۶۰۲۴۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تحصیل ۱۲ میلیون دانش‌ آموز در سال جاری

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان برنامه توسعه به بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در کشور نیاز است.

خبرگزاری ایسنا: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان برنامه توسعه به بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در کشور نیاز است.

محمدتقی نظرپور صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: برای توسعه کشور باید فضای آموزشی فراهم شود و این نخستین و موثرترین گام است.

وی افزود: برای اینکه افرادی چون شهید شهریاری را که به نیکی یاد می‌کنیم، تربیت کنیم باید بستر آموزشی را فراهم کنیم. همچنین باید توجه داشت که برای رشد و پرورش نخبگان باید بستر لازم فراهم شود.

وی افزود: فضای آموزشی و معلمان پا به پای هم موضوع خاصی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و تاثیر فضای آموزشی بر تحصیل دانش‌آموزان محرز است.

نظرپور خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد فضاها توسط خیرین احداث می‌شود و ۵۰۰۰ کلاس درس برای مهر آماده می‌شود که ۵۰ درصد آن با مشارکت خیرین یا توسط خود افراد تهیه شده است و اگر بتوان تعامل سازنده و خوب را با خیرین داشته باشیم مشکل ساخت مدارس حل می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال تحصیلی جدید ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس مشغول به تحصیل می‌شوند که این آمار در پایان برنامه توسعه به ۱۴ میلیون می‌رسد.

وی ادامه داد: برای تامین فضای آموزشی برای این تعداد دانش‌آموز در سال‌های آینده ۲۶۰۰ کلاس درس نیاز است.

وی بر حمایت نماینده ولی‌فقیه بر همکاری خیرین تاکید کرد و افزود: طی دیدارهای مختلف با ائمه جماعت نیز خواستار تعامل و ترویج این فرهنگ در جامعه هستیم. در حال حاضر جامعه خیرین کشور در ۲۰ سالگی خود قرار دارد و این مجمع از جمله پیشگامان عرصه خیریه است.

در ادامه این دیدار، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، اظهار کرد: در بحث آموزش و پرورش باید به موضوع آموزش مهارت در دانش‌آموزان تاکید شود و نباید تنها به آموزش دانش‌آموزان تاکید کرد و باید بعد تربیتی دانش‌آموزان نیز در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله علی خاتمی ادامه داد: باید پروژه‌های آموزشی در سطح استان تعریف و خیرین را برای مشارکت دعوت کرد. البته خوشبختانه تعامل خوبی بین دستگاه‌ها و خیرین وجود دارد.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک گلشهر تصریح کرد: با وجود ساخت مدرسه در این منطقه هنوز تعداد قابل توجهی مدرسه در این منطقه نیاز است و باید توجه داشت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی است، زیرا این نوع هزینه سرمایه‌گذاری برای آیندگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: بر خود وظیفه می‌دانیم در راستای ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی فعالیت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج