جاباما
۶۰۹۱۵۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

«کریم تاکسی» روایتی از معضلات جوانان است

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "کریم تاکسی" می‌گوید این فیلم فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و حمل‌ونقل را فراهم خواهد کرد.

هنرآنلاین: تهیه‌کننده فیلم سینمایی "کریم تاکسی" می‌گوید این فیلم فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و حمل‌ونقل را فراهم خواهد کرد.
فیلم سینمایی "کریم تاکسی" این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد. تاکنون امین حیایی، رضا عطاران و کامبیز دیرباز برای ایفای نقش کریم و ویشکا آسایش برای ایفای نقش همسر کریم انتخاب‌ شده‌اند.

نویسندگان این فیلم غلامرضا ابوالقاسمی و نادیا تربتی هستند و تهیه کننده و کارگردان آن غلامرضا ابوالقاسمی است.

"کریم تاکسی" روایت مهندسی جوان است که تازه خدمت سربازی را به پایان رسانده و قصد دارد به خواستگاری دختر یکی از هم‌محله‌ای خودش که درگذشته در یک دانشکده تحصیل می‌کردند برود که متوجه می‌شود آن دختر ازدواج‌کرده. کریم دچار افسردگی می‌شود اما با کمک دوستان نزدیک وهم رزم قدیمی پدرش در جنگ این بحران را پشت سر می‌گذارد و با اصرار مادر و خواهرش به جستجوی دختر موردعلاقه و شغل دلخواهش می‌پردازد و این سرآغاز ماجراهای تلخ و شیرین و گاه طنزآمیز کریم تاکسی است.

غلامرضا ابوالقاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "کریم تاکسی" در گفت وگو با هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: پروژه "کریم تاکسی" بر اساس یک شخصیت واقعی در دوران دفاع مقدس شکل‌ گرفته که در بطن جامعه زندگی می‌کرده است. کریم در دوران دفاع مقدس پدرش را ازدست‌داده و به همین علت در ادامه با مشکلاتی درزمینهٔ کار،‌اشتغال و ازدواج مواجه می‌شود. این پروژه در مرحله اول در تلاش است تا بخشی از معضلات جوانان را در قالب طنز اجتماعی به تصویر بکشد و در مرحله دوم اینکه رشادت‌های دفاع مقدس را برای این نسل یادآور شود.
در ادامه با توجه به اینکه در حوزه حمل‌ونقل تاکسی و جاده است بخشی از ظرفیت‌های این فیلم در نمایش جاذبه‌های گردشگری ست که کریم به‌عنوان یک نماد گردشگری می‌تواند در آن تردد داشته باشد و به‌صورت غیرمستقیم ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی هر منطقه و شهر را معرفی کنیم. این می‌تواند یکی از راهکارهای جذب، معرفی و توسعه توریسم مناطق شهری ما باشد.

وی در ادامه افزود: موضوعات نسل جوان در حوزه نخبگان و افراد تحصیل‌کرده فاقد امنیت شغلی و ظرفیت‌های بلااستفاده مانده قشر جوانان تحصیل‌کرده خوش‌فکر و خلاق است.

ابوالقاسمی همچنین ادامه داد: من به‌عنوان یک تهیه‌کننده باسابقه در جامعه فرهنگ و سینما معتقدم، سینما باید بتواند هنجارها را به تصویر بکشد و ناهنجارها را در قالب‌های طنز اجتماعی بیان کند. معتقدم باید بتوانیم دغدغه‌های مردم را با فن تصویر و تکنیک هنر و زبان نرم به تصویر بکشیم. ما سینماگران باید بتوانیم پروژه‌های قوی در ایجاد فرهنگ‌سازی کار و اشتغال داشته باشیم. حمایت از کارآفرینی نخبگان از وظایف سینمایی ماست.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار کرد: یکی از قابلیت‌های "کریم تاکسی" فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های موضوعی مختلف فیلم است. این فیلم در حوزه‌های گردشگری این قابلیت را دارد که بتوانیم فرصت‌های مسافرتی و مناطق نمونه گردشگری را به تصویر بکشد. در دیگر حوزه‌های مختلف اقتصادی و پروژه‌های مهم حمل‌ونقل وظیفه حمایت از کسب‌وکارهای این حوزه را بر عهده‌داریم.
به نظر ما حمایت از کارآفرینی و استارت آپ‌های نوپا و فعالیت‌های اقتصادی نسل تحصیل‌کرده از وظایف ما در اقتصاد مقاومتی ست. ما تصمیم داریم در حوزه گردشگری، حمل‌ونقل و کارآفرینی در پلان‌ها و لوکیشن‌های مختلف با کسب‌وکارها همکاری کنیم و به‌عنوان یک کار ویژه مطابق با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از حوزه‌های اجتماعی اشتغال و گردشگری عمل کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج