جاباما
۶۰۸۵۴۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پورشه با Mission E به دنبال شکست دادن تسلا

شاید بتوان گفت هیجان انگیزترین خبر این روزهای صنعت خودرو، افزایش شدید رقابت بین کمپانی های فعال در زمینه ساخت ماشین های الکتریکی باشد. پس از گذشت چندین سال که هیچ شرکت بزرگی وارد این بخش نشده بود و تسلا از یک کمپانی کوچک به یک غول بزرگ و قطب خودروسازی الکتریکی جهان تبدیل شد، حالا بزرگان صنعت خودروسازی جهان یک به یک به میدان مسابقه اضافه می شوند.

مجله سخت افزار: شاید بتوان گفت هیجان انگیزترین خبر این روزهای صنعت خودرو، افزایش شدید رقابت بین کمپانی های فعال در زمینه ساخت ماشین های الکتریکی باشد. پس از گذشت چندین سال که هیچ شرکت بزرگی وارد این بخش نشده بود و تسلا از یک کمپانی کوچک به یک غول بزرگ و قطب خودروسازی الکتریکی جهان تبدیل شد، حالا بزرگان صنعت خودروسازی جهان یک به یک به میدان مسابقه اضافه می شوند. آخرین شرکتی که قصد دارد در آینده ای نه چندان دور پادشاهی تسلا را به چالش بکشد پورشه است.
پورشه با Mission E به دنبال شکست دادن تسلا
کمپانی خودروسازی آلمانی پورشه همیشه به ساخت ماشین هایی با به کارگیری از جدیدترین و پیچیده ترین تکنولوژی های روز جهان مشهور بوده است. پورشه تلاش کرده خودروهایی تولید کند که دقیق ترین محاسبات مهندسی و پیچیده ترین دستاوردهای علوم مکانیک و آیرودینامیک در آنها وجود داشته باشد و البته می توان گفت همیشه در این کار موفق بوده است. حالا آنها اعلام کرده اند به زودی از یک خودروی الکتریکی رونمایی خواهند کرد تا اصلی ترین بازیگر این روزهای دنیای ماشین های الکتریکی یعنی تسلا را به چالش بکشند.
پورشه با Mission E به دنبال شکست دادن تسلا

در سال ۲۰۱۵ بود که پورشه از مدل مفهومی Mission E برای نسل آینده ماشین های خود رونمایی کرد. به گفته این خودروساز مدل صنعتی این ماشین برای تولید آمده شده و قرار است از انتهای سال آینده میلادی با قیمتی بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار وارد بازارهای جهانی شود. اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، در مصاحبه ای در چهارچوب نمایشگاه خودروی فرانکفورت اعلام کرد Mission E از نظر طراحی و تکنولوژی بسیار نزدیک به مدل مفهومی سال ۲۰۱۵ است. همچنین این خودرو کوچکتر از سایر ماشین های چهاردر پورشه طراحی شده و جایی بین واگن های پانامرا و اسپورت های ۹۱۱ قرار خواهد گرفت.
پورشه با Mission E به دنبال شکست دادن تسلا

از نقطه نظر فنی Mission E از هیچ پیشرانه احتراق داخلی استفاده نخواهد کرد. موتور الکتریکی به کار رفته که جزئیات آن مشخص نشده قادر است شتاب صفر تا صد معادل ۳.۵ ثانیه ارائه کند و حداکثر سرعت نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. ضمن اینکه Mission E دارای آرایش چهارچرخ متحرک خواهد بود.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این خودروی هیجان انگیز منتشر نشده اما شاید در آینده ای نه چندان دور با خبر شویم که نسخه های واگن و SUV از Mission E هم در دستور کار تولید قرار گرفته اند و رقابتی بسیار داغ با تسلا آغاز شده است. اما تا سال ۲۰۱۹ و ورود رسمی این ماشین به بازار همچنان باید بر روی ادامه فرمانروایی تسلا در میان ماشین های الکتریکی حساب باز کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج