۶۰۱۶۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

واردات تله موش تکذیب شد

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: حضور شرکت مرسدس بنز در ایران گام مهمی برای تحقق هدف دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: حضور شرکت مرسدس بنز در ایران گام مهمی برای تحقق هدف دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران است.

ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: صنعت خودرو در دوره چهار ساله دولت یازدهم از رکود قبلی فاصله گرفته و با اجرایی شدن برجام توانست گام‌های موثری در راستای جهانی شدن بردارد.

وی با بیان اینکه برای اتصال صنعت خودروی ایران به خودروسازان جهانی تاکنون چند قرارداد مهم در این رابطه منعقد شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد با پژو، سیتروئن و همچنین قرارداد اخیر با شرکت مرسدس بنز مهمترین دستاوردهای دولت در حوزه صنعت خودرو بوده است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در قرارداد با مرسدس بنز موضوع همکاری مشترک ایران و آلمان برای طراحی و تولید خودروهای تجاری مورد توجه قرار گرفته که این موضوع باعث ارتقای تکنولوژی صنعت خودروی کشور در حوزه تولید خودروهای تجاری خواهد شد.

وی افزود: خودروسازان داخلی باید در همکاری با خودروسازان خارجی بر انتقال دانش فنی طراحی و تولید خودرو تمرکز کنند تا بتوانند به هدف تعیین شده در دولت تدبیر و امید مبنی بر خودروساز شدن ایران دست یابند.

خلخالی با بیان اینکه انتقال دانش فنی مرسدس بنز در حوزه طراحی و تولید خودرو باعث ارتقای صنعت خودروی کشور خواهد شد، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید از این فرگمرک ایران ادعای واردات ۱۸۱ تن تله موش به کشور در چهار ماهه سال جاری را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، گمرک ایران با رد این ادعا اعلام کرده است که بر اساس سیستم توصیف و کدگذاری طبقه‌بندی بین‌المللی کالایی (HS) ردیف تعرفه کالایی تحت عنوان "تله موش" به عنوان ابزاری برای به تله انداختن جوندگان کوچک به‌ویژه موش‌های خانگی که این ابزار معمولاً از یک تختهٔ کوچک چوبی، یک میلهٔ مربع‌شکل، یک فنر و یک چنگک برای قرار دادن طعمه تشکیل شده‌است، وجود ندارد؛ بنابراین ادعای واردات ۱۸۱ تن کالا تحت عنوان " تله موش " با تعریف فوق تکذیب می شود.

موضوع تعرفه و طبقه‌بندی کالایی بحث کاملا تخصصی بوده و تعریف و کدگذاری کالاها بر اساس کنوانسیون بین‌المللی توصیف و طبقه‌بندی کالایی و بر اساس قواعد مشخصی صورت می‌گیرد که گمرک ایران ابداع کننده آن نیست و نمی‌تواند به دلخواه تغییر یا تفسیر کند.

فصل ۳۸ کتاب مقررات صادرات و واردات به محصولات گوناگون صنایع شیمیایی اختصاص دارد و بر اساس یادداشت‌های توضیحی این فصل حشره‌کش‌ها، ضد جوندگان، قارچ‌کش‌ها، علف‌کش‌ها، کند کننده‌ها یا بازدارنده‌های جوانه زدن، گندزداها و محصولات همانند در این فصل طبقه بندی می‌شوند که پایه تمامی محصولات این فصل را مواد شیمیایی تشکیل‌می دهد.

در فصل ۳۸ جداول تعرفه‌ای کتاب مقررات صادرات و واردات، مواد شیمیایی خاصی با عنوان " کارت یا نوار آغشته به چسب بدون ماده سمی برای از بین بردن حشرات، جونده‌ها، آفات و ..." در ردیف تعرفه‌ای ۳۸۰۸۹۹۱۰ طبقه‌بندی می‌شوند که کاربرد این کالاها همانطور که در توضیحات تعرفه‌ای هم آمده برای از بین بردن انواع حشرات، جونده‌ها، آفات و ۰۰۰ است و این محصولات عمدتا به صورت فله به عنوان کالای واسطه‌ای توسط شرکت‌های تولیدی وارد و پس از بسته بندی به صورت نواری یا تیوب به عنوان چسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این چسب‌های شیمیایی برای از بین بردن حشرات زیان‌آور مانند مگس سفید، شته‌های بالدار، تریپس، زنجرک، جوندگان، موش و ... در گلخانه‌ها، مزارع، کارخانه‌ها، منزل، محل کار و ... کاربرد دارد.

هم‌اکنون ریزترین اطلاعات واردات هر نوع کالا تحت ردیف تعرفه‌ای ۳۸۰۸۹۹۱۰ در سامانه جامع گمرکی به تفکیک شرح کامل کالا، کاربرد، فاکتور، نوع بسته بندی، بارنامه و صاحب کالا موجود است و گمرک ایران آمادگی دارد درباره تک تک اسناد ادعایی اطلاع‌رسانی کند، ضمن اینکه واردات هر کالایی تحت ردیف تعرفه‌ای یاد شده قبل از اظهار به گمرک مشمول اخذ مجوز ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی است.

بنابراین در ردیف‌های تعرفه‌ای جداول کتاب مقررات صادرات و واردات کالایی تحت عنوان "چسب موش " اصطلاحا مذکور نیست. به این معنی که به طور نمونه وسائل نقلیه زمینی در فصل ۸۷ آمده و در ردیف‌های تعرفه‌ای این فصل در کد تعرفه‌ای ۸۷۰۳ اتومبیل سواری به طور مشخص مذکور است و در تعرفه‌های فرعی از نظر حجم موتور پیستونی برای هر خودرو تعریف مشخصی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج