۶۰۰۵۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توضیحات اژه‌ ای درباره پرونده قتل یک کودک

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره پرونده قتل یک کودک، بنیتا، پرونده کیارستمی، دکل نفتی و پزشک تبریزی و..... توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره پرونده قتل یک کودک، بنیتا، پرونده کیارستمی، دکل نفتی و پزشک تبریزی و..... توضیحاتی ارائه کرد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در صد و هجدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به ضرورت ورود قوه قضائیه به موضوع حقوق عامه گفت: قوه قضائیه به طور ویژه از سال قبل موارد مربوط به حقوق عامه را احصا کرده و با اولویت بندی به آن می پردازد.

محسنی اژه ای به موضوع تلفات جاده ای اشاره و تصریح کرد: تلفات جاده ای در همه جا وجود دارد اما در کشور ما تلفات زیادی دارد که می توان با کنترل فنی و با متعهد کردن شرکت های حمل و نقل در جهت استخدام رانندگان بیشتر و امورات ، تلفات جاده ای را کاهش داد.

وی در ادامه به شرکت های تعاونی اعتبار اشاره و تصریح کرد: ثامن الحجج و مسائل مربوط به آن بخشی از موسسات و تعاونی هاست که دولت باید بیش از این به آنها ورود کند. در این میان صدا و سیما باید توجه بیشتری نسبت به موضوع تبلیغات این موسسات کند. مردم وقتی می بینند صدا و سیما تبلیغ می کند، اعتماد بیشتری می کنند. این موضوع نیز در کنار مسائل تصادفات و سایر حقوق عامه در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص جرائم مرتبط با فضای مجازی گفت: در سال ۹۶ آمار قتل های فجیع و آزارهای خانوادگی نسبت به سال قبل بیشتر شده است و طبق پژوهش های جامعه شناسان این مسائل بی ربط به فضای مجازی نیست.

وی افزود: برخی از این جرایم به استعمال مواد مخدر مربوط است.

افزایش قتل های فجیع در سال ۹۶

محسنی اژه ای در خصوص عملکرد قوه قضائیه در رابطه با زمین خواری و کوه خواری گفت: ۱۸هزار و ۲۴۷هکتار زمین در شش ماه امسال در ۲۰ استان رفع تصرف شده و ۶هزار مورد هم قلع و قمع داشتیم که از این تعداد ۲هزار و ۹۶۱هکتار مربوط به استان تهران بوده است.

محسنی اژه ای در خصوص بازداشت تعدادی از فرهنگیان از جمله بهشتی و اینکه آیا این بازداشت ها صنفی بوده است؟ گفت: به عنوان مثال باید گفت هیچ فردی به عنوان اینکه بهایی است بازداشت نمی شود و تفاوتی نمی کند که فردی دارای چه مذهب، عقیده و حرفه خاص باشد و صرف این مسائل بازداشت ندارد. هر کسی مرتکب جرم شود تحت تعقیب قرار می گیرد. فردی که اسم بردید به ۵سال حبس محکوم شده و حکم وی قطعی شده و جرم وی نیز امنیتی است.

صدور حکم قصاص برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا

محسنی اژه ای در خصوص حکم پرونده بنیتا گفت: صادر شده اما ابلاغ نشده است. متهم ردیف اول چند اتهام داشته که به خاطر قتل عمد برای وی حکم قصاص صادر شده است. شنیده ام تبعید هم در این حکم است.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه هفته اول مهر ۹۰، خاوری گریخت و به کشور بازنگشت در آستانه ششمین سال فرار وی شنیده است قرار است وی غیابا محاکمه شود، این پرونده در چه مرحله ای است؟ گفت: هرتلاشی که باید می کردیم برای بازگرداندن انجام دادیم اما نشد و برای اواخر برج هفت و اوایل برج هشت زمان دادگاه تعیین شده است. از همین جا می گوییم بهتر است خاوری بازگردد و گرنه غیابی محاکمه می شود.

کیفرخواست برای پرونده کیارستمی صادر شده است

وی در خصوص پرونده فوت کیارستمی گفت: کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

محسنی اژه ای در خصوص متهم ردیف دوم پرونده بنیتا گفت: قتل عمد برای متهم ردیف دوم محرز نشد و این فرد از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

۹ نفر از مدیران دولت دوازدهم لیست اموال ارائه کردند

اژه ای در خصوص اعلام دارایی مسئولان دولت قبل گفت: شش نفر از ۱۲ نفر گزارش خود را ارائه دادند. از کسانی هم که در دولت دوازدهم هستند، ۹ نفر لیست دارند که دو نفر از جمله آقای کلانتری لیست اموال خود را ارائه دادند.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که چندی پیش وزیر اطلاعات سابق از اعلام تذکر به مرتبطان با آمدنیوز خبر داد، آیا دادستان هم در این خصوص تذکری داده است؟ گفت: گاهی محرز است که یک فرد اخباری را برای کانالهای این چنینی ارسال می کند، تذکر به این فرد مشکلی ندارد. در رابطه با ورود دادستان هم باید بگویم بی خبرم.

محسنی اژه ای در خصوص اعلام وکیل پرونده آزار جنسی یک فرزند از سوی پدرش که دادگاه پدر را تبرئه کرده است، این پرونده چگونه است؟ گفت: از دادستان کرج سوال کردم، اعلام کرد فردی که این مطالب کذب را می گوید، تحت تعقیب قرار می گیرد البته این فرد وکیل هیچ کدام از طرفین نیست و در این پرونده نه بحث آزار جنسی مطرح بوده و نه بازداشت.

پرونده دکل نفتی هنوز تعیین وقت نشده است

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده دکل نفتی گفت: این پرونده به دادگاه رفته است اما هنوز تعیین وقت نشده است و قضات و وکلا مشغول مطالعه پرونده هستند.

افراد نجومی بگیر از سوی سازمان بازرسی معرفی شده اند

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی گفت: نه از سوی دولت و نه دیوان محاسبات هیچ فردی به عنوان نجومی بگیر به دولت معرفی نشد. از سوی سازمان بازرسی افرادی معرفی شدند که پرونده آنها به نوبت در حال رسیدگی است.

وی افزود: من یک سوال داشتم که هیچ کس جواب نداد. اینکه شرکت ها و بیمه هایی که پاداش پایان سال گرفتند آیا همگی سود ده بودند؟ که اینطور نبوده است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که شنیده شده است که قاضی دوم پرونده بابک زنجانی منفک شده بود، این صحیح است؟ گفت: نه درست نیست. روزهای پایانی پرونده بابک زنجانی است و نه سراج و نه صلواتی کنار گذاشته نشدند.

وی در خصوص ابزارهای قانونی محاکمه خاوری گفت: اگر خاوری محکوم به مسائل مالی باشد این قابل اجرا است اما اگر محکوم به حبس باشد، فعلا کاری از دستمان برنمیاد.

محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی گفت: کیفرخواست صادر و اواخر ماه آینده محاکمه این فرد صورت می گیرد.
سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را درباره پرونده قتل یک کودک ارائه داد
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: مساله دیگر که در دستور کار است و مربوط به امنیت و آرامش جامعه می شود، آثار زیان‌بار فضای مجازی است. در سال ۹۶ آمار قتل‌های فجیع نسبت به سال ۹۵ بیشتر شده است. ممکن است علل مختلفی داشته باشد اما بر اساس کار کارشناسی که شده حتما یکی از آثار سوء فضای مجازی، این جنایت هایی است که رخ می دهد، البته عوامل دیگری مثل استعمال مواد روانگردان و ... وجود دارد. به عنوان مثال قتل اخیر در اتوبان تهران - قم که فردی را هم در این خصوص دستگیر کردند و اعتراف هم کرده است. البته صبح که پرسیدم انگیزه هنوز مشخص نیست. کودک تعداد کثیری چاقو خورده و بیش از ۴۰ ضربه چاقو خورده است. این موضوع در دستور کار دادستان کل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و ... است.
جرم آقایی و فخشامی امنیتی است

وی در خصوص علت بازداشت ساسان آقایی و یغما فخشامی از روزنامه نگاران گفت: جرم این افراد امنیتی است و پرونده هنوز به دادگاه نرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج