۶۰۹۶۳۱
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

پروانه سلحشوری: با توقیف فیلم مخالفم

داستان توقیف ٥ فیلم در دوران «ماضی» و حالا شکستن این توقیف و تصمیم بر اکران آنها، ظاهرا پای مجلس شورای اسلامی را به میان کشیده است.

روزنامه شهروند: داستان توقیف ٥ فیلم در دوران «ماضی» و حالا شکستن این توقیف و تصمیم بر اکران آنها، ظاهرا پای مجلس شورای اسلامی را به میان کشیده است.
همین دیروز بود که احسان قاضی‌زاده نماینده فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت که این وزارتخانه باید دلایل تصمیم خود مبنی بر اکران دوباره فیلم‌های توقیف‌شده را بیان کند. موضوعی که در آغاز به نظر سیاسی می‌رسید اما عضو دیگر کمیسیون فرهنگی برخورد سیاسی با این موضوع را در گفت‌وگو با «شهروند» رد کرده است.
دیروز احسان قاضی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع رفع توقیف فیلم‌های نامناسب حساس است و این حساسیت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شده است. او این خبر را هم داد که: ما هفته گذشته با آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مربوطه جلسه‌‌ای داشتیم و گفتیم که معیارشان برای اعمال این نوع کار سلیقه‌ای چه بوده است. قرار شد که در این زمینه به ‌زودی پاسخگوی کمیسیون فرهنگی مجلس باشند. کارهایی که در حوزه نظارت و ارزشیابی در سینما صورت می‌گیرد، باید به صورت شفاف بیان شود.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما ادامه داد: درخصوص ٥ فیلمی که اعلام رفع توقیف برای آنها مطرح شده، باید مشخص شود موانعی که منجر به توقیف این فیلم‌ها بوده است، چه بوده و حال که رفع توقیف می‌شود نکاتی را مدنظر قرار داده است. بالاخره توقیف این فیلم‌ها علتی داشته است و باید مشخص شود چه اتفاقی افتاده است که پس از گذشت چند ‌سال این فیلم‌ها به اکران نزدیک شده‌اند.
از سویی پروانه سلحشوری، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که بعید است قاضی‌زاده با نگاه سیاسی این موضوع را مطرح کرده باشد. سلحشوری در گفت‌وگو با «شهروند» این را گفت: من در آغاز باید تأکید کنم؛ با توقیف فیلم مخالفم، به ‌هرحال وقتی فیلمی ساخته شده، قبل از آن مراحلی را گذرانده است. در آغاز فیلمنامه به شورای پروانه ساخت می‌رود و پروانه که صادر شد، تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار، روی فیلم هزینه می‌کند.
عوامل برگزیده می‌شوند و فیلم ساخته و تدوین می‌شود و در مرحله بعد به شورایی برای اخذ پروانه نمایش می‌رود. این‌جا این مراجع وجود دارد که بتوان بر فیلم نظارت کرد. حالا اگر همه این مراحل نظارتی درست انجام شود، دیگر نیازی به توقیف فیلم بعد از ساخت، نیست!
سلحشوری بر این موضوع تأکید داشت که: درست است من و آقای قاضی‌زاده دو نوع نگاه متفاوت داریم اما، بعید می‌دانم آنچه او گفته، براساس مواضع سیاسی باشد، چون هم در حوزه فرهنگی اهل نظر است و هم در حوزه سیاسی آدم معتدلی است. به نظر من احتمالا آنچه آقای قاضی‌زاده گفته، به این دلیل بوده که می‌خواسته بداند چرا فیلم توقیف شده و چه اتفاقی رخ داده که یک فیلم ساخته‌شده، توقیف شده است. این را من هم می‌خواهم بدانم. ما باید بدانیم چه می‌شود که یک فیلم توقیف می‌شود یا برچه اساس این توقیف
رخ می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج