۶۰۰۹۶۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

بتمن فقیر با نقش‌آفرینی جواکین فینیکس!

حالا دیگر با ساخته شدن آثاری چون «ددپول» و «لوگان»، دنیای ابرقهرمانان نسبت به دو دهه پیش بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. بسیاری این مسئله را تاثیر بازسازی‌های متفاوت کریستوفر نولان از سری بتمن می‌دانند.

دنیای تصویرآنلاین: حالا دیگر با ساخته شدن آثاری چون «ددپول» و «لوگان»، دنیای ابرقهرمانان نسبت به دو دهه پیش بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. بسیاری این مسئله را تاثیر بازسازی‌های متفاوت کریستوفر نولان از سری بتمن می‌دانند. اما اگر کمپانی‌ها کمی انعطاف به خرج می‌دادند، شاید امروز باید از دارن آرونوفسکی تشکر می‌کردیم!

آرونوفسکی که با فیلم جدید و جنجالی‌اش «مادر!» در دو جشنواره ونیز و تورنتو حضور داشته است، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با یاهو موویز فاش کرده که قرار بوده او کارگردانی اولین بتمن هزاره جدید را برعهده داشته باشد. فیلمی که بعدها توسط کریستوفر نولان با نام «بتمن آغاز می‌کند» ساخته شد و موج جدید توجه به دنیای ابرقهرمانان را به راه انداخت.

آرونوفسکی معتقد است دلیل این‌که او نتوانست روی صندلی کارگردانی این پروژه بنشیند، این بوده که رویکرد رادیکال او به داستان از زمانه خود خیلی جلوتر بود: «می‌دانید! فکر می‌کنم اساسا ایده‌های ما پانزده سال زود طرح شده بود. چون این‌چیزی که من از ساخت فیلم درباره جوکر می‌شنوم، دقیقا همان کاری است که من قرار بود بکنم.»
در طرحی که آرونوفسکی مدنظر داشت، همه چیز برمی‌گردد به این سوال بنیادین که: «چه می‌شد اگر بتمن فقیر بود؟» آلفرد، شخصیت اصلی فیلم، یک مکانیک دیوانه اتومبیل است که عاشق هاکی است و دارد تلاش می‌کند یک «بت‌موبیل» بسازد، چیزی که البته فقط یک ماشین ارتقایافته است. آرونوفسکی ادامه می‌دهد: «من می‌خواستم فیلمبرداری را در شرق دیترویت و شرق نیویورک انجام بدهم. قرار نبود اصلا گاتام در کار باشد و ماشین بتمن هم یک لینکلن کنتیننتال بود که دو موتور اتوبوس در آن قرار می‌گرفت.»

فیلم آرونوفسکی قرار بود براساس کمیک «بتمن: سال یک» از فرانک میلر ساخته شود. این رویکرد «راننده تاکسی»وار برای بتمن در سال‌های نخست هزاره، ساختارشکنانه‌تر از آن بود که استودیو‌ها را راضی کند. آن‌ها بیشتر به دنبال ادامه دادن داستان‌های ابرقهرمانی در همان فضای اسطوره‌ای کمیک‌ها بودند. آرونوفسکی معتقد است: «من با خودم فکر می‌کردم چرا نباید یک فیلم درجه-R کم خرج از بتمن بسازیم؟
حتی در دنیای کمیک هم برندهای مختلفی وجود دارند. البته الان بالاخره آن‌ها (کمپانی‌ها) به همین سو رفته‌اند و دارند روی اسپین‌آف‌ها کار می‌کنند. این عالی است. حالا دیگر ماجرا هیجان‌انگیزتر است چون آن‌ها می‌توانند بیشتر ریسک کنند و ما دیگر قرار نیست مدام همان فیلم ابرقهرمانی همیشگی را ببینیم. می‌توان چیزی مثل "ددپول" ساخت که در مقایسه با آن فیلم همیشگی، بسیار مفرح بود.»

او البته جزئیات بیشتری از آن کار قدیمی را افشا می‌کند و این‌که او برای نقش بتمن، خواکین فونیکس را درنظر گرفته بود. انتخابی که شاید در آن زمان کمتر به فکر کسی می‌رسید. با این‌همه، آرونوفسکی کار نولان را ستایش می‌کند: «من فکر می‌کنم کار کریس معرکه بود. او توانست تاریکی را وارد (جهان فیلم) کند، همچنین روان‌شناسی شخصیت‌ها را. همچنین او ‌توانست یک فیلم مکانیکی و حساب شده ارائه کند، که چنین کاری هرگز باب میل من نبوده است.»

حالا اما شنل و نقاب بتمن را بن افلک بر تن کرده که قرار است در «لیگ عدالت» حضور داشته باشد که از ۱۷ نوامبر در سینماها اکران می‌شود. مت ریوز (کارگردان نبرد سیاره میمون‌ها) نیز درحال کار روی سریال متفاوتی از بتمن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج