور زنان مسن در این فضا کمتر می شود. گاردین در تهیه این گزارش با چند زن بالای ۴۰ سال که در شرکت های استارت آپی فناوری فعالیت می کنند، صحبت کرده است.

کارن کینگز، ۵۴ ساله، مدیر ارشد مشتریان شرکت Dell

دو چالش اصلی که زنان مسن با آن روبرو هستند، کمبود الگو و عدم اعتماد به نفس است. این ماجرا قطعا برای من به عنوان یک زن در هیات مدیره ای که اکثر آنها مرد هستند چالش برانگیز است. البته من در شرکت «دل» خوش شانس بوده ام چرا که همیشه از من خواسته می شود چشم انداز خود را نسبت به کار اعلام کنم. کلید موفقیت شما در حرفه تان، رشد و شناخت اطرافیان تان است.
زنان کجای دنیای استارت آپی قرار دارند؟

پیک ویلسون، ۴۱ ساله، سرمایه گذار و بنیانگذار برنامه طلاق دوستانه

آن اوایل که من کسب و کارم را شروع کردم با مشکلاتی همراه بودم. تنها ۷ درصد از شرکت های سرمایه گذاری شریک زن دارند. به نظر من، شرکت های شتاب دهنده افراد مسن به خصوص زنان با خانواده را گزینه مناسب نمی دانند اما در واقع هر کسی نمی تواند زندگی خود را رها کند، به سانفرانسیسکو برود و روزی ۱۶ ساعت کار کند.

تانیا کوردی، ۵۰ ساله، مشاور دیجیتال و افسر ارشد دیجیتال گاردین

فناوری به وضوح یک صفت بسیار جوان است. بسیاری از شرکت ها حتی به سن کارمندان خود افتخار می کنند که این ماجرا کمی نگران کننده است اما اگر شرکتی به دلیل سنم با من همکاری نکند، من هم تمایلی ندارم در آن شرکت کار کنم. مهم این است که مهارت های خود را ارتقا دهیم و روی روند صنعت بدون توجه به سن تمرکز کنید.

دکتر سو بلاک، ۵۵ ساله، بنیانگذار شرکت techmums و استاد افتخاری دانشگاه کالج لندن
زنان کجای دنیای استارت آپی قرار دارند؟

من به شخصه مشکلی در فعالیت با استارت آپ ها نداشته ام اما برخی از داستان های نحوه برخورد با زنان در صنعت فناوری را دیده ام. کلید رشد و پیشرفت شما در سنین بالا و یا هر سنی، پیدا کردن شبکه هایی از افراد همفکر است که بتوانند شما را حمایت کنند. زمانی که در دهه 1990 من وارد این صنعت شدم، با زنان دیگر در محل کار یا کنفرانس ها جلسه ای نداشتم، بنابراین BCSWomen را راه اندازی کردم؛ اولین شبکه آنلاین برای زنان در فناوری. در این شبکه ما می توانیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم.

زنان ایرانی و فعالیت در استارت آپ ها

استارت آپ ها در تمام دنیا رشد کرده و اقتصاد و کسب و کار جدیدی را پایه گذاری کرده اند. دنیای استارت آپ ها آنقدر جذاب است که هر کشوری رویای ایجاد دره سلیلکون را در ذهنش بازسازی می کند.
حتی در ایران هم استارت آپ ها یکی پس از دیگری سر بر می آورند و کسب و کارهای سنتی را با چالش مواجه می کنند اما گویا زنان در این اقتصاد نقش زیادی ایفا نمی کنند. در ایران نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می دهند. البته که در ایران نرخ مشارکت اقتصادی زنان در بهار 1396 تنها 16.4 درصد است؛ اما استارت آپ ها می توانند فضای خوبی پیش روی نیمی از جمعیت کشور قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج