۶۰۸۰۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ناامنی استفاده از الگوی قفل در اندرویدی ها

اگر شما از یک الگوی قفل بر روی گوشی اندرویدیتان استفاده می‌کنید، همین حالا باید ‌آن را با یک پین کد عوض کنید. زیرا یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده از الگوی قفل در گوشی های اندرویدی یک روش کاملا غیر ایمن است.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: اگر شما از یک الگوی قفل بر روی گوشی اندرویدیتان استفاده می‌کنید، همین حالا باید ‌آن را با یک پین کد عوض کنید. زیرا یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده از الگوی قفل در گوشی های اندرویدی یک روش کاملا غیر ایمن است.
ناامنی استفاده از الگوی قفل در اندرویدی ها

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات به عمل آمده از سوی دانشمندان، الگوی قفل گوشی های اندرویدی عملا بی فایده است و به راحتی می‌توان از آن عبور کرد. اگر کسی نبیند شما انگشتانتان را با چه الگویی بر روی صفحه میکشید می‌توان گفت این روش تاثیر گذار است، اما آیا مگر می‌شود هر زمانی که خواستید از گوشیتان استفاده کنید آن را در ابتدا از اطرافیانتان پنهان کنید؟

در حال حاضر راه‌های متعددی برای جلوگیری از دسترسی افراد به گوشی شما وجود دارد. اپل این نوآوری را با روش‌های بیومتریک انجام داد؛ آن‌ها در ابتدا تاچ آیدی را معرفی کردند و سپس همراه با آیفون ایکس از قابلیت تشخیص چهره جذابی به نام فیس آیدی پرده برداشتند. اما اغلب کاربران اندرویدی معمولا از دو روش استفاده از الگوی قفل و یا پین کد استفاده می‌کنند که تنها یکی از این دو را می‌توان به صورت واحد استفاده کرد.

ناامنی استفاده از الگوی قفل در اندرویدی ها

استفاده از الگوی قفل بی فایده است!

با توجه به مطالعه جدید صورت گرفته از سوی محققان امنیتی دانشگاه مرکزی بالتیمور مریلند و آکادمی US Naval،‌ به سادگی هرچه تمام می‌توان الگوی قفل در گوشی های اندرویدی را شکست. تنها کافیست شخصی آن الگو را مشاهده کند و سپس بدون هرگونه تلاش اضافی بتواند قفل گوشی شما را بشکند.
این مطالعه که تحت عنوان "Towards Baselines for Shoulder Surfing on Mobile Authentication" منتشر شده است، میزان تاثیرگذاری استفاده از الگوی قفل و پین کدها در گوشی های اندرویدی را با یکدیگر مقایسه می‌کند. برای آزمودن هر دو این روش‌ها، از ۱.۱۷۳ فرد توسط Mechanical Turk آمازون استفاده شده است که در ویدیوهایی نشان می‌دهد مردم گوشی‌هایشان را قفل گشایی می‌کنند.
سپس از این افراد خواسته شد تا الگوی قفل و یا پین اعمال شده بر روی گوشی را حدس بزنند. پس از تنها یک بار مشاهده، ۶۴ درصد افراد موفق شدند الگوی شش نقطه‌ای را حدس بزنند و پس از دو بار مشاهده این آمار به ۸۰ درصد رسید. این درحالیست که تنها ۱۱ درصد کل افراد موفق شدند پس از یک بار مشاهده پین کد ۶ رقمی اعلام شده را حدس بزنند و برای بار دوم این تعداد به ۲۷ درصد رسید.

با توجه به آمار به دست آمده، مشخص است که قفل گشایی الگو یا همان پترن‌ها با دیدن و به خاطر سپردن به مراتب آسان‌تر است. این روش باعث می شود تا یک دزد فرصت طلب زمانی که مشغول قفل گشایی گوشیتان هستید الگو را حذف کرده و پس از دزدیدن آن بتواند راحت‌تر از زمانی که یک پین کد را حفظ می‌کند، اقدام به قفل گشایی گوشی شما و سرقت اطلاعاتتان کند.

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که از پترن‌ها برای قفل صفحه گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنند، همین حالا آن‌ها را به پین کدهایی شش رقمی تغییر دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج