۶۱۰۸۰۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

حاجی بابایی:

زندگی کارکنان دولت باید با نرخ تورم متناسب شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: بخشنامه بودجه ٩٧ که عنوان شده است دستگاه ها افرایش حقوق ٥ درصدی را از بهره وری خود دستگاه پرداخت کنند، آینده مبهمی را در افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد کرده است.


وی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است سطح زندگی کارکنان دولت را با نرخ تورم متناسب کند، لذا این مصوبه نمی‌تواند در تحقق این هدف از قانون برنامه ششم موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به نقدینگی موجود در جامعه و تاثیر آن سطح زندگی شهروندان و به ویژه کارکنان دولت تصریح کرد: دولت باید به دنبال راهکارهایی باشد که کارمندان بتوانند در تامین ملزومات زندگی در سختی نباشند.

حاجی بابایی گفت: این نوع نگاه به افزایش حقوق کارکنان دولت عادلانه نیست و قطعا به شکاف عمیق دریافتی های کارکنان دولت خواهد شد.

وی تاکید کرد: این بخشنامه مغایر با ماده ۲۸و۲۹و ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه در همسان سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاهها اجرایی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه به افزیش حقوق پرسنل دستگاههای فرهنگی به ویژه معلمان اشاره کرد وگفت: برای مثال با توجه به شرایط حاکم بر سیستم آموزش وپرورش به عنوان یک دستگاه تولید کننده دیربازده که خروجی آنها در طول زمان به بهره وری می رسند و درآمدی ندارد، چگونه این افزایش را می توان توجیه کرد.

رییس فراکسیون نمایندگان ولائی مجلس خاطر نشان کرد: در شرایطی که کاهش بودجه های آموزش و پرورش منجر به افزایش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس شده است، چگونه می توان برای افزایش حقوق کارکنان آموزش وپرورش به درآمدهای این دستگاه اتکا داشت؟

وی تاکید کرد: در دستگاههای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش ، وظیفه ذاتی اتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه وبه اخص در آموزش و پرورش،ارتقای سطح تعلیم وتربیت کودکان ونوجوانان کشور است و تاکید بردرآمدزایی با ماهیت وکارکرد این دستگاهها در سطح کلان منافات دارد.

حاجی بابایی افزود: وظیفه دولت و مجلس این است که این دستگاههای فرهنگی را به صورت مطلوب اداره نموده و بودجه کافی را به آن اختصاص دهد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دغدغه مسولین باید عمل به سند تحول بنیادین باشد.

وی اظهار داشت: در این سند تاکید بر آن است که برنامه ها باید به سمت افزایش سهم اعتبارات آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی به میزان مناسب و افزایش سهم هزینه های غیرپرسنلی در بودجه جاری آموزش و پرورش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم یه خبر جدید تا سال ۹۷ صدتا نظر عوز میشه!!

    • بدون نام

      دولت مردمو هالو فرض کرده اخه با یک و دویست و اجاره خونه چیکار کنیم دخترم‌پفک‌میخاد میگم ضرر داره نخور الانم‌بحث افزایش که پنج درصد از خزانه خود نهاد تامین بشه مگه ‌میشه خیلی از ادارات اصلا بودجه ندارن حقوق رو سروقت بدن برین خودتونو سیاه کنید

    • بدون نام

      بد بخت من بازنشسته پس از 30پر داخت حق بیمه 1200000تومن میگیرم این بی عدالتی نیست؟

    • بدون نام

      سردمداران ، اگر عزمی برای ترمیم حقوق بازنشستگان دارند نایستند و کش ندهند تاانتخابات بعدی .....بازنشسته های فرهنگی ، ساااااالها منتظر مانده اند اینها معلمان بچه های شما و خود شما بوده اند نباید از اینکه معلم بوده اند حالا در جامعه ، شرمسار باشند اگر عزم جدی وجود داشته باشد ترمیم حقوق معلمان ،آسانترین کار است ای مسوولان ، این پست را همیشه نخواهید داشت آقای رییس جمهور عزیز ، دوره ی شما هم تمام خواهد شد هیچ رییس جمهوری معلمان را خوشحال نکردلااقل شما قدمی برای بازنشستگان فرهنگی بردارید ..،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج