جاباما
۶۰۹۳۳۶
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک

بیشتر ایده ها و نکاتی که در مورد دکوراسیون اتاق های نشیمن با فضای کوچک مطرح می شود، حول روش هایی می گردد که بتوان با استفاده از آنها فضای کوچک اتاق را بزرگتر نشان داد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: بیشتر ایده ها و نکاتی که در مورد دکوراسیون اتاق های نشیمن با فضای کوچک مطرح می شود، حول روش هایی می گردد که بتوان با استفاده از آنها فضای کوچک اتاق را بزرگتر نشان داد. این راهکارها می توانند محیطی محدود و کوچک را تبدیل به فضایی دلباز و جادار نمایند و به این ترتیب احساس خواهید کرد که در محیطی راحت تر و زیباتر زندگی می کنید.
در چنین مواقعی باید هنگام دکوراسیون اتاق به میزان نور و فضایی که در اختیار دارید توجه ویژه نمایید و رنگ‌ها، ابعاد و شکل و شمایل تمام وسایلی که انتخاب می کنید را به دقت بررسی کنید. بدون شک با این کار تفاوت لازم را در فضایی که در اختیار دارید احساس خواهید کرد.
گاهی اوقات ایده های رایجی که در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن، بویژه اتاق های با ابعاد کوچک، وجود دارد، بهترین راهکارهای موجود نیستند. به همین دلیل است که همیشه انجام دادن کارهای جدید در چنین مواردی جالب خواهد بود. در این اتاق ها به جای استفاده از پرده های پارچه ای ضخیمی که به طور کامل پنجره ها را می پوشانند، باید از پرده های توری بلند استفاده کنید.
این پردهای بلند علاوه بر اینکه نور را به خوبی از پنجره ها به داخل اتاق هدایت می کنند، باعث می شوند که توجه فرد به اضلاع عمودی فضای اتاق جلب شود و به این ترتیب ابعاد محیط را بزرگ تر تصور خواهد کرد. این تنهای یکی از مواردی است که می توان با رعایت آن به بهبود دکوراسیون اتاق نشیمن پرداخت.

اتاق های نشیمن خانه، بدون توجه به ابعادی که دارند، باید به عنوان محیطی برای استراحت و سرگرمی اعضای خانواده هم در نظر گرفته شوند. در نتیجه تمام هدفی که در دکوراسیون اتاق های نشیمن دنبال می کنید بایستی با همین احساس آرامش و آسودگی در ارتباط باشد.

از آینه استفاده کنید

طراحان دکوراسیون داخلی معمولا از آینه ها به طور کاملا استراتژیک و حساب شده در فضاهای کوچک استفاده می کنند تا احساس بزرگ تر شدن فضا و وسعت بیشتر را در ساکنان خانه منتقل نمایند. یکی از رایج ترین ایده هایی که برای اتاق های نشیمن کوچک به ذهن می رسد این است که یک آینه بزرگ را در بخش مرکزی اتاق نصب کنیم تا یک نقطه کانونی مناسب در فضا ایجاد نماییم. برای آنکه این آینه بتواند به خوبی نور را در اتاق انعکاس دهد و به دکور فضای داخلی بیشتر کمک کند،
دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک
سعی کنید آن را در پشت یک منبع نورانی مانند چراغ دیواری یا چراغ شمعی نصب کنید. در صورت امکان آینه را در محلی قرار دهید که با پنجره های اتاق در وضعیت روبرو قرار بگیرد. به این ترتیب علاوه بر انعکاس نور طبیعی خورشید بوسیله آینه در فضای اتاق نشیمن، منظره بیرون از خانه را هم به داخل اتاق خواهید آورد و به مانند آن خواهد بود که یک پنجره دیگر در خانه خود دارید.

دید پایین به بالا ایجاد کنید

ابعاد اتاق های نشیمن کوچک معمولا به گونه ای است که میزان ارتفاع با اضلاع افقی اتاق برابری می کند. اگر سقف اتاقتان به اندازه کافی بلند است، با استفاده از ایجاد دید پایین به بالا می توانید در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن، فضایی اضافی خلق کنید. برای این منظور از پرده های دراپه بلند کمک بگیرید.
دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک

ایده دیگری که در این زمینه می توان ارائه داد این است که تابلوهایی با ابعاد کوچک و متوسط عمودی روی دیوار اصلی اتاق نصب کنید. آثار هنری که شامل مناظر طبیعی هستند برای این منظور بسیار مناسب می باشند و از آنجا که دید انسان را بالاتر از خط افق قرار می دهند، احساس بزرگ تر شدن فضا را منتقل می نمایند.

از رنگ های خنثی بهره گیرید

یکی از بهترین ایده هایی که برای رنگ آمیزی اتاق نشیمن با ابعاد کوچک می توان ارائه کرد، استفاده از رنگ های خنثی است. رنگ های خنثی و طیف خاکستری و سفید برای دیوارها، کف اتاق، سقف و مبلمان اتاق های کوچک بسیار مناسب است.
دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک
رنگ های روشن و خنثی به فضا وسعت می بخشند و این تصور را ایجاد می کنند که دیوارها از یکدیگر فاصله گرفته اند. همچنین بخاطر انعکاس نوری که ایجاد می کنند می توانند محیط اتاق را روشن تر نشان دهند. علاوه بر این موارد، رنگ های خنثی موجب می شوند که پیچیدگی های بصری در فضا کاهش پیدا کند و محیط آرامش بیشتری را برای ساکنین تداعی می سازد.

مبلمانی ساده و کم جا انتخاب کنید

هنگامی که برای خرید مبلمان راحتی اقدام می کنید به سادگی طراحی این وسایل توجه ویژه کنید. هر چه شکل ظاهری مبلمان دارای پیچیدگی باشد، و طراحی سنگین تری را نشان دهد، از لحاظ ابعاد و اندازه حجیم تر به نظر خواهد رسید و فضای اتاق را تنگ تر و کوچک تر می نمایاند.
دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک
رنگ های روشن تر را نسبت به طیف تیره به عنوان رنگ مبلمان اتاق نشیمن در اولویت قرار دهید. سعی کنید از صندلی ها و میل های پایه دار به جای مدل های باکسی و مکعبی استفاده نمایید و همچنین میزهای شیشه ای را به جای انواع چوبی آنها در ارجحیت قرار دهید. هرچه این نوع وسایل شیشه ای و کم حجم در اتاق نشیمن جایگزین موارد بزرگ و حجیم شوند، فضای اتاق بزرگ تر به نظر خواهد رسید.

شاید این نکته مهم ترین ایده ای باشد که برای دکوراسیون اتاق های نشیمن کوچک به آن اشاره کرده ایم. زیرا بدون شک وقتی مبلمان موجود در اتاق نسبت به ابعاد آن بزرگ تر به نظر برسد و بخش زیادی از فضای اتاق را اشغال کند، نمی توان انتظار داشت که کوچک بودن اتاق را با دیگر المان های دکوراتیو پوشش دهیم.
دکوراسیون اتاق نشیمن با فضای کوچک
به همین دلیل زمانی که صندلی های ظریف تر و بدون دسته را نتخاب می کنید، گزینه مناسب تری را در مقایسه با کاناپه های دسته دار و دارای پشتی بلند برگزیده اید. حتی پیشنهاد می کنیم که اگر فضای اتاقتان بیش از اندازه کوچک و تنگ است، به جای استفاده از مبلمان، یک میز گرد کوچک با سه یا چهار عدد صندلی را انتخاب نمایید. این نوع صندلی ها همراه با کارایی مناسبی که دارند، به وسیع نشان دادن اتاق بسیار کمک می کنند و گزینه بسیار خوبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک شما هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی این نشیمنها کوچک بودن!!؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج