جاباما
۶۰۴۱۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سردار دهقان: دولت به دنبال تضعیف سپاه نیست

سردار دهقان در رابطه با موضع دولت در برابر سپاه گفت: دولت به دنبال تضعیف سپاه نیست؛ چون سپاه قابل تضعیف نیست، سپاه استوانه‌ای برای دولت، ملت و نظام است. بحث توقعات است که توقعات افراد مختلف با هم فرق دارد.

خبرگزاری ایلنا: سردار حسین دهقان در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم گفت: آغاز هفته دفاع مقدس با محرم معنا و مفهوم زیادی دارد، ما انقلاب خود را با آرمان‌های امام حسین(ع) پیش بردیم و در نهایت به دنبال همان آرمان‌هایی رفتیم که امام حسین(ع) رفت.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی حمله ددمنشانه‌ای است که از سوی دشمن بود و مورد حمایت بسیاری از قدرت‌های دنیا قرار گرفت، افزود: گزافه نیست بگوییم عظت و شرف امروز ملت، نتیجه ایستادگی‌ها، شهادت‌ها و روحیه ایثار در دوران دفاع مقدس است.

سردار دهقان دفاع مقدس را رمز و راز قدرت بازدارندگی کشور دانست و بیان کرد: ملت ایران از آزمونی بزرگ موفق بیرون آمد و آموخت ملت زنده آمادگی دفاع از خود را دارد و اگر ملتی دنبال عظمت و شرف است، باید بر اراده و توان خود متکی بوده و توکل به خدا داشته باشد.

وی ادامه داد: ما آموختیم در برابر مستکبران چیزی که مهم است، سازش و تسلیم در برابر دشمنان نیست بلکه باید ایستادگی داشته باشیم و اگر قرار است مسیر رشد و تعالی را دنبال کنیم و ادامه دهیم، فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس باید بر جوامع ما حاکم بماند.

وزیر سابق دفاع بیان کرد: امروز دشمن علیه ما جنگ تبلیغی، اقتصادی و فرهنگی را به کار گرفته است چون دنبال براندازی و اضمحلال نظام است. لذا این نظام بر فزونی‌خواهی‌های استکبار نه گفته و کنار هر ملت مظلومی که از خود دفاع می‌کند، قرار دارد.

وی جنگ را یک امر نکوهیده دانست و عنوان کرد: پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری به دنبال جنگ است اما گرچه بر اساس آیات قرآنی جنگ کراهت دارد اما برای ملت ما تمام جنگ تحمیلی خیر مطلق بود.

سردار دهقان افزود: انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و راهبرد اساسی آمریکا در منطقه با شکست مواجه شد، موازنه قوا در منطقه برهم خورد و نقشی که نظام شاهی در منطقه ایفا می‌کرد باید توسط یک نظام سیاسی این نقش گرفته می‌شد و این خلا به گونه‌ای در جهت اهداف نظام سلطه پر می‌شد.

وی ادامه داد: عربستان مانند امروز قدرت اینکه محوریتی در منطقه و جهان اسلام را در دست گیرد، نداشت و عربستان ظرفیت فرهنگی، ایدئولوژیک و راهبردی نهفته در دل یک نظام سیاسی قدرتمند را نداشت. بنابراین آمریکایی‌ها سراغ صدام رفتند تا او را برای براندازی نظام ما حمایت کنند.

دهقان با بیان اینکه کشوری بزرگ در دنیا نبود که پشت صدام نباشد و از او حمایت نکند، اظهار داشت: صدام به ما حمله کرد و حمله او به خیال خودش تمام‌کننده بود. فرض آنها بر این بود که در عرض یک هفته کار را تمام کنند اما ظرف یکماه به این جمع‌بندی رسیدند که نمی‌توانند جنگ را جمع کنند. آمریکا، شوری، انگلیس، فرانسه و همه دنیا به صدام کمک کردند و بعدها امریکایی‌ها مستقیم با ما وارد جنگ شدند سکوهای نفتی ما را هدف قرار گرفته و ایرباس ما را زدند.

وزیر سابق دفاع عنوان گفت و اقعیت این بود که یک نظام سیاسی با ماهیت نظام اسلامی ما می‌توانست یک الگو برای ملت‌های دیگر باشد تا تاریخ، استقلال و عزت خود را حفظ کند و این مسئله عامل دشمنی آنها شد. انقلاب اسلامی ثابت کرد اگر ملتی اراده آزادی کند، می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ بایستد و مشاهده کردیم که چه حرکت‌هایی در گوشه گوشه جهان به وجود آمد، هدف آنها این بود که یا نظام را دچار براندازی کنند و یا تجزیه منطقه‌ای در ایران به وجود آوردند.

وی با اشاره به منطقه سوسنگرد گفت : در سوسنگر تصور می‌کردند که مورد استقبال مردم عرب زبان قرار می‌گیرند اما بالاترین مقاومت از سوی مردم آنجا صورت گرفت. آنها می‌خواستند زیرساخت‌های کشور را چنان تخریب کنند که برگشت به زمان قبل از جنگ هزینه و زمان زیادی بخواهد.

سردار دهقان با تاکید براینکه دفاع مقدس نشان داد ملت ما از چه هویت معنوی و حقی برخوردار است، بیان کرد: اگر هر ملتی چنین ویژگی داشته باشد، می‌تواند از خود دفاع تمام عیار داشته باشد. جنگ منجر به این شد که پایه‌های نظام دینی در کشور تثبیت شود. انقلاب ما توسط خود دشمنان ما به جهان صادر شد چون جنگ، سند حقانیت ملت ما در برابر حمله بیگانگان بود.

وزیر سابق دفاع گفت: دفاع مقدس باعث شد از بزرگترین بحران‌هایی که می‌توانست منجر به فروپاشی نظام شود، عبور کنیم. دفاع ما دفاع مقدس و جنگ ما اسلام و آرمان‌های اسلامی را دنبال می‌کرد بر همین مبنا ملت ایران جنگ هشت ساله را تحمل کرد و آن را پیش برد.

وی افزود: دفاع همیشه بستری برای بروز غیرت و تعصب و وفاداری ملت بر آرمان‌هایشان است.

مشاور رهبر انقلاب در امور دفاعی گفت: اگر انسانی خود را به طور کامل در قبال هدف مقدسی قرار دهد، همه محدودیت‌های ذهنی در او از بین خواهد رفت، در جنگ چون بنای توقف نبود در مشکلات حلال خدا بود و راه حل مشکلات به فکر فرماندهان خطور می‌کرد و خدا ما را هدایت می‌کرد.

دهقان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: پذیرش مسئولیت، اتکا به داشته‌های خود که می‌تواند استقلال ما را به دنبال داشته باشد و خود اتکایی را باید قدر دانست.

وی تاکید کرد: امروز ساختارهای مدیریتی ما ظرفیت به فعل رساندن استعدادهای انسانی فوق‌العاده آماده در کشور را ندارد. ما برای آنچه به دست آوردیم، ارزش قائل نیستیم. هرجا مدیریتی مستقر شد که با روحیه جهادی دنبال محقق کردن اهداف نظام بوده آنچنان استعدادها شکوفا شده که کار به خوبی پیشرفت کرده است.

دهقان بیان کرد: امروز دنیا ملت ما را تکریم و تعزیز می‌کنند. ملت ما این افتخار را دارد که از یگانه نظام مستقل در دنیا برخوردار باشد. ملت ما در دفاع مقدس آب دیده شد و شجاعت و آرمان‌خواهی خود را به نمایش گذاشت.

وی در رابطه با موضع دولت در برابر سپاه گفت: دولت به دنبال تضعیف سپاه نیست؛ چون سپاه قابل تضعیف نیست، سپاه استوانه‌ای برای دولت، ملت و نظام است. بحث توقعات است که توقعات افراد مختلف با هم فرق دارد.

دهقان درباره همه پرسی در کردستان عراق عنوان کرد: هیچ کسی کردستان مستقل را به تنهایی نمی‌خواهد اگر کردها عاقل باشند خودشان دنبال استقلال نمی‌روند. بارزانی با این حرف‌ها دنبال امتیازگیری از دولت مرکزی است، چون می‌داند در بین خود کردها هم یک‌صدایی برای استقلال نیست.

وی در مورد مراودات روسیه و ایران گفت: به قول رهبر انقلاب، روسیه مقتدر در کنار ایران مستقل می‌تواند اثرگذار باشد. به نظر نمی‌رسد روس‌ها در سوریه بدون ما بتوانند کاری انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج