جاباما
۶۰۰۸۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اشپیگل گزارش داد

وضعیت فاجعه بار مسلمانان روهینگیا در بنگلادش

یک نشریه آلمانی از وضعیت بد و فاجعه بار اقلیت مسلمان روهینگیا که به دلیل خشونت‌های دولت میانمار به بنگلادش پناهنده شده‌اند خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: هفته نامه اشپیگل در مطلبی به وضعیت بد و فاجعه بار پناهندگان مسلمان روهینگیا در اردوگاه پناهندگان بنگلادش پرداخته و نوشت: صدها هزار روهینگیایی در اردوگاه های پناهندگان بنگلادش تحت شرایط فاجعه باری به سر می برند.

اشپیگل در ادامه نوشت: بیش از ۴۰۰ هزار روهینگیایی در هفته های گذشته از میانمار و از طریق مرزها به بنگلادش فرار کرده اند. به گفته یک سخنگوی پلیس بنگلادش البته آن ها اجازه ندارند در این کشور آزادانه تردد کنند. این پناهندگان و اقلیت مسلمان در میانمار باید در اردوگاه های تعیین شده توسط دولت بنگلادش بمانند تا به کشور خود بازگردانده شوند.

به گفته یک سخنگوی پلیس بنگلادش، این پناهندگان نمی توانند از طریق مسیرهای جاده ای، آبی و یا ریلی از مکانی به مکان دیگر سفر کنند. همچنین از این پناهندگان خواسته شده که در خانه های خویشاوندان و یا دوستان خود ساکن نشوند. از مردم بنگلادش خواسته شده روهینگیایی ها را نزد خود نپذیرند و همچنین رانندگان اتوبوس ها و کامیون ها هم نباید آن ها را سوار کنند. پلیس برای این منظور کنترل بازرسی هایی را در مسیرها قرار داده است.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که شمار پناهندگان روهینگیا از میانمار به حدود ۴۰۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. یک سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز گذشته اعلام کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۸ هزار نفر از وابستگان اقلیت روهینگیا در میانمار از مرزهای بنگلادش عبور کرده اند. این سازمان، عملیات نظامی علیه غیر نظامیان را به عنوان یک پاک سازی نژادی ارزیابی کرده است.

اشپیگل در ادامه این مطلب نوشت: سازمان کمکی "Save the children" درباره یک فاجعه انسانی در چنین شرایطی هشدار داده است.

"مارک پیرس"، رئیس بنگلادشی این سازمان کمکی در این باره اظهار داشته است که بسیاری از پناهندگان روهینگیایی گرسنه و خسته اند و غذا و آب ندارند. من به شدت نگران این مسئله هستم که درخواست ها برای غذا، مسکن، آب و بهداشت به دلیل شمار بالای نیازمندان برآورده نشود. اگر نیازهای اساسی این خانواده ها برآورده نشود رنج انسان ها همواره بدتر شده و این مسئله می تواند به قیمت جان انسان ها تمام شود.

اشپیگل در ادامه نوشت: روهینگیایی ها به عنوان یکی از اقلیت ها در دنیا هستند که بیش از همه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. بخش اعظمی از اکثریت بودایی ها در میانمار آن ها را مهاجران غیر قانونی از بنگلادش می دانند، این در حالی است که نسل های مختلف روهینگیایی ها در میانمار زندگی می کرده اند.

اختلافات و مناقشات طولانی مدت بین دولت میانمار و مسلمانان روهینگیا اواخر آگوست شدت گرفته و ارتش این کشور صدها نفر از این اقلیت در میانمار را کشته و خانه های آن ها را سوزاند.

"آنگ سن سو چی"، رهبر دولت میانمار به دلیل سکوت خود در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا به شدت مورد انتقاد قرار دارد. وی در همین راستا سفر خود به مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج